Onko äitienpäivän idea se, että äidit pääsee viettämään laatuaikaa ilman lapsia?

• Viestiketjun aloittaja äetee myös
  • Ensimmäinen viesti
"Miu"
Tällä meillä päin näkyy äitienpäivä olevan se päivä kun äidit saa kaikessa rauhassa nukkua pitkään ja olla tekemättä mitään.
Ja isät lähtee lasten kanssa leikkipuistoon, Hop Lopiin tai johonkin vastaavaan paikkaan.
Ja toinen samanlainen päivä on isäinpäivä, silloin isät lähtee taas lapsien kanssa, että saavat viettää laatuaikaa.
Eli äitien laatuaika on sitä että saa olla yksin ja nukkua, isien on sitä että saa viettää aikaa lasten kanssa.
Kertonee jotain, mutta mitä?

Mulle parasta on saada se lapsen askartelema kortti. Lapsuuden kodissa isä keitti äidille kahvit, haki ruusun pihalta ja mentiin aamulla yhessä herättämään onnittelulaulun ja korttien kera. Sama sitten toisin päin isänpäivänä, tosin ruusun sijaan äiti teki sit jonkun kakun. Sitten käytiin isovanhemmilla ja vietiin kortit sinne kans. Eipä siin sen kummempaa. Itse haluan kans viettää äitienpäivää lapsen ja perheen kanssa.

??--??
Äitienpäivänä tuskin kukaan pääsee hierontaan, kasvohoitoon tms.. koska ne paikat on äitienpäivänä kiinni.
Ja jos lahjaksi saa esim. lahjakortin hierontaan niin en kyllä käsitä mitä väärää siinä on? Kerta kuukaudessa omaa aikaa ei tosiaankaan ole paljon! Mulla on omaa aikaa useampana päivänä viikossa mm. harrastusten parissa.

Enhän mä edes viettäisi äitienpäivää jos mulla ei olisi lapsia, joten miksi lähtisin sitä juhlistamaan itsekseni? Ilman muuta lapset on mukana juhlimassa päivää jos vaan heille sopii. Tänä vuonna yksi lapsista on urheiluseuran tapahtumassa Ruotsissa mutta jos ne kaksi muuta ehtisi piipahtaa..

natusan
[QUOTE="näin meillä";29869938]Onko aloittajan mielestä kerran kuukaudessa äidin oma aika jotenkin paljon? Kun itsestäni se kuulostaa tosi vähäiseltä. Äitienpäivä vietetään perheen kesken, mutta esim. tänä äitienpäivänä mies antoi lahjaksi 5 kerran kortin ratsastukseen, jossa saan sitä ihanaa omaa aikaa kerran viikossa seuraavat 5 viikkoa (sitten ostetaan lisää...), tuo oli siis oma toiveeni ja sen hän toteutti. Käyn tuon ratsastusharrastuksen lisäksi myös ystävieni kanssa syömässä/leffassa/salilla tms, eli ei mun oma aika tuohon rajoitu.

Kun äiti voi hyvin, niin lapsetkin voi hyvin ja tosi tärkeää on myös se, että lapset saa viettää aikaa isänsä kanssa. Saa mieskin sitten vastavuoroisesti omaa aikaa aina kun haluaa. :)[/QUOTE]

Saiksä jo nyt sen lahjan?

Mä kanssa osaan toivoa lahjaksi jotain hemmottelua itselleni, muttei se todellakaan tarkoita sitä, että haluaisin sen äitienpäivänä! Päinvastoin, musta on ihanaa, kun pitää aamulla lojua tunti jos toinenkin pedissä, ja ootella, kun mies ja lapset tekee meille herkullista aamiaista.. Ja mieluummin sanon rehellisesti, että mitä toivoisin lahjaksi, kun kysytään, kuin että saan taas sen viidennenkymmenennen kukkavaasin tai lasikulhon, jota en tarvitse!

"näin meillä"
Saiksä jo nyt sen lahjan?

Mä kanssa osaan toivoa lahjaksi jotain hemmottelua itselleni, muttei se todellakaan tarkoita sitä, että haluaisin sen äitienpäivänä! Päinvastoin, musta on ihanaa, kun pitää aamulla lojua tunti jos toinenkin pedissä, ja ootella, kun mies ja lapset tekee meille herkullista aamiaista.. Ja mieluummin sanon rehellisesti, että mitä toivoisin lahjaksi, kun kysytään, kuin että saan taas sen viidennenkymmenennen kukkavaasin tai lasikulhon, jota en tarvitse!
Sain, kun loppui edellisestä kortista kerrat ja mies ehdotti sitten, että haluanko lahjaksi seuraavat kerrat. En kyllä tässä tilanteessa parempaa lahjaa olisi voinut toivoa (kh-tuella olen vielä hetken). En minäkään äitienpäivänä lähde mihinkään, edes ratsastaan, vaan se päivä vietetään perheen kesken ja varmaankin anoppilassa käydään (mun porukat asuu niin kaukana ettei sinne päästä).

ap..
Sisälukutaito.
ystäväni myös harrastavat yms, mutta käyvät ulkona (= koko ilta pois) kerran kuussa _vähintään_. Minusta se on ainakin riittävästi. Tosin mitä kukakin sitten tarvitsee.

"Laa"
Äitienpäivän vietän mieluiten perheeni kanssa. Lapseni tekevät minusta äidin, ja heidän kanssaan haluan äitienpäivänä olla. Sekä oman äitini. Rehellisyyden nimissä en halua olla miehen äidin kanssa silloin, mutta koska hän on miehen äiti, hän kuuluu myös pakettiin.

Mä olen kyllä huomannut tämän trendin noin niinkuin muuten, enkä ole kovin trendikäs. Aika moni ystävistäni vie lapset hyvin usein yökylään viikonloppuisin, ja viettää omaa aikaa. Mä olen vähän tylsimys, mutta tykkään eniten olla lasten ja miehen kanssa.

meillä näin
Kotiäitivuosina (neljä vuotta putkeen) toivoin ja sain lahjaksi muutaman kerran sen, että mies lähti lasten kanssa mummolaan pariksi päiväksi. Lapset olivat siis sen verran pieniä, etteivät vielä tajunneet äitienpäivästä mitään, joten eivät sitä odottaneetkaan mitenkään. Nyt kun olen jo työelämässä, ei ole sellaista tarvetta olla yksin kotona ja saada omaa aikaa, joten nyt sitten vietetään ensimmäistä kertaa äitienpäivää kunnolla yhdessä kotona.

Yhteistyössä