onko 40-50 vuotiaita NAISIA paikalla? selittäkää mulle, kun en ymmärrä teitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CherryCake
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Justiina.jpg

Olen saanut kaikkein kivointa asiakaspalvelua nuorilta tytöiltä esim. meikkejä ostaessa. Sanoinkin joulun alla miehelle, että kyllä nuoret ovat hyviä asiakaspalvelijoita!

No olen itse ollut vuosia töissä erään puhelinoperaattorin asiakaspalvelussa ja kyllä minä olen ap:n kanssa samaa mieltä. Huonoimmat käytöstavat ovat yleensä 40-55v naisilla.

Yksi sana: vaihdevuodet. Jos raskaana oleva on sekaisin hormooneista, niin on se vaihdevuosityyppikin usein. Ja se tylyys ja käytöstapojen puute naamioidaan sitten "itsenäisyyteen, itsevarmuuteen, oman arvon tuntemiseen" jne...

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29396945:
Mun mielestä kuvailet noin 60+ ikäisiä naisia...

Tämä on kanssa minun kokemukseni huonosti käyttäytyvistä naisista. Kaikkein kaameimmat tapaukset ovat olleet sellaisia seitsemänkymppisiä.

Kyse minusta on enemmänkin suurten ikäluokkien naisista, jotka eivät ehkä ole saaneet elää sellaista elämää kuin olisivat halunnet; esim opiskella, hankkia lapset myöhemmin, olla naimattomana pidempään tms. Ja tämä sitten näkyy joillakin (ehkä ymmärrettävästi) tietynlaisena katkeruutena ja huonona käytöksenä muita kohtaan.

Onhan se ikä joka naisella odotettavissa mikäli saa elää. Jokainen tietysti kuvittelee olevansa itse erilainen. Samaa lajia ja rotua tässä kuitenkin ollaan. Ikärasismille ei pitäisi antaa siipiä.

Olen saanut kaikkein kivointa asiakaspalvelua nuorilta tytöiltä esim. meikkejä ostaessa. Sanoinkin joulun alla miehelle, että kyllä nuoret ovat hyviä asiakaspalvelijoita!

Samoin, olen 45- vuotias ja teinieni kanssa kun olen ostoksilla, niin nuorisoliikkeissä on todella mukavia tyttöjä myymässä ja siellä saa hyvää palvelua. Työssäni tapaamani nuoret naiset ovat myös asiallisia ja monen kanssa on syntynyt pitkäaikainen ystävyyskin, enkä ajattele sen johtuvan korkeammasta asemastani. Kaikki tapaamani naiset ikään katsomatta ovat yleensä olleet mukavia. Naistupakoitsijat ryhmänä ovat kielteisesti erottuva porukka. He eivät osaa huomioida muita.

Jaa, enpä ole huomannut. Mun mielestä keski-ikäiset ja vanhat naiset on niitä rennoimpia, ihan parhaita noin keskimäärin.

Kolmikymppiset standardiäidit on mun mielestä rasittavimpia.

Ap:n mainitseman ikäluokan edustajana voisin muistella kalatiskille jonottamista viime viikolla. Miten nuori äiti vaunuineen kiilasi meidät kaikki ja kun siitä hänelle sanottiin kehtasi vielä loukkaantua. Vauvan takia meidän olisi pitänyt kipeine jalkoinemme ja selkävaivoinemme ottaa muunlainen asenne. MIksi? KOko porukan päätöksellä annettiin nuoren mamman kiilata, koska 1. hänellä ei ollut joulumieltä 2. hän oli täydellinen esimerkki huonotapaisuudesta, josta häntä ääneen kehuttiinkin. Kun kerran osaat kiilata, niin annappa palaa loppuun asti. Onneksi älysi edes vähän hävetä ja jäimme useampi kiilattu ääneen miettimään voiskohan se pikkuäiti siitä jotakin vielä oppia. Sillä meillä kaikilla on olleet lapset vauvoja, emmekä ole synnyttäneet niitä teini-ikäisinä. Joten tarinoita hankalsta nuorista, keski-ikäisistä ja vanhuksista voi jatkaa maailman tappiin.

