Onko 21-vuotias mielestänne "liian nuori" mennäkseen kihloihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keskustelua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin tuon ikäisenä ollut jo 2 vuotta kihloissa ja esikoisemme oli puolivuotias,mun mielestä se on siis ihan normaalia ja vakavasti otettavaa.Kyllä me mentiin kihloihin ihan sen takia,että meidän aikomus oli naimisiin ja se tehtiin pari vuotta sitten.

Peesi, nykyaikana nuoriso ei varmaan ole kuullutkaan että kihlaus on avioliittolupaus.

kihlaus on lupaus avioliitosta mutta nykyään porukka menee kihloihin ilman pitemmän tähtäimen suunnitelmia....

tää on vaan mun mielipide mutta musta ei voi luokitella kuka on valmis ja kuka ei koska me ollaan kaikki erillaisii mutta tossa saattaa käydä huonosti siksi koska 21 ei oo nähny viel niin paljon ja kokenut että tietäis olenko valmis nyt tähän mä kiitän luojaani etten oo aikasemmin menny kihloihin siis nuorempana koska sillo ei tienny mitään ja on monelta surulta säästyny kun en oo menny. 21 vuotiaalla on kyllä koko elämä aikaa mennä kihloihin. mutta jos olet onnellinen ja varma asiasta mene ihmeessä mutta mieti tarkkaan että menette sitten oikeasta syystä kihloihin hätäillä ei kannata eikä missään nimessä mennä kihloihin siksi kun muutkin menee. paljon onnea mikäli menette kihloihin :)

Täällä sanottiinkin tämä mutta sanon uudelleen. Joillekkin ei vain ole itsestään selvyys että kihlaus on lupaus naimisiin menosta. Eräs mies puolinen kaverini seurusteli tyttösen kanssa pari kuukautta kunnes he menivät kihloihin. Siitä pari viikkoa kun erosivat. Eipä siinä kuukauttakaan mennyt kun oli toinen nainen kainalossa ja taasen kihloissa. Tuntuu että ihmiset kihlautuu huvinvuoksi. :(

Mutta itse asiaan! itse olin 16 vanha kun menin kihloihin. Se suhde tosin päättyi ikävällä tavalla. Olen nykyisin 21 vuotias ja kihloihin menin reipas vuosi sitten. Siitä kahdeksan kuukautta niin karkasimme naimisiin kertomatta kenellekkään mitään :3

Joten ei tosiaankaan ole liian aikaista mennä tuolloin kihloihin :) Jos toista rakastaa ja on onnellinen niin silloin ei kellään pitäisi olla mitään sanomista :)

Olin 21vuotiaana jo äiti ja 24 vuotiaana naimisissa ja kahden äiti. Nyt kun miettii taaksepäin niin onhan sitä tosi nuori. Silti suhde kestänyt ja lapsistani olen nauttinut joten riippuu varmasti ihmisestä ja mitä elämältä haluaa ylipäänsä.

Ei 21 ole liian nuori, itse taisin aikanaan olla 20 kun mentiin kihloihon ja 23 kun mentiin naimisiin ja lapsi syntyi.
Mutta tuohon vakavasti otettavuuteen yleisesti, en tästä parista tietenkään tiedä josta ap puhuu.
Oli ikä mikä tahansa, en itse henk. Koht. osaa ottaa kihlaus/raskaus/yhteen muutto uutisia kovin vakavasti jos yhdessä oloa on ollut vain vähän aikaa.
Toki lähipiirissäni on muutama ihminen jotka ovat positiivisesti yllättäneet näinkin kyynisen ihmisen kun minä :)
Mutta useimmat pika pika suhteet on päättynyt "katastrofiin"

Yhteistyössä