Onko etävanhemman vastuulla, että lapsilla on tarvittavat vaatteet ja tavarat hänen luonaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eksä tuossa marisi, kun en ollut laittanut lapsille sadevaatteita mukaan ja hermostui kun kehotin ostamaan ne itse. Lasten sadevaatteet ovat päiväkodissa, koska siellä he niitä eniten tarvitsevat.

En yleensä ota niitä kotiin muutakuin pestäväksi. Emme ulkoile sateella yleensä, lapsetkaan eivät halua. Lähinnä myös ärsyttää se, kun eksä nyt marisee ja yhdessäoloaikanamme ei yhtä ainutta kertaa ulkoillut lasten kanssa.

[QUOTE="akka";24342251]Miksi ne on viikonlopun päiväkodissa kun niille olisi muualla käyttöä?Tyhmää.[/QUOTE]

Meillä ei esim kotona käytetä sadevaatteita,vaan kosteussuojapukuja. Eli eskarilaisilla on ollut ne sadevaatteet pesua lukuunottamatta eskarissa koko vuoden...

[QUOTE="mä";24342279]Miksei etä haluaisi hommata luokseen lapselle omia vaatteita? Ihmeellistä...[/QUOTE]

Nimenomaan! Heillä ei ole yhtäkään vaatetta isänsä luona. Aina joudun pakata mukaan kaikki.

No mun mielestä sekin vaikuttaa paljonko lapsi on siellä etävanhemmalla, eli jos kyse on vaikka esim. jokatoinen viikonloppu tai vastaava lyhyt aika niin ei voi odottaa et toinen ostais sinne kaiken koska ehtivät nopeasti menee lapselle pieneks ja sillon se on lähivanhemman homma kattoo et kun lapsi lähtee että kaikki tarvittava vaate on mukana.

En ole eronnu mutta vastaan mutulta.

Mun mielestä ainakaa lähivanhemman ei tarvi ostaa kaksia, jos ite pärjää yksillä. Ja ainaki meidän päiväkodissa on lappu mis pyydetään viemään sadevaatteet joka vkl kotiin pestäväksi. Jos ne on just pesussa kun lapsi lähtis muualle, niin ei kai mun tarttis (etenkään lasten isälle) ostaa omia? Kummassaki mummolassakin on varavaatekerta ja kurikset ja haalarit, ja mummot on ne ite ostanu, niin ois kovin hassua että vanhemmilla ei olis lapsilleen vaatetta

Sadevaatteiden tapaisia juttuja tuskin kannattaa ostaa montaa kappaletta. Varsinkin jos kyseessä on viikonloppuvanhempi. Viikonlopun kamat menevät varmasti lasten mukana tarvittaessa.

• Tykkää
Reactions: misStar
No mun mielestä sekin vaikuttaa paljonko lapsi on siellä etävanhemmalla, eli jos kyse on vaikka esim. jokatoinen viikonloppu tai vastaava lyhyt aika niin ei voi odottaa et toinen ostais sinne kaiken koska ehtivät nopeasti menee lapselle pieneks ja sillon se on lähivanhemman homma kattoo et kun lapsi lähtee että kaikki tarvittava vaate on mukana.

Juurikin näin. Maalaisjärkeä pitää käyttää! Sit eri juttu jos pidempiä aikoja...

Ei mitään kokemusta eroperheiden asioista, mutta järjellä ajateltuna se vanhempi, joka katsoo lapsen jotain tarvitsevan niin se ostaa eli jos etän mielestä lapsi tarvitsee sadevaatteet niin etä ostaa. Ihan samoin harrastus ym. juttujen kanssa. Toista vanhempaa ei voi vaatia hankkimaan tai vaatia pakkaamaan kaikkea lapsen mukaan.

Meillä mä kyllä jaksan pakata lapselleni tavarat isän luo mukaan, musta ei ole järkeä ostaa kaikkia kaksin kappalein.

Meilläkään ei ole kaikkea kaksin kappalein ja on sentäs kyse vuoroviikoista.

Olisi hyvä vaikka ajatella miten toimisi jos laissa olisi lähivanhemmalla velvollisuus hankkia vaatteet myös etävanhemman luo. Hankkisiko silloin todella kaksoiskappaleet etän luo?

Ei kaikkea tarvitsekaan olla tuplana. Meillä ainakin sadevaatteet ovat sopineet melko pitkään eli ei luulis olevan liian iso homma ostaa isän luo omat. Eksä vaan v*ttuilee mulle ja teen kokoajan väärin hänen mielestään. Nyt he eivät muka voi "tehdä mitään" kun ei ole sadevaatteita. Eikö tää koskaan helpotu...

[QUOTE="vieras ap";24342399]Ei kaikkea tarvitsekaan olla tuplana. Meillä ainakin sadevaatteet ovat sopineet melko pitkään eli ei luulis olevan liian iso homma ostaa isän luo omat. Eksä vaan v*ttuilee mulle ja teen kokoajan väärin hänen mielestään. Nyt he eivät muka voi "tehdä mitään" kun ei ole sadevaatteita. Eikö tää koskaan helpotu...[/QUOTE]

Yhdet päiväkotiin ja yhdet jotka kulkevat mukana. Ellei sitten käytä kosteussuojapukuja kuten me ja jätä sadevaatteita hoitoon pysyvästi.

[QUOTE="vieras ap";24342399]Ei kaikkea tarvitsekaan olla tuplana. Meillä ainakin sadevaatteet ovat sopineet melko pitkään eli ei luulis olevan liian iso homma ostaa isän luo omat. Eksä vaan v*ttuilee mulle ja teen kokoajan väärin hänen mielestään. Nyt he eivät muka voi "tehdä mitään" kun ei ole sadevaatteita. Eikö tää koskaan helpotu...[/QUOTE]

Mä oon kanssa sitä mieltä että ostakoon ite. Kaverilla (melko pienituloinen) on eksällä hyvä palkka, samoin eksän nyksällä. Niillä on jatkuvasti ihan typerää riitaa vaatteista esim. Eksä antaa leikkiä vaikka saksilla uusiin sadevaatteisiin, joita varten kaveri on joutunu säästää monta kk. Ja sit sanovat että sun tarvii kai ostaa uudet. Eksä tietty maksaa elarit, mutta siis tollaset "ylimääräset" ostaa lähivanhempi, vaikka hän on sanonu että eksä voisi ostaa ite

Tyhmää touhua,äiti ei paskamaisuuttaan ota päiväkodista sadevaatteita viikonlopuksi kotiin ja laita niitä lapsen isälle kun se voi ostaa äidin mielestä uudet sinne omaan käyttöön.
Isä taas ei osta paskamaisuuttaan sinne sadevaatteita että voi sitten lapsen äidille napista kun ei päästä ulos.
Ja kuka siinä kärsii,se lapsi.

Kyllä minua ainakin ottaisi päähän että sadevaatteita ei olisi pakattu mukaan jos sadetta on luvassa. Jos maksaa yli 200 euroa kuukaudessa elareita, ei voi enään olettaa, että aivan kaikki kamat joutuisi ostamaan kahteen kertaan.

Alkuperäinen kirjoittaja on eksiä monenlaisia;24342428:
Mä oon kanssa sitä mieltä että ostakoon ite. Kaverilla (melko pienituloinen) on eksällä hyvä palkka, samoin eksän nyksällä. Niillä on jatkuvasti ihan typerää riitaa vaatteista esim. Eksä antaa leikkiä vaikka saksilla uusiin sadevaatteisiin, joita varten kaveri on joutunu säästää monta kk. Ja sit sanovat että sun tarvii kai ostaa uudet. Eksä tietty maksaa elarit, mutta siis tollaset "ylimääräset" ostaa lähivanhempi, vaikka hän on sanonu että eksä voisi ostaa ite

Jos tuolleen antaa rikkoa, niin ostaa uudet tilalle.

Kyllä minua ainakin ottaisi päähän että sadevaatteita ei olisi pakattu mukaan jos sadetta on luvassa. Jos maksaa yli 200 euroa kuukaudessa elareita, ei voi enään olettaa, että aivan kaikki kamat joutuisi ostamaan kahteen kertaan.

No jos näin olisi niin ymmärtäisin. Mun eksä ei maksa elareita vaan kela, eikä hän tulojensa vuoksi joudu maksamaan niitä takaisin. Ja hänellä on kuitenkin työssäkäyvä nyksä. Juuri varasivat jonkun loman ja sitten napistaan jostain sadevaatteista. Prioriteetit...

Sadevaatteiden tapaisia juttuja tuskin kannattaa ostaa montaa kappaletta. Varsinkin jos kyseessä on viikonloppuvanhempi. Viikonlopun kamat menevät varmasti lasten mukana tarvittaessa.

No niin minäkin ajattelen.

Tuntuu että exät saavat pahan maineen ihan aiheettomasti, kun nyt on kyse lähivanhemman mokasta, että sadevaatteet on jääneet sinne tarhaan virumaan.

[QUOTE="vieras ap";24342494]No jos näin olisi niin ymmärtäisin. Mun eksä ei maksa elareita vaan kela, eikä hän tulojensa vuoksi joudu maksamaan niitä takaisin. Ja hänellä on kuitenkin työssäkäyvä nyksä. Juuri varasivat jonkun loman ja sitten napistaan jostain sadevaatteista. Prioriteetit...[/QUOTE]

Mitä se työssäkäyvä nyksä tähän liittyy?Ei se ole elatusvelvollinen teidän lapselle..Jos hän haluaa ostaa lomamatkan niin hän ostaa, sun ja sun eksän lapseen tai sen vaatteisiin ei hänen tartte laittaa senttiäkään.

[QUOTE="vieras ap";24342494]No jos näin olisi niin ymmärtäisin. Mun eksä ei maksa elareita vaan kela, eikä hän tulojensa vuoksi joudu maksamaan niitä takaisin. Ja hänellä on kuitenkin työssäkäyvä nyksä. Juuri varasivat jonkun loman ja sitten napistaan jostain sadevaatteista. Prioriteetit...[/QUOTE]

Ja mitä se nyksän työssäkäynti kuuluu tähän asiaan?Ei se nyksä ole velvollinen ostamaan sun ja sun lasten isän lapsille vaatteita,se on teidän vanhempien tehtävä elättää ja huolehtia ne mukulat mitä olette tähän maailmaan tehneet.Se nyksä joutuu joka tapauksessa myös huolehtimaan niistä sun ja lastesi isän muksuista kun ne siellä ovat että eiköhän se ole velvollisuutensa niitä kohtaan hoitanut ilman että sen tarvitsee vielä laittaa tienaamansa rahatkin vieraisiin mukuloihin.

Yhteistyössä