Ravintola-alalla työskentelevä ystävä kommentoi myös, että hankalimpia asiakkaita ovat "keski-ikäiset naiset, jotka ovat juuri oppineet ottamaan oman tilansa." Eli ehkä kyseessä on sellainen painekattilaefekti? Eli vuosikymmeniä ollaan oltu niin kilttiä, niin kilttiä että. Ja viimein, kun ollaan tajuttu, että voi sen omankin tilan ottaa, niin menee vähän överiksi.

Toisaalta iällä on sellainen vaikutus, että se korostaa ihmiselle ominaisimpia luonteenpiirteitä. Jos on valmiiksi sellainen "minä eka"-tyyppi, niin ei siitä välttämättä ajan myötä joustavammaksi muutu. Ja joo, hormoonit ja kolotukset ja väsymys voivat myös tehdä olon melko hankalaksi.

Yksi selitys kuitenkin on se, että ihmisen käytökselle annetaan merkitys juuri iän ja sukupuolen kautta. Ehkä ne keski-ikäiset miehet eivät muka "koskaan" käyttäydy niin hankalasti, kuin keski-ikäiset naiset, koska miesten käytös tulkitaan eri tavoin. Samoin keski-ikäisen miehen odotetaan olevan vähän sellainen hopeaselkä, kukkulan kuningas, mies parhaassa iässä. Ja hänen kuuluukin ottaa sitä omaa paikkaansa ja tilaansa. Naisen ei ajatella olevan enää sillä tapaa huipussaan, vaan hänen pitäisi vähän jo väistyä nuorempien ja nätimpien tieltä. Kun hän ei sitä tee, hänet koetaan hankalaksi. Tarkoitan sanoa, että varmasti on keski-ikäisiä naisia, jotka ovat todella rasittavia. Mutta tilanteet ovat ihmisten välisiä, ja jokainen tuo niihin oman tulkintansa.

[QUOTE="vieras.";29397009]Itsestäni olen huomannut, että mitä enemmän tulee ikää, sitä pehmommaksi ja lunginmaksi muutun, mustavalkoisuus hävinnyt lähes kokonaan ja pahimmat särmät hioutuneet. Nuoruuden ajoittainen nipotus katoaa ja pienet ärsytykset muissa kuittaan olankohautuksella. Samaa havaittavissa ystävissäkin. Ehkä sinulla on ollut vain huonoa tuuria?[/QUOTE]

Minun näppikseltä olisi voinut tulla tämä teksti. Kiitos :) Kyllä minä olin hirveän paljon itsekkäämpi, minäkeskeisempi ja veemäisempi 20v sitten, kuin nyt 46- vuotiaana. Pidän itsekin itsestäni hirveän paljon enemmän nyt tämänlaisena :heart:

No kyllä mä myönnän, että KAIVELEE, jos 40v on jo keski-ikäinen...
(Siis kait se on, mutta en mä halua sitä kuulla) :)

Kaikenikäisistä löytyy vittupäitä.
Meilä töissä pahiten käyttäytyviä naisia ovat kyllä tämänikäiset (Top 3)
-40v selkäänpuukottaja
-45v yleispätijä viisastelija
-62v joka valittaa AINA kaikesta oli asia mikä hyvänsä

Miksi nuoret naiset olettaa, että vaunuilla olisi joku etuajo-oikeus ylipäätään...miksi odotetaan, että vaunuja väistetään, vähän vanhempana sitä ehkä tajuaa, että ei se äitiys nyt loppujen lopuksi ole niin erikoinen asia, se on aika yleistä, monet saavat lapsia.

Miksi nuoret naiset olettaa, että vaunuilla olisi joku etuajo-oikeus ylipäätään...miksi odotetaan, että vaunuja väistetään, vähän vanhempana sitä ehkä tajuaa, että ei se äitiys nyt loppujen lopuksi ole niin erikoinen asia, se on aika yleistä, monet saavat lapsia.

No jos vauva huutaa vaunuissa ja vanhempi yrittää päästä kaupasta ulos asap, niin kyllä se on ihan kohteliasta väistää. Jos ei halua olla kohtelias sille nuorelle äidille, niin voisihan sitä vauvan oloa edes ajatella.

Minulla on sitten jo isot lapset, niin että ei ole oma lehmä ojassa :D

Onhan se ikä joka naisella odotettavissa mikäli saa elää. Jokainen tietysti kuvittelee olevansa itse erilainen. Samaa lajia ja rotua tässä kuitenkin ollaan. Ikärasismille ei pitäisi antaa siipiä.

Ja tällaisesta ilmiöstä ei sitten sen takia saisi puhua? Ihminen on aina yksilö, mutta jos nyt on ilmiö, että nelikymppiset (miehet ja naiset) on hankalimpia, niin voihan siihen jotain syytä olla. Tuossa ei nyt kuitenkaan puhuta avuttomasta ja puolustuskyvyttömästä ihmisryhmästä.

[QUOTE="vieras.";29397009]Itsestäni olen huomannut, että mitä enemmän tulee ikää, sitä pehmommaksi ja lunginmaksi muutun, mustavalkoisuus hävinnyt lähes kokonaan ja pahimmat särmät hioutuneet. Nuoruuden ajoittainen nipotus katoaa ja pienet ärsytykset muissa kuittaan olankohautuksella. Samaa havaittavissa ystävissäkin. Ehkä sinulla on ollut vain huonoa tuuria?[/QUOTE]

Mulle on kanssa käynyt näin. Nuorena olin kauhean nipo ja äksy. Hermostuin pienestä ja esim. ensimmäinen lapseni sai aika tylyn kasvatuksen (tai ainakin muita lapsia tiukemman). Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän jaksan hermostua pienistä ja olen useimmiten erittäin hyvällä tuulella (tästä saan kuulla muiltakin ja saattaapa sekin jotakuta ärsyttää). Mieheni on vastaavasti alkanut ärsyyntymään tavallista helpommin esim. teinien mekastuksesta. Kai ihmiset ovat tässäkin erilaisia, ei voi kaikkia keski-ikäisiä niputtaa samaan kasaan :D

Olen 45v ja yritän kyllä käyttäytyä kohteliaasti ihan jo senkin takia että työskentelen asiakaspalvelussa ja työn ulkopuolellakin on minusta fiksua käyttäytyä asiallisesti. Itsellänikin mukavampi olla kun ei ole naama kurtussa.
Kaikissa ikäluokissa on huonosti käyttäytyviä, ei vain 40-50 vuotiaissa.
Välillä tulee sellasta sontaa niskaan asiakkailta ettei voi kuin ihmetellä miten jotkut kehtaavat sellasta päästää suustaan ulos.

Mietin tässä tätä asiaa ja tuli sellainen mieleen, että olisiko näillä huonosti käyttäytyvillä keski-ikäisillä ongelmia hyväksyä oma vanheneminen? Tässä iässä kuitenkin huomaa sen, että iso osa "parhaimmasta" elämästä on takanapäin. Omat valinnat saattavat tuntua jälkikäteen vääriltä ja että elämä on mennyt hukkaan. Omat lapset ovat jo teini-iässä (ainakin osalla) ja näkee heidän nuoruutensa ja mahdollisuutensa elämän taipaleella (ja tietenkään he eivät usko vanhemman ja "viisaamman" neuvoja). Keski-ikäisen omat vanhemmat alkavat olla jo vanhoja, tarvitsevat ehkä apua ja tuovat myös ajan kulumisen konkreettisemmaksi. Tämä kaikki saattaa aiheuttaa ainakin tiedostamatonta katkeruutta, joka purkautuu huonoa ja itsekkäänä käytöksenä.

Itselle ei vanheneminen ole mikään mörkö. Ei tietenkään ole kiva, kun tulee kaikenlaista kremppaa ja kroppakaan ei enää niin kaunis ole. Mutta ei se mitään ahdistustakaan aiheuta, kuuluu elämään. Kaikelle on aikansa ja onhan sitä itsekin ollut joskus nuori ja nätti :D

Yhteistyössä