Onko 45-46-vuotiaalla mahdollisuuksia tulla raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen 43 v ja viimeisilläni raskaana. Luomusti. Edellinen lapsi täyttää juuri 2v ennen tämän uuden syntymää. Tämä saa kyllä jäädä viimeiseksi lapseksi, koska omasta mielestä ikä tulee vastaan. Eli kierukka käyttöön.

En juo, tupakoi ja ennen raskauksia harrastin säännöllisesti liikuntaa ( juoksu ) ja pyrin syömään terveellisesti. Enpä usko ihan heti pois kuolevani. Eihän sitä voi elää ollenkaan jos vain miettii pahinta mahdollista vaihtoehtoa.

vierailija
Minusta tuossa on surullinen ajatus se, että aika todennäköisesti yhteinen aika jää melko lyhyeksi. Kun "lapsi" on 30, äiti onkin jo 76..yhteinen aika jää todennäköisesti sitä lyhyemmäksi mitä myöhemmin lapset tekee.
Se kun ei välttämättä ole iästä kiinni milloin kenenkin aika maailmassa loppuu.

Nimimerkki isä kuoli kun olin 5 vuotta ja oli silloin 42.v

vierailija
Menopaussi ei riipu siitä, paljonko munasoluja on jäljellä. Moni käyttää hormonaalista ehkäisyä läpi hedelmällisen ikänsä, eikä munasoluja irtoa yhtään ainoaa kappaletta pariin vuosikymmeneen jos nainen ei pidä ehkäisyssä taukoja. Sama asia lestadiolaisnaisilla, jotka ovat koko hedelmällisen ikänsä raskaana ja käyttävät siis vain pienen osan munasoluistaan koska raskauksien välillä on vain hyvin lyhyt väli. Silti menopaussi tulee kaikille ihan ajallaan.

vierailijaas..
Menopaussi ei riipu siitä, paljonko munasoluja on jäljellä. Moni käyttää hormonaalista ehkäisyä läpi hedelmällisen ikänsä, eikä munasoluja irtoa yhtään ainoaa kappaletta pariin vuosikymmeneen jos nainen ei pidä ehkäisyssä taukoja. Sama asia lestadiolaisnaisilla, jotka ovat koko hedelmällisen ikänsä raskaana ja käyttävät siis vain pienen osan munasoluistaan koska raskauksien välillä on vain hyvin lyhyt väli. Silti menopaussi tulee kaikille ihan ajallaan.
Ja niistä lopuista munasoluista tulee niin heikkokuntoisia, että mahdollisuus vauvaan on yksi miljoonasta

vierailija
Minusta tuossa on surullinen ajatus se, että aika todennäköisesti yhteinen aika jää melko lyhyeksi. Kun "lapsi" on 30, äiti onkin jo 76..yhteinen aika jää todennäköisesti sitä lyhyemmäksi mitä myöhemmin lapset tekee.
Sekään kun ei ole iästä kiinni. Oma isä kuoli kun olin 5.v ja oli silloin 42.v. elämässä ei oo mistään takeita, eli jos vielä lapsen saa vanhempanakin on se vain onnellinen asia. Luonnon mukaankin mahdollista vaihdevuosiin asti.

vierailija
Kui niin jää lyhyeks ? Olen suvusta mis naiset elää noin 100vuotiaiks. Olen saanu lapsia 20 kymppisenä , ja myös 40kymppisenä. Sama isä kyseessä. Ei tarvii arvostella !. En kuitenkaan koe et olen ollu 40kymppisenä liian vanha. Kait noitten kuuluu jo pärjää ilman äitiään ku ovat 60v ! Eikö ?.

Yhteistyössä