Onhan sotku taas...

Meidän ekaluokkalaisella on lukihäiriö.
Opettaja on saanut laput ja tulokset, asia ei kiinostanut häntä eikä lapseni saa erityisopetusta tuntien lisäksi.
Nyt hän uhkaa jättää lapseni luokalleen sen vuoksi ettei edistystä tapahdu ??

Mitä ihmettä teen?
Opettaja myös syyttää minua siitä ettei lapsi pysy muiden matkassa. Hänen mielestään äidin pitäisi olla kotona eikä uraputkessa.
Teen siis sesonki työtä talvisin 10-12h/vrk.

Tilanne on hermoja raastava ja jopa työmotivaationi tälle hassulle loppukauden 1,5vk on hukassa vaikka rakastan työtäni, ainut irtautuminen ja oma aikani arjesta.
 
ov
Onhan tutkittu, että sesonkityötä tekevien lapsilla on ongelmia, kun vanhemmat ovat niin tiiviisti töissä kiinni ja pitkät työpäivät.

Mutta kyllä lapsellesi olisi pitänyt erityisopetusta järjestää, olisit sinäkin sitä kovemmasti lapsellesi vaatinut järjestettäväksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Onhan tutkittu, että sesonkityötä tekevien lapsilla on ongelmia, kun vanhemmat ovat niin tiiviisti töissä kiinni ja pitkät työpäivät.

Mutta kyllä lapsellesi olisi pitänyt erityisopetusta järjestää, olisit sinäkin sitä kovemmasti lapsellesi vaatinut järjestettäväksi.
mun miehellä on kumminkin ihan normi päivä työ.
tosin tekee yleensä iltavuoroa eli on kotosalla vasta yhdeksän jälkeen.
mun työpäivä päättyy yleensä kumminkin viimeistään 19.20


 
...
Voi harmi..kannusta lasta...juttele vielä opelle? ja jos luokalle jääminen väistämätöntä, tue lasta! Ei se ole välttämättä iso ongelma, lapsen näkökulmasta, jos kavereita löytyy heti ja oppiminen alkaa sujua pikkuhiljaa vaikeuksista huolimatta? tärkeää tukea lapsen itsetuntoa!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Onhan tutkittu, että sesonkityötä tekevien lapsilla on ongelmia, kun vanhemmat ovat niin tiiviisti töissä kiinni ja pitkät työpäivät.

Mutta kyllä lapsellesi olisi pitänyt erityisopetusta järjestää, olisit sinäkin sitä kovemmasti lapsellesi vaatinut järjestettäväksi.
mun miehellä on kumminkin ihan normi päivä työ.
tosin tekee yleensä iltavuoroa eli on kotosalla vasta yhdeksän jälkeen.
mun työpäivä päättyy yleensä kumminkin viimeistään 19.20

Miksi miehesi tekee iltavuoroa, jos hän tekisi normaalia 8-16 päivää, niin hän ehtisi auttaa lasta läksyissä? Onko lapsi yksinään koulun jälkeen kotona?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Voi harmi..kannusta lasta...juttele vielä opelle? ja jos luokalle jääminen väistämätöntä, tue lasta! Ei se ole välttämättä iso ongelma, lapsen näkökulmasta, jos kavereita löytyy heti ja oppiminen alkaa sujua pikkuhiljaa vaikeuksista huolimatta? tärkeää tukea lapsen itsetuntoa!
tuetaan tietenkin, mutta minusta on lukihäiriön vuoksi väärin jättää luokalleen lapsi.
Koulun pitää tarjota erityisopetusta, eikä heti heittää hanskoja naulaan.
Esikoulussa neiti teki sen lisätesten ja läpäisin sen eli oli koulukypsä ja lukihäiriöki oli sitä luokkaa että panostuksella siitä selvitään.
Mulla itselläni on myös lukihäiriö, eli musta opettamisessa ei ole hyötyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Onhan tutkittu, että sesonkityötä tekevien lapsilla on ongelmia, kun vanhemmat ovat niin tiiviisti töissä kiinni ja pitkät työpäivät.

Mutta kyllä lapsellesi olisi pitänyt erityisopetusta järjestää, olisit sinäkin sitä kovemmasti lapsellesi vaatinut järjestettäväksi.
mun miehellä on kumminkin ihan normi päivä työ.
tosin tekee yleensä iltavuoroa eli on kotosalla vasta yhdeksän jälkeen.
mun työpäivä päättyy yleensä kumminkin viimeistään 19.20

Miksi miehesi tekee iltavuoroa, jos hän tekisi normaalia 8-16 päivää, niin hän ehtisi auttaa lasta läksyissä? Onko lapsi yksinään koulun jälkeen kotona?
ei ole
hänelle on hoitopaikka jossa läksyt tehdään


ja miehen työvuorosta, se kun on tämä nokkimisjärjestys missä tuurissa töitä tehdään.
hän kun on toinen vastaavista niin hän tekee iltaa, eli esimies on aamuvuorossa ja kakkonen eli mun mies iltavuorossa koska talosta on aina löydyttävä vastaava
 
mie
Ei ole opettajan asia kertoa mielipiteitään vanhempien kotona tai töissäolosta,
opettajan asia on hankkia lapselle erityisopetusta jos sitä tarvitaan. Sitä ei pitäisi joutua erikseen vaatimaan, vaan sen pitäisi olla itsestäänselvyys. Harmi, että teidän (tai kenenkään) kohdalle on sattunut tollanen opettaja.

Lapsen lukihäiriö ei varmasti ole vanhempien töiden syytä, joillain vaan on lukihäiriö.
 

Yhteistyössä