Onko huono asia, että päiväkodissa puetaan lapsille kuravaatteet?

  • Viestiketjun aloittaja ss
  • Ensimmäinen viesti
4n äiti
Ei ole. Mut se on, että ne kurikset laitetaan kuivauskaappiin kuivumaan :eek: Mikä kumi nyt sellasta kestää. Ei oo kiva, ku ostat kolmelle uudet kuravermeet ja sit ne pilataan kuivauskaapissa alta aika yksikön :/
 
kukka kuitenkin
Miksei vanhemmat saisi päättää puetaanko kuravaatteet vai ei? Musta on ainakin kurjaa, kun päiväkoti vaatii kuravaatteet lapsille, ja olen heille hyvät haalarit sitä varten ostanut, etteivät kastu. Ei mulla ainakaan ole varaa ostaa nyt lisäksi kahdelle lapselle vielä kuravaatteita lisäksi.

Syksyllä olen viisaampi, ja ostan kirppikseltä muutaman euron haalarin, ja sitten lisäksi uudet kuravaatteet.
 
ss
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Niin, ennemmin mä soisin, että eivät laittas niitä kuravaatteita ja kuivaisivat sit sen kuivuria kestävän vedenpitävän haalarin siellä kaapissa.
Harvassa pväkodissa mahtuu kaikkien haalarit kuivauskaappeihin. Pääosin rukkasia ja lakkeja siellä kuivatellaan.
Kuravaatteita en ole koskaan kuullut kuivauskaapissa kuivattavan. Kannattaisi ehkä mainita asiasta?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Ei ole. Mut se on, että ne kurikset laitetaan kuivauskaappiin kuivumaan :eek: Mikä kumi nyt sellasta kestää. Ei oo kiva, ku ostat kolmelle uudet kuravermeet ja sit ne pilataan kuivauskaapissa alta aika yksikön :/
Ei meillä ole pilalle menneet.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kukka kuitenkin:
Miksei vanhemmat saisi päättää puetaanko kuravaatteet vai ei? Musta on ainakin kurjaa, kun päiväkoti vaatii kuravaatteet lapsille, ja olen heille hyvät haalarit sitä varten ostanut, etteivät kastu. Ei mulla ainakaan ole varaa ostaa nyt lisäksi kahdelle lapselle vielä kuravaatteita lisäksi.

Syksyllä olen viisaampi, ja ostan kirppikseltä muutaman euron haalarin, ja sitten lisäksi uudet kuravaatteet.
Ei ole varaa??? Kurikset maksaa kympin Tarjoustalossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Niinpä. Ja sitten kirotaan, kun lasten annetaan leikkiä veden ja kuran kanssa, kun ne hienot reimatecitkin menee ihan rapasiks..
Minulle nuo päiväkodin laittamat kurikset ei ole mikään ongelma, päinvastoin. Ymmärrän kyllä että heille on helpompi huuhdella ne kurikset kuin koko haalarit ja monesti on varmasti vanhemmillekin mukavampi lasta hettaessa ottaa ne kurikset pois ja istuttaa lasp sellaisena turvaistuimeen tai rattaisiin.

Itse käytän todella harvoin kuriksia, ihan vain pahimmilla kurakeleillä kun tiedän kyseisen lapsen viihtyvän lätäköissä. Ne reimatecit tai po.p:it on ostettu nimenomaan sen takai että lapset saavat leikkiä ulkona vesikelissä ilman niitä kuriksiakin. Jos likaantuvat niin etteivät huuhtelemalla ja pyyhkimällä siitä puhdistu niin onneksi pesukonekin on keksitty. =)
 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Ei ole. Mut se on, että ne kurikset laitetaan kuivauskaappiin kuivumaan :eek: Mikä kumi nyt sellasta kestää. Ei oo kiva, ku ostat kolmelle uudet kuravermeet ja sit ne pilataan kuivauskaapissa alta aika yksikön :/
Ei meillä ole pilalle menneet.
Meillä meni, saumoihin tuli heti kulumia, joista nyt sit menee vesi sisään :(
 
b
Ehdottomasti tykkään että hyvä asia kun laittavat kurikset lapselle päiväkodissa, myös silloin kun alla on kosteussuojattu haalari. Se laminointi kun on aina siellä päälikankaan alla, niin vaatteet kuraantuvat pahasti. Ikävä pistää lasta kuraisena rattaisiin ja koittaa pestä niitä rattaita myöhemmin. Meidän päiväkodissa kurahousuja harvemmin laitetaan kuivauskaappiin, mutta ainakin rukan kuravaatteet ja nokian kumisaappaat saa ihan valmistajan ohjeiden mukaan kuivata kuivauskaapissa, joten ei pitäisi haurastua. Kumia haurastuttaa enemmänkin auringonvalo kuin lämpö.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Niinpä. Ja sitten kirotaan, kun lasten annetaan leikkiä veden ja kuran kanssa, kun ne hienot reimatecitkin menee ihan rapasiks..
Minulle nuo päiväkodin laittamat kurikset ei ole mikään ongelma, päinvastoin. Ymmärrän kyllä että heille on helpompi huuhdella ne kurikset kuin koko haalarit ja monesti on varmasti vanhemmillekin mukavampi lasta hettaessa ottaa ne kurikset pois ja istuttaa lasp sellaisena turvaistuimeen tai rattaisiin.

Itse käytän todella harvoin kuriksia, ihan vain pahimmilla kurakeleillä kun tiedän kyseisen lapsen viihtyvän lätäköissä. Ne reimatecit tai po.p:it on ostettu nimenomaan sen takai että lapset saavat leikkiä ulkona vesikelissä ilman niitä kuriksiakin. Jos likaantuvat niin etteivät huuhtelemalla ja pyyhkimällä siitä puhdistu niin onneksi pesukonekin on keksitty. =)
Pakko kysyä täs kohtaa, millasia noi po.p:it o käytössä?
 
kukka kuitenkin
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja kukka kuitenkin:
Miksei vanhemmat saisi päättää puetaanko kuravaatteet vai ei? Musta on ainakin kurjaa, kun päiväkoti vaatii kuravaatteet lapsille, ja olen heille hyvät haalarit sitä varten ostanut, etteivät kastu. Ei mulla ainakaan ole varaa ostaa nyt lisäksi kahdelle lapselle vielä kuravaatteita lisäksi.

Syksyllä olen viisaampi, ja ostan kirppikseltä muutaman euron haalarin, ja sitten lisäksi uudet kuravaatteet.
Ei ole varaa??? Kurikset maksaa kympin Tarjoustalossa.
Ei täällä ole mitään tarjoustaloja. Lähin vaatteita myyvä kauppa on 40km:n päässä, siellä maksoi rukan kurahousut 17,90?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kukka kuitenkin:
Miksei vanhemmat saisi päättää puetaanko kuravaatteet vai ei? Musta on ainakin kurjaa, kun päiväkoti vaatii kuravaatteet lapsille, ja olen heille hyvät haalarit sitä varten ostanut, etteivät kastu. Ei mulla ainakaan ole varaa ostaa nyt lisäksi kahdelle lapselle vielä kuravaatteita lisäksi.

Syksyllä olen viisaampi, ja ostan kirppikseltä muutaman euron haalarin, ja sitten lisäksi uudet kuravaatteet.
Ehkä tasapuolisuuden takia haluavat kuravaatteet.Kun kaikki ei osta niitä kosteushaalareita.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kukka kuitenkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja kukka kuitenkin:
Miksei vanhemmat saisi päättää puetaanko kuravaatteet vai ei? Musta on ainakin kurjaa, kun päiväkoti vaatii kuravaatteet lapsille, ja olen heille hyvät haalarit sitä varten ostanut, etteivät kastu. Ei mulla ainakaan ole varaa ostaa nyt lisäksi kahdelle lapselle vielä kuravaatteita lisäksi.

Syksyllä olen viisaampi, ja ostan kirppikseltä muutaman euron haalarin, ja sitten lisäksi uudet kuravaatteet.
Ei ole varaa??? Kurikset maksaa kympin Tarjoustalossa.
Ei täällä ole mitään tarjoustaloja. Lähin vaatteita myyvä kauppa on 40km:n päässä, siellä maksoi rukan kurahousut 17,90?
Kirppareilta löytyy ja nettikirppareilta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Niinpä. Ja sitten kirotaan, kun lasten annetaan leikkiä veden ja kuran kanssa, kun ne hienot reimatecitkin menee ihan rapasiks..
Minulle nuo päiväkodin laittamat kurikset ei ole mikään ongelma, päinvastoin. Ymmärrän kyllä että heille on helpompi huuhdella ne kurikset kuin koko haalarit ja monesti on varmasti vanhemmillekin mukavampi lasta hettaessa ottaa ne kurikset pois ja istuttaa lasp sellaisena turvaistuimeen tai rattaisiin.

Itse käytän todella harvoin kuriksia, ihan vain pahimmilla kurakeleillä kun tiedän kyseisen lapsen viihtyvän lätäköissä. Ne reimatecit tai po.p:it on ostettu nimenomaan sen takai että lapset saavat leikkiä ulkona vesikelissä ilman niitä kuriksiakin. Jos likaantuvat niin etteivät huuhtelemalla ja pyyhkimällä siitä puhdistu niin onneksi pesukonekin on keksitty. =)
Pakko kysyä täs kohtaa, millasia noi po.p:it o käytössä?
Ihan hyviä, olen tykännyt. Ovat käytössä kestäneet ja kosteutta pitäneet ihan samalla lailla kuin reimatecitkin.

Toppapukuina meillä on ollut reimatecit mutta välikausiasuina yhtiä reimoja lukuunottamatta pop:t. olen tykännyt välikausiasujen kuoseista ja väreistä enemmän kuin reimojen, toppapuvuissa taas reimat ovat tuntuneet mukavammalta materiaalilta ja vähemmän jäykiltä kuin pop:t. Nyt tosin kaksiosaisina toppapukuina on ollut pop:t eikä ne kyllä käytössä ole jäykiltä tuntuneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kukka kuitenkin:
Miksei vanhemmat saisi päättää puetaanko kuravaatteet vai ei? Musta on ainakin kurjaa, kun päiväkoti vaatii kuravaatteet lapsille, ja olen heille hyvät haalarit sitä varten ostanut, etteivät kastu. Ei mulla ainakaan ole varaa ostaa nyt lisäksi kahdelle lapselle vielä kuravaatteita lisäksi.

Syksyllä olen viisaampi, ja ostan kirppikseltä muutaman euron haalarin, ja sitten lisäksi uudet kuravaatteet.
Ehkä tasapuolisuuden takia haluavat kuravaatteet.Kun kaikki ei osta niitä kosteushaalareita.
noin. Ja luulisin että voi olla vähän hankalakin ruveta jokalapsen kohdalla miettimään mitä tämän äiti onmahtanut olla mieltä kurahuosu-politiikasta jne.

Eikä ne kurahousut nyt varmasti niin hirveitä maksa, varmasti hyväkuntoisiakin löytyy käytettyinä esim juuri niiden lasten jäljilta joilla kosteussuojattujen pukujen ansioista käyttö on jäänyt vähäiseksi.

Itse en viisti tuohon kosteussuojattomaan pukuun vaihtaa jo ihan siksi että itse koen sen kosteussuojan helpottavan meidän ulkoiluita.
 
pro kurahousut!
En ole koskaan ymmärtänyt miksi tuosta kurahousuasiasta pitää tehdä niin iso numero. Eihän se eroa mitenkään esim. siitä seikasta että joka muksulla on oltava sisätossut (maksavatkin yhtä paljon kuin kurikset), vaikka lapsella olisi miten kalliit ja hienot liukuesteelliset sukat. Ja suurinosa lapsista sitäpaitsi tykkää kun laitetaan kuravaatteet, kun se tarkoittaa sitä että saa leikkiä vapaammin ja roiskutella lätäkössä.
 
kukka kuitenkin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kukka kuitenkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja kukka kuitenkin:
Miksei vanhemmat saisi päättää puetaanko kuravaatteet vai ei? Musta on ainakin kurjaa, kun päiväkoti vaatii kuravaatteet lapsille, ja olen heille hyvät haalarit sitä varten ostanut, etteivät kastu. Ei mulla ainakaan ole varaa ostaa nyt lisäksi kahdelle lapselle vielä kuravaatteita lisäksi.

Syksyllä olen viisaampi, ja ostan kirppikseltä muutaman euron haalarin, ja sitten lisäksi uudet kuravaatteet.
Ei ole varaa??? Kurikset maksaa kympin Tarjoustalossa.
Ei täällä ole mitään tarjoustaloja. Lähin vaatteita myyvä kauppa on 40km:n päässä, siellä maksoi rukan kurahousut 17,90?
Kirppareilta löytyy ja nettikirppareilta.
Ei täällä ole kirppareitakaan, sama matka on niihinkin. Käytetyistä voisin maksaa ehkä noin 5?, enkä usko, että postikuluineen voi tuohon hintaan saada nettikirppareilta, vai voiko?
Syksyä varten kyllä sitten ostan molemmille kurahousut, mutta nyt saavat nuo suprafillit kelvata päiväkodille.
 
itse olen pph ja minä kyllä laitan lapsille kurikset vaikka olis mitä ticcejä tai teccejä, ihan siitä syystä että ne tecit ja ticit on aivan hiekassa ja mudassa kun lapset leikkii ja tottakai ne kuivuu sit ennen iltapäiväulkoilua ja sitten kun 4 lasta kiskoo sellaisia pöliseviä ticcejä jalkoihinsa niin eteinen on aika karmeen näköinen.....kurikset on helppo riisua ulko-ovella, laittaa ämpäriin, huuhtaista ja laittaa kuivumaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kukka kuitenkin:
Ei täällä ole kirppareitakaan, sama matka on niihinkin. Käytetyistä voisin maksaa ehkä noin 5?, enkä usko, että postikuluineen voi tuohon hintaan saada nettikirppareilta, vai voiko?
Syksyä varten kyllä sitten ostan molemmille kurahousut, mutta nyt saavat nuo suprafillit kelvata päiväkodille.
Kymppiin hinta varmaan menee.
Mitäs jos päiväkoti käskee ostamaan ne kurikset?

Tokmannilla ja vapaa valinnassakin ollut 10e kuriksia.Varmaan halpahallissakin.
Sitarin ja prisman malleista en tiedä onko muuta kuin rukkaa.

 
kyl
kuriksi on todella paljon tavallisilla kirppareilla ole aina löytänyt alle vitosellta kun en enempää maksaisi käytetystä ja mä käyn vain työmatkan varrella olevalla fidan kirpparilla, jossa ei ole kovin kummoset valikoimat. kurikset voi muuten hyvin olla ostaessa kokoa isommat, jollei ole aivan pienistä lapsista kyse, pidentää niiden käyttöaikaa.
 

Yhteistyössä