Onko adoptointi täysin mahdotonta jos ei ole naimisissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitenhän?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitenhän?

Vieras
Jostain luin, että pitää olla naimisissa, mutta onko se ihan ehdoton vaatimus? Meillä kuitenkin yhteiseloa on takana 12 vuotta ja yksi biologinen lapsi. Olen aina halunnut adoptoida, mutta mies ei halua naimisiin, joten tyssääkö se homma sitten siihen? Toista biologista lasta emme välttämättä enää saa enkä toisaalta haluaisikaan taas olla raskaana (oli aika vaikeaa aikaa).

ei kyllä ole ehdoton vaatimus olla naimisissa!!! mun ystäväpiirissä on nainen joka yksin adoptoi ja hänen kertomansa mukaan heitä on monia (käy jossain vertaisrymässä tms.) jotka eivät ole naimisissa tai parisuhteessakaan. tässä on kyse kyllä ulkomaisesta lapsista ei siis kotimaan adopitoista, en tiedä onkos sillä sitten eroa. siis jos seurustelee, niin varmasti pitää olla naimisissa jos MOLEMMAT adoptoivat lapsen mutta jos elää yksin niin voi kyllä adoptoida.

Alkuperäinen kirjoittaja noniin:
ei kyllä ole ehdoton vaatimus olla naimisissa!!! mun ystäväpiirissä on nainen joka yksin adoptoi ja hänen kertomansa mukaan heitä on monia (käy jossain vertaisrymässä tms.) jotka eivät ole naimisissa tai parisuhteessakaan. tässä on kyse kyllä ulkomaisesta lapsista ei siis kotimaan adopitoista, en tiedä onkos sillä sitten eroa. siis jos seurustelee, niin varmasti pitää olla naimisissa jos MOLEMMAT adoptoivat lapsen mutta jos elää yksin niin voi kyllä adoptoida.

Yksin voi adoptoida, mutta pariskunnna tulee olla naimisissa. Avopari ei voi adoptoida.

Yhteistyössä