Onko huolestuttavaa alkon käyttöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Viimeisen kahden viikon aikana olen yksin juonut kaksi pulloa viiniä, sillä tavoin että lauantai-iltana puoli pulloa ja seuraavana kahtena iltana yhden lasillisen per ilta. Tämä on toistunut kahtena viikkona jo. Suurin ongelma on se että musta tuntuu nytkin siltä että pitäisi käydä taas ostamassa pullo. Tunnen oloni kireeksi ja väsyneeksi ja kaipaisin sitä siihen että voisin rentoutua. En ehkä ole juomastani määrästä huolestunut vaan siitä tunteesta että pakko saada taas viiniä. Pelkään että tästä tulee tapa ennen kuin huomaankaan.

Joskus mulla oli tuollainen kausi. Päätin lopettaa vähäksi aikaa kokonaan viinin ostamisen ja keskityin ihan muihin asioihin. Tuolloin oli stressiä muutenkin elämässä. Nyt saatan juoda vain kerran kuussa tai kahdessa ja silloinkin kohtuullisesti. Eli pistä peli poikki, ettei oikeasti mopo karkaa käsistä.

LOL. joissakin maissa jopa alaikäiset juovat kahden viikon aikana ruoan kanssa tuon verran tai enemmän ruokajuomana. Palstaämmien asteikolla tosin enemmän kuin kaksi annosta vuoden aikana nauttiva on alkoholisti ja enemmän kuin kaksi annosta kerralla nauttiva mies pitää jättää saman tien.

en mä tota nyt huolestuttavana pitäisi. itse tykkään ottaa lasin viiniä silloin tällöin ja ihan arkenakin. ei se musta vielä kuitenkaan juoppoa tee. meillä on aina viiniä kaapissa, jos sattuu tekemään mieli lasillista tai paria

Viimeksi muokattu:

Kuumimmat

Yhteistyössä