Ongelmia tapaamisissa

• Viestiketjun aloittaja pailakka
  • Ensimmäinen viesti
pailakka
Yritän lyhyesti selittää pitkän asian.

Meillä on tapaamissopimus lapseni etäisän kanssa, että hän olisi lapsen kanssa jokaisen kuukauden ensimmäisen kokonaisen viikon ja kolmannen viikon viikonlopun. Tilanne on kuitenkin muuttunut, hän käy reissutyössä ja on poissa paikkakunnalta 4 viikkoa ja takaisin täällä 4 viikkoa.

Teimme suullisen sopimuksen, että näiden neljän viikon aikana, kun hän on täällä olisi sitten viikko viikko systeemi. Tämä sopimus piti yhden kuukauden ajan.

Nyt etäisä haluaa vähentää tapaamisia, että sen neljän viikon aikana olisi tapaamisia vain viikko ja mahdollisesti muutama päivä ja ne olisivat putkeen. Kaksi viikonloppua on ihan liikaa, koska hänellä täytyy olla mahdollisuus elää omaa elämäänsä. Toisin sanoen kahden kuukauden aikana tapaamisia olisi noin yksi ja puoli viikkoa.

Minulle passaisi hyvin, että tapaamisia vähennetään, saisivat loppua vaikka kokonaan, kun se oma elämä on niin tärkeää. Sinänsä kummallista, koska minun omaan elämääni kuuluvat myös ne lapset. Mutta se taas ei käy etäisälle, koska hänellä on oikeus nähdä lasta, silloin kun häntä sattuu huvittamaan. Lapsi haluaa nähdä isäänsä.

Jos niitä tapaamisia on, niin minun mielestäni ne täytyvät olla säännöllisesti ja tasaisin väliajoin. Se ei sovi etäisälle, koska hän ei voi sitten suunnitella omaa elämäänsä. Työt on neljän viikon jaksoissa, neljä töitä ja neljä vapaata, tasaisesti ympäri vuoden, mutta jostain syystä niiden vuoksi ei voi suunnitella mitään.

Tällä hetkellä emme ole saaneet sopua aikaiseksi. Etäisä ei vastaa puhelimeen, eikä viesteihin. Mitä ihmettä tässä nyt oikein pitäisi tehdä? Voinko vain sanoa, että koska meillä ei ole voimassaolevaa tapaamissopimusta, niin ei niitä tapaamisiakaan sitten ole?

"hmmm"
en tiedä. luultavasti voit.
mutta en tiedä onko se lapsen paras. aika paljonhan tuo eksäsi lapsensa kanssa on. itse näin isää kesäisin, ja joskus lomilla. oli ihan ok niin.

"Jep"
Miten isä ei voi suunnitella elämäänsä jos sovitte että lapsi on viikon x isällään ja nämä ja nämä päivät?? Eikö tuo nyt ole juuri sitä elämän suunnittelua? :D Luulisi olevan helppoa suunnitella se oma elämänsä niille vapaille viikoille..... ja tämä ei ollut nyt hyökkäys ap:ta kohtaan vaan kanssasisaren turhautumista miehen idiotismista (sorppa)....

Voit sanoa niin, että noudatetaan voimassa olevaa sopimusta, sitä, jonka mukaan lapsi olisi isällään joka kuukauden ensimmäisen kokonaisen viikon jne. Jos isälle eivät nämä tapaamiset sovi, niin sitten tapaamisia ei ole. Lastenvalvojan luona voitte käydä sopimassa uudet tapaamiset, hänen kanssaan sopimalla saadaan varmasti joku säännöllisyyskin niihin tapaamisiin, koska se on kuitenkin lapsen etu. Ei kannata lähteä suullisesti niitä tapaamissopimuksia muuttelemaan.

Yhteistyössä