ongelmia selän ja jalan kanssa,mut apuja ei mistään :(

• Viestiketjun aloittaja tiida
  • Ensimmäinen viesti
tiida
mulla on nyt ollu selkä kipeänä viikon ajan,sairaslomalla olen. Nyt perjantaina alko sit kipeytymään vasen puoli selästä ja lonkka. Lauantaina pystyi olemaan hetkiä pystyssä ja sit alkoi lonkka ja sääri krampata. Levossa meni ohi. No nyt eilen illalla soitin päivystykseen kun jalka puutuu kramppaa melkeenpä kokoajan. Ei kuulema tarvii mennä,kehotettiin vaan pärjäämään. :( kyllä itku pääsi kun ei mikään auta ja lekuristakaan apua saa. Yön valvoin kun kramppi ei lauennut ja nyt kestäny jo 16 tuntia :( mulla alkaa kivunsietokyky pettää jo.. Epätoivonen olo kun ei mitään oo kuulemma tehtävissä :( onko joku kokenut samaa ja mikä auttoi? Kysyin sitä piikkiä kankkuun lekurilta ja vastaus oli et ei siitä mitään apua ole.

ap
nyt en pääse mihkää osteopaatille,haluun vain tuon krampin laukeavan..:( no sirdalud ei auttanut mut on kuulemma joku relaksanttipiikki joka laitetaan kankkuun,miksei sitä vois kokeilla? Kidutukselta tuntuu ja jos ei lakkaa ni eihän tätä kukaan enää jaksa :'(

ap
niin ja onko normaalia et jalkaterä nykii ja säärestä varpaisiin asti täysin puutunut? Mies koittanu laukasta hieromalla kramppia mut eipä juurikaan tunnu miltään,ainoastaan se kiristys lihaksessa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja se tuttu vaiva:
ei auta sirdaludit eikä se piikkikään hermoa vapauta - etsi vain joku jäsenkorjaaja, se on ainut mikä auttaa
jos auttaa, tai sitten pahentaa.. jos paikka on tulehtunut silloin ei suositella näitä niksauttajia, tiedän kokemuksesta ja karvaasti sain sen tietää

hierontakin voisi auttaa, itselläni jos selkä jumittaa ja on kipeä, niin lämmin, toisilla on kylmä, venyttelykin voi tehota, onks sulla miten tehokkaita nuo esim. panacod ja sirdalud?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mikä lääke auttaa? