Onko 10-vuotiaan sopivaa kuunnella children of bodomia?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
..
Kotimaisissa biiseissä tuo ongelma tulee tietty jo pienenä, kun kerran suomea osaa ja ymmärtää. En hirveästi viitsinyt autossa kuunnella Klamydiaa tai Leevi and the leavingsia, kun sanoitukset on joko roiseja tai niin synkkiä, että vähemmästäkin masentuu.
Suomenkielisessä musiikissa on itse asiassa aika vähän sellaista mitä voi kuunnella lasten kuullen. Ainakin jos lapsi kuuntelee tosi tarkasti sanoja, kuten meillä 6v. Eikä tyydy mihinkään ympäripyöreään selitykseen. Toki varmaan musiikkityyleissä on eroja.
 
No ellei niitä sanoituksia joka lausetta osaa ulkoa niin...? Että siis Laiho ainaki on mielestäni hyvä soittajamies jne eli musiikissa voi "kuulla" muutakin kuin sanoitukset. Meillä kohta 8v poika kuuntelee joskus TypeONegativea sen artistin äänen vuoksi :), äiti sitten vähän muunkin vuoksi :xmas: kiero on mun maku juu....
 
meillä lapset oppivat jo kohdussa kuuntelemaan ramstainia, cradle of filthiä, theatres des vampiresia, Nick Cavea.. ruoska & klamydia ovat tosin sellaisia, jota en kuuntele lasten kuullen.. alkaisi vielä tuo 4v hoilata "riisu, polvistu" tai "turpa kii mä olen pelti kii" keskellä päiväkotia :D
ei se musiikki ketään pilaa, anna lapsen kuunnella mistä tykkää :)!
 
Viimeksi muokattu:
Vierasmies
Mikäs varajeesus sä olet arvostelemaan muiden musamakua?

No meillä ei noin surkeaa musiikkia kuuntele kukaan ilman kuulokkeita, eli ei ole ikäsidonnaista.
Kuulokkeet korvilla, todella hiljaa huoneessaan tai yksin kotona ollessaan toki saa kuunnella niitä surkeitakin genrejä, mutta mä en rupea omassa kodissani kuuntelemaan jotain niin luokatonta p*skaa, kuin suuri osa metallimusiikista on.
 
No meillä ei noin surkeaa musiikkia kuuntele kukaan ilman kuulokkeita, eli ei ole ikäsidonnaista.
Kuulokkeet korvilla, todella hiljaa huoneessaan tai yksin kotona ollessaan toki saa kuunnella niitä surkeitakin genrejä, mutta mä en rupea omassa kodissani kuuntelemaan jotain niin luokatonta p*skaa, kuin suuri osa metallimusiikista on.
Asut ilmeisesti yksin?
 
"nuuh"
Hyvä musamaku pojalla. Ja aika kuulokojeguru saa olla jos sanoituksista ihan kuuntelemalla selvän saa muuten kun sanan sieltä ja huudon täältä :) jos sitä pelkäät. Vähemmänhän Laiho laulaa häpyhuulista kuin joku 200 litran lippalakkiin verhoutunut 42 kiloinen "räp-ihminen"
 

Yhteistyössä