Onko 124 cm pitkä 6-vuotias?

• Viestiketjun aloittaja Pitkän pojan äiti?
  • Ensimmäinen viesti
Pitkän pojan äiti?
Kunhan mietin? Monet on kauhistelleet kuinka pitkä meidän poika ikäisekseen on, 6 v neuvolassa oli 124 cm. Ei tuo mielestäni niin hirveän pitkä ole? Ehkä hämää kun on niin hoikka, näyttää ehkä pidemmältä silloin?

Minkä pituisia teidän lapset on 6 v:nä olleet?

125cm on mun 6v ja kyllä se terkka jälleen ääneen ihmetteli pituutta. Plussallahan tuo kulkee. Muut luulee jo koululaiseksi. Kyl se 124cm 6v on hieman keskimäärästä pidempi. Meillä tosiaan lisää vaikutelmaa hoikkuus ja pitkäraajaisuus, yhtä jalkaa ja kättä koko lapsi.

Pitkän pojan äiti?
125cm on mun 6v ja kyllä se terkka jälleen ääneen ihmetteli pituutta. Plussallahan tuo kulkee. Muut luulee jo koululaiseksi. Kyl se 124cm 6v on hieman keskimäärästä pidempi. Meillä tosiaan lisää vaikutelmaa hoikkuus ja pitkäraajaisuus, yhtä jalkaa ja kättä koko lapsi.
Ok, no ehkä tuo on sitten tosiaan pitkä ikäisekseen. Äidin silmään vaan niin pikkuinen vielä. :D

Keskikoko
Meidän typy oli 6v neuvolassa 122cm ja viikkoa vaille 7v mittaa oli 128cm. Moni tytön muutamaa kk nuoremmista kavereista on isompia ja vastaavasti moni on huomattavasti pienempiä. Et omaani pidän aika keskivertoa ikäisekseen vaikka sitä on aina sanottu pitkäksi.

"Hilma"
Meillä tyttö 6v, pituutta 126cm. Isänsä puoli suvusta on hujoppeja.

Vaikka ei tuo mun mielestä nyt niin pitkä ole. Eskarikavereissa monta suunnilleen saman mittaista.

Yhteistyössä