Onko 21-vuotias mielestänne "liian nuori" mennäkseen kihloihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keskustelua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keskustelua

Vieras
Siis tarkoitan sitä, että millainen mielikuva teille tulee... Jokainenhan tekee itse omat ratkaisunsa sen mukaan, miten tuntee olevansa valmis.

Mutta täällä on viimeaikoina ollut puhetta esim. siitä, että 25-vuotias on nuori menemään naimisiin jne., joten onko 21-vuotiaan kihlaus mielestäsi ihan tavanomainen, normaali asia vai onko 21-vuotias melko nuori menemään kihloihin?

No ei todellakaan ole. Kihlaus yleensä on lupaus ja näyte siitä että halutaan olla yhdessä, ei se tarkoita lähellekään kaikille edes lupausta naimisiin menosta. Se sormus on yllättävän helppo kuitenkin ottaa pois ;) Ja 21-vuotias on mun mielestä ihan aikuinen (tottakai ihmisissä on yksilöllisiä eroja mutta yleistettynä ) ja voi mennä kihloihin, naimisiin, hankkia lapsen jne.

No ei tosiaan oo liian nuori. Ihan sopiva ikä mun mielestä ja sillon jo tietää mitä ja mihin ryhtyy. Eli ootko menossa kihloihin?? Onneks olkoon todella paljon sulle ja sun kumppanille.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
No ei todellakaan ole. Kihlaus yleensä on lupaus ja näyte siitä että halutaan olla yhdessä, ei se tarkoita lähellekään kaikille edes lupausta naimisiin menosta. Se sormus on yllättävän helppo kuitenkin ottaa pois ;) Ja 21-vuotias on mun mielestä ihan aikuinen (tottakai ihmisissä on yksilöllisiä eroja mutta yleistettynä ) ja voi mennä kihloihin, naimisiin, hankkia lapsen jne.

Peesi, nykyaikana nuoriso ei varmaan ole kuullutkaan että kihlaus on avioliittolupaus.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Mä taisin olla 17 ku menin.

Mäkin olin 17, mutta ne oli sellaset teinikihlat. Mulla ei ole edes sormusta enää, miehellä kyllä on.

Me ollaan naimisissa yhä, mentiin 18 vuotiaana. Saattaa olla, että olin jo täyttänyt 18, kun kihlauduttiin, en ole ihan varma. Vaikka oltiin teinejä, niin ei se ollut meille mikään teinijuttu ollenkaan.

Riippuu kyllä 21-vuotiaasta itsestään.

Mutta noin keskimäärin, kyllä 21-vuotias ymmärtää, mitä kihloihin meno, naimisiinmeno ja lasten hankinta tarkoittaa ja tuo mukanaan. Eli noin 21-vuotias EI mun mielestä ole liian nuori.

olin 17v ku menin kihloihin ja saman ikäinen ku mentiin naimisiin :) nykyään 22v kolmen lapsen äiti ja sama rakas mies!! mä en eläkkään muita varten vaan omaa elämääni varten..
ja jos mietitään tarkkaan ni ennen vanhaanhan sitä tuo ikä oli normaalia, se on tätä nykyaikaa ku pitäis nuoren elää elämää ja tehä kaikkee paskaa enneku "sais" mennä kihloihin ja naimisiin, ihanku siihen pitäis joltain kysyä lupa!!? :O

Hmm.. riippuu ihmisestä. Tosin silloin ollaan oikeesti kihloissa, kun kumppani kosii toista ja se toinen vastaa myöntävästi. Kihloissa olo aika on se kosinnasta hääpäivään. Ei fiksu 21v ole sellaiseen liian nuori.

Jos aikomuksena on mennä vain kihloihin ilman naimisiinmenoa niin se on teiniä ja typerää oli sitten ikää 14v tai 70v.

Minä olin 18v kun kihloihin ja 20 naimisiin. Nyt olen 35v ja meillä on kolme ihanaa lasta ja aivan mahtava avioliitto. Jos tiedät rakastavasi toista ja toinen sinua, niin muiden ajatuksilla ja mielipiteillä ei ole mitään väliä.

Itse olen jo naimisissa ja kahden lapsen äiti. Ajatus tähän aloitukseen tuli palstan muista keskusteluista ja pikkusiskoni pohdinnoista (pelkää että häntä ja kihlaustaan ei oteta vakavasti).

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
olin 17v ku menin kihloihin ja saman ikäinen ku mentiin naimisiin :) nykyään 22v kolmen lapsen äiti ja sama rakas mies!! mä en eläkkään muita varten vaan omaa elämääni varten..
ja jos mietitään tarkkaan ni ennen vanhaanhan sitä tuo ikä oli normaalia, se on tätä nykyaikaa ku pitäis nuoren elää elämää ja tehä kaikkee paskaa enneku "sais" mennä kihloihin ja naimisiin, ihanku siihen pitäis joltain kysyä lupa!!? :O

Nimenomaan tuo tuntuu olevan nykyajan ajatusmaailta. Eli nuoren aikuisen pitäis viettää se nuoruus kunnolla, rellestäen ja ryypäten. Juosten öisin baareissa ja tehden mitä sattuu. Ettei vaan sitten myöhemmin tule mieleen baarittelut, kun on saanut ennen lapsia rellestää. Ja sitten kolmekymppisenä on tarpeeksi kypsä saamaan lapsen ja menemään naimisiin.

Mä en edes oo kaivannut sellaista. Ekan kerran maistoin alkoholia 19v ja oon välillä sen parin vuoden aikana käynyt baarissa mutta en mä koe, että se olis hienoo elämää olla lapseton ja sais tehä mitä lystää. Mulle on aina teini-iästä alkaen ollut tärkeetä, että tuun saamaan lapsia suht nuorena ja meen naimisiin. Ja oikee mies sit löytykin ku olin 16v ja en haluis enää ikinä elää ilman lapsia, kun ensimmäisen on saanut :heart:

Muoks. Syyllistämättä ketään tässä ketjussa olevaa, mutta oon huomannut omassa irl elämässä ihmisiä, jotka tuntuu näin ajattelevan.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Hmm.. riippuu ihmisestä. Tosin silloin ollaan oikeesti kihloissa, kun kumppani kosii toista ja se toinen vastaa myöntävästi. Kihloissa olo aika on se kosinnasta hääpäivään. Ei fiksu 21v ole sellaiseen liian nuori.

Jos aikomuksena on mennä vain kihloihin ilman naimisiinmenoa niin se on teiniä ja typerää oli sitten ikää 14v tai 70v.

Sekin on ihan ihmisestä itsestään kiinni. Ei kaikki usko avioliittoon ikuisena auvona vaan heille kihlautuminen on "se juttu" jolla näytetään toisilleen sormusten muodossa että halutaan olla yhdessä aina. Ei se varmaan toisilta ole pois jos ei kaikki mene naimisiin eikä mun mielestä sitä tarvitse mitenkään halventaa "teinijuttuna".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen jo naimisissa ja kahden lapsen äiti. Ajatus tähän aloitukseen tuli palstan muista keskusteluista ja pikkusiskoni pohdinnoista (pelkää että häntä ja kihlaustaan ei oteta vakavasti).

Voi, surullista. Toivottavasti ainakin sä otat hänet ja kihlauksensa vakavasti ja kannustat tekemään omat valintansa omien tunteidensa mukaan :)

Yhteistyössä