onko aihetta epäilyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anne Kaarina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anne Kaarina

Vieras
Mieheni on lähdössä työporukan virkistysreissulle. Hän kertoi, että työporukasta ainoastaan yksi nainen on lähdössä mukaan ja kyseli minulta, että mites jos tämä nainen ei saakkaan omaa huonetta onko ok jos nainen tulee hänen kanssaan samaan hotellihuoneeseen. Olin aika ällikällä a) siksi, että miksi naisen pitäisi juuri minun mieheni kanssa mennä samaan huoneeseen (kahdestaan) ja b) eikö olisi kummallista ettei saisi omaan huonetta, itse en ainakaan edes lähtisi mukaan jos joutuisin miespuolisen työkaverin kanssa samaan huoneeseen. Onkohan tässä jotain outoa tekeillä vai epäilenkö turhaan?

No kyllä meidän firmassa ainakin kustannettaisi oma huone sille naiselle tällaisessa tapauksessa. Anteeks vaan, myönnän olevani (syystä kylläkin) epäluuloinen ja mustasukkainen, mutta kyllä minä epäilisin että nyt pedataan valmiiksi jotain...
Olen pahoillani jos pilaan päiväsi:(

Meillä kerran tehtiin työmatka, jolla minä olin ainoa nainen (toinen nainen, joka olisi voinut lähteä, joutui perumaan). Niinpä työnantaja päätti, että perutaan se kahden hengen "naistenhuone" ja kysyi, että voinko jakaa huoneen jonkun miehen kanssa. Niinpä sitten teimme ja se, kenen kanssa huoneen jaoin, valikoitui sen mukaan, että kuka muutenkin oli paras kaverini työpaikalla.

Meillä kummallakaan ei ollut aikomustakaan pettää omaa puolisoa ja olimme molemmat myös ystäviä toistemme puolisoiden kanssa, joten kaikki meni puolisoittemmekin mielestä ihan jouhevasti.

Sänky ei ollut parisänky ja suihkussa käynnit hoidimme niin, että kun minä menin suihkuun, lähti mies aamiaiselle ja kun hän palasi aamiaiselta ja meni suihkuun, menin minä vuorostani aamiaiselle. Kumpikin sai siis "siistiytymisrauhan".

Eli tilanne riippuu niin monesta, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että kyse voi tosiaan olla täysin viattomasta jutusta.

Tietysti minäkin olisin mieluummin ottanut oman huoneen, mutta toisaalta mieluummin yövyn omassa huoneessa aina työmatkoilla eli silloinkin, kun sen huoneen voi jakaa naispuolisen työkaverin kanssa.

Meilläkin oli kerran työporukan kanssa matka. Perillä naiset lähtivät soppailemaan, minä miesten kanssa kiertelmään kaupunkia ja tutustumaan terasseihin (kaupunki minulle entuudestaan tuttu, joten toimin oppaana). Omat huoneet oli kaikilla ja viidestä miehestä kolme olisi tullut huoneeseeni eiltarientojen jälkeen. Jos mies on pettääkseen, niin sehän pettää oli yhteistä huonetta tai ei.

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että aina kun sovimme suihkuvuorot, muistin ne väärin ja olimme yhtä aikaa loristelemassa.
Yöllä aina unissakävelijänä kävelin rouvan sänkyyn ja olin liian väsynyt palatakseni omaan.
Muuten meni kyllä hyvin....

Kyllä minusta olisi vähintäänkin outoa, jos mies esittäisi itselleni vastaavan kysymyksen. Ihan jo siksi, että mä en kertakaikkiaan usko, etteikö työnantaja hoitaisi naisille ja miehille erillistä huonetta, jos nainen näin haluaisi. En voisi edes kuvitella, että yhdessäkään työpaikassa, jossa itse olen ollut, olisi moista esitetty tai esitettäisikään.

Sinkuille se voi olla ok järjestely, mutta parisuhteissa elävien suhteen, se olisi pomolta äärimmäisen tökerö ehdotuskin.

Haiskahtaa pahasti. Vaikka totta on myös se, ettei pettämiseen sitä yhteistä huonetta tai edes yhteistä matkaa tarvita. Pettäjä löytää ajan ja paikan pettää halutessaan helpomminkin.

Mikä firma oikeasti on sellainen, että ei maksa erillisiä huoneita? Meillä on samaa sukupuoltakin oleville omat huoneet, tietysti jossain virkistyshupireissulla voidaan nukkua samoissa huoneissa, mutta silloinkin miehet ja naiset erikseen. Minä en naisena suostuisi missään tapauksessa menemään kenenkään miehen kanssa työmatkalla samaan huoneeseen, oli sitten miten mukava ja luotettava tapaus tahansa. Ihmetyttää, jos joku nainen suostuu. Ja minä en ole mikään tiukkapipo, olen opiskellut miesvaltaisella alalla ja minulla on paljon miehiä kavereina, mutta kyllä työmatkoilla on asiallista olla omat huoneet.

Mulla on kamala ongelma enka tieda mita pitais tehda. Olen surustellut kohta vuoden aivan ihana miehen kanssa. Han asuu kamppakaverin kanssa eika ole viela kutsunut minua kotiinsa. Muutama paiva sitten tapasin taman kamppakaverin ja kauhukseni totesin etta han on UMPIHOMO!!! En tieda mita tehda...Olen alkanut nakemaan myos omassa miehessani outoja asioita tai sitten kuvittelen...En uskalla ottaa asiaa edes puheeksi!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Anne Kaarina:
Mieheni on lähdössä työporukan virkistysreissulle. Hän kertoi, että työporukasta ainoastaan yksi nainen on lähdössä mukaan ja kyseli minulta, että mites jos tämä nainen ei saakkaan omaa huonetta onko ok jos nainen tulee hänen kanssaan samaan hotellihuoneeseen. Olin aika ällikällä a) siksi, että miksi naisen pitäisi juuri minun mieheni kanssa mennä samaan huoneeseen (kahdestaan) ja b) eikö olisi kummallista ettei saisi omaan huonetta, itse en ainakaan edes lähtisi mukaan jos joutuisin miespuolisen työkaverin kanssa samaan huoneeseen. Onkohan tässä jotain outoa tekeillä vai epäilenkö turhaan?

Miksi mies ja nainen eivät voisi majoittua samaan huoneeseen, jos ovat töissäkin kavereita keskenään. Minulle ainakin on ihan sama, nukunko samassa huoneessa miehen vai naisen kanssa. Mielestäni sinun ei kannata olla yhtään huolissaan, varsinkin kun miehesi selvästi arvostaa mielipidettäsi eli kysyy sitä etukäteen. Muutenkin miehesi osoittaa erityistä fiksuutta, kun ei sorru työpaikan virkistysreissulla vanhanaikaiseen sukupuolijaotteluun.

mistä roikkuu..

Jos ex-vaimoni olisi esittänyt tuon asian, niin tietysti olisin sallinut kaiken ja todennut sitten jälkeenpäin, että hyvin suunniteltu juttu ja erittäin röyhkeä vielä kaiken lisäksi.

Eli kaikki on mahdollista, siis aivan kaikki, jopa uskollisuus.

Yhteistyössä