Onko clomifen muuttanut oleellisesti kuukautisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaunis Aamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaunis Aamu

Jäsen
13.07.2005
279
0
16
Olen syönyt 2. kuuria clomifenia 2tbl/3.-7. pv. 1 epäonnistunut inssi takana 2 vkoa sitten. Vaikka kaikki oli kuulemma tosi loistavasti.
Mulla on vain mennyt nyt usko täysin.

Normaalistikin ovulaatio tulee eikä tuolla 2 pillerillä siihen mitään muutosta ole tullut, ainoastaan 1 munasolu tulee.

Mutta sanoin hoitajalle että kuukautiset ovat todella niukat clomien jälkeen. Siteeseen ei tule yhtään, ainoastaan vessassa käydessä paperiin vähän. Hoitaja ihmetteli ja sanoi että clomit nimenomaan vahvistaisi limakalvoa

:/ :whistle: Täällä kyllä toiset puhuu ihan päin vastaista!

JOka tapauksessa minun kuukautiset ovat nyt muuttuneet aivan olemattomiksi ja se mitä tulee on vain ruskeaa mönjää, yäk.

Ei ihan normaalilta tunnu, mutta samaa hoitoa kuulemma jatketaan vaikka kuinka kauan. Minulle ei ole puhuttu mitään että 6kk olisi clomien maksimi syönti aika.

Minulle gyne sanoi, että jollain ihmisillä clomit ohentavat limakalvoja. Itsellä kävi toisin päin, eli ennen oli todella ohuet ja nyt ihan ok kehittyy. Eli varmaan ihan ihmisestä kiinni. Onko sinulle tehty ultraa noiden munasolujen kasvun seuraamiseksi? Siinä samalla ainaski minulla on myös sitte mitattu limakalvon paksuuskin... Toivottavasti saat asiaan selvyyden!

Mulla on elämäni tokat Clomit, 1 päivässä, nyt otettuna ja perjantaina oli follikkeliultra. (Ekalla kerralla tulin raskaaksi, mutta päättyi tuulimunaraskauteen/keskenmenoon) Eilen ultrassa selvisi, että munasoluja on kehittynyt kaksi ja että kohdun limakalvo on kovin ohut! eli otetaan vielä progesteroni-testi reilun viikon päästä.

Mutta ihan sama havainto noista kuukautisista kuin sulla Kaunis Aamu eli tummaa, limaista mönjää ja klimppejä! Otitko sä puheeksi tuota asiaa lääkärissä?

Mun menkat on muuttuneet tähän suuntaan vuosien saatossa ja nyt sitten keskenmenon ja kaavinnan jälkeisissä menkoissa se todella korostui!! Täytyy varmaan kysellä seuraavalla kerralla lekurissa, mistä mahtaa johtua...

Minulla ultrataan 2 kertaa kuussa clomikierron aikana; kp 9-11 ja just ennen inssiä. Joka kerta lääkäri sanoo että limakalvo on ohut mutta ei ole mittoja kertonut.

Viimeksi asiasta mainitsin ja siksi määrättiin Menopur-pistokset kun sen kuulemma pitäisi auttaa ja kasvattaa limakalvoa.

Pidetään joulukuu nyt taukoa. Ensimmäinen inssi oli aika kova isku kun lääkäri tuntui olevan niin varma onnistumisesta. Minullakin toivoa oli.

Ja jotenkin vasta inssin jälkeen myönsin itselleni että jotain vikaa oikeasti on pakko olla. Otan kyllä uudelleen tuo kuukautisasian puheeksi tammikuussa. Tosin ne pistokset on huiman paljon kalliimpia kuin clomifen, joten parasta olisi nyt niillä onnistua =)

Itsellänu sellaisia kokemuksia clomeista ( kahdessa kierrossa ollut) että kuukautiset on jäänyt kokonaan tulematta ja aloitettu molemmilla kerroilla Primolut Nor:illa. Ei ole kyllä johtofolliakaan kasvanut, mutta hassua on että kuukautiset olivat täysin säännölliset ennen clomeja....

-Tiinuli-

Yhteistyössä