Onko 21-vuotias mielestänne "liian nuori" mennäkseen kihloihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keskustelua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei ole liian nuori.

Itse olin 19 kihloihin mennessä, seuraavana vuonna namisiin ja siitä seuraavana vuonna syntyi esikoinen. Nyt kolme lasta ja kahdeksas avioliittovuosi menossa. Ja olen todella onnellinen! <3

No ei ole munkaan mielestä. Itse olin vähän vajaa 21 kun mentiin kihloihin ja sitten 23 kun mentiin naimisiin. Mies on samanikäinen kuin minä. Nyt ollaan oltu naimisissa yli viisi vuotta ja toinen lapsi on tulossa. Mun mielestä kukaan ei suhtautunut kummeksuen meidän kihlaukseen/naimisiinmenoon, me alettiin olla yhdessä kun oltiin just täytetty 19 ja melkein samantien muutettiin yhteenkin silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Hmm.. riippuu ihmisestä. Tosin silloin ollaan oikeesti kihloissa, kun kumppani kosii toista ja se toinen vastaa myöntävästi. Kihloissa olo aika on se kosinnasta hääpäivään. Ei fiksu 21v ole sellaiseen liian nuori.

Jos aikomuksena on mennä vain kihloihin ilman naimisiinmenoa niin se on teiniä ja typerää oli sitten ikää 14v tai 70v.

Sekin on ihan ihmisestä itsestään kiinni. Ei kaikki usko avioliittoon ikuisena auvona vaan heille kihlautuminen on "se juttu" jolla näytetään toisilleen sormusten muodossa että halutaan olla yhdessä aina. Ei se varmaan toisilta ole pois jos ei kaikki mene naimisiin eikä mun mielestä sitä tarvitse mitenkään halventaa "teinijuttuna".

Jokaisen oma asiahan se on kuinka toimii. Niin voisihan sen ylioppilaslakin ostaa vaikkei olisi koskaan lukiossa opiskellutkaan. Mä en vaan ymmärrä miksi sormuksilla pitäis muille todistella rakkautta. Miksei vaan voi olla yhdessä ilman mitään teinikihloja jos ei kiinnosta avioliitto. Arvostan niitä jotka menee naimisiin mutteivat hanki sormuksia :D

Mä menin kihloihin heti rippikoulun jälkeen viistoistavuotiaana ja edelleen kihloissa saman miehen kanssa, ensi kesänä tulee 13vuotta täyteen.

Tosissaan meitä ei tainnut kukaan ottaa, mutta tosissamme oltiin, kuten ollaan edelleenkin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Hmm.. riippuu ihmisestä. Tosin silloin ollaan oikeesti kihloissa, kun kumppani kosii toista ja se toinen vastaa myöntävästi. Kihloissa olo aika on se kosinnasta hääpäivään. Ei fiksu 21v ole sellaiseen liian nuori.

Jos aikomuksena on mennä vain kihloihin ilman naimisiinmenoa niin se on teiniä ja typerää oli sitten ikää 14v tai 70v.

Sekin on ihan ihmisestä itsestään kiinni. Ei kaikki usko avioliittoon ikuisena auvona vaan heille kihlautuminen on "se juttu" jolla näytetään toisilleen sormusten muodossa että halutaan olla yhdessä aina. Ei se varmaan toisilta ole pois jos ei kaikki mene naimisiin eikä mun mielestä sitä tarvitse mitenkään halventaa "teinijuttuna".

Jokaisen oma asiahan se on kuinka toimii. Niin voisihan sen ylioppilaslakin ostaa vaikkei olisi koskaan lukiossa opiskellutkaan. Mä en vaan ymmärrä miksi sormuksilla pitäis muille todistella rakkautta. Miksei vaan voi olla yhdessä ilman mitään teinikihloja jos ei kiinnosta avioliitto. Arvostan niitä jotka menee naimisiin mutteivat hanki sormuksia :D

Lues tarkemmin: "jolla näytetään toisilleen sormusten muodossa että halutaan olla yhdessä aina". Harva mun tuntema kihloihin-mutta-ei-naimisiin menijä niillä sormuksilla muille mitään todistelee. Haluavat itse näkyvän muiston rakkaudestaan ja ajattelevat sormuksistaan kuten minä, ihana stressilelu mitä räplätessä muistaa toisen ja tulee hyvä mieli :)

Tulipas ikävä omia sormuksia kun eivät ole hetkeen mahtuneet :D

Minä en pidä kihlautumista isona juttuna.
Ymmärrän ettei sitä oteta vakavasti. Itsekin suhtauduisin varmaan olankohautuksella. Nuorethan kihlautuu nopeasti ja ajan myötä useamman kanssa...No ei kaikki tietenkään.
Vanhempien henkilöiden kihlaus on uskottavampi...juu, ikä vaikuttaa asiaan siis mulla.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiPikkuInkkuli:
Mä menin kihloihin heti rippikoulun jälkeen viistoistavuotiaana ja edelleen kihloissa saman miehen kanssa, ensi kesänä tulee 13vuotta täyteen.

Tosissaan meitä ei tainnut kukaan ottaa, mutta tosissamme oltiin, kuten ollaan edelleenkin :heart:

Minkäikäinen sun miehesi on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hu huu, pikkuinkkuli?

Hu huu, pikkuinkkuli?

himpun vaille 37....

Hu huu, pikkuinkkuli?

himpun vaille 37....

Ok...

Riippuu niin ihmisestä. Jos on ehtinyt elää kyllin nuoruuttaan ja tietää että tässä on nyt se ihminen jonka kanssa tahdon naimisiin mennä ja elämäni viettää, olisi ihan hassua lykätä kihlausta vain iän takia.
Mekin oltiin 21 kun mentiin kihloihin ja 23 kun oli häät. Tässä vieläkin tyytyväisinä porskutetaan yli 10 yhteistä vuotta takana. :heart:

Yhteistyössä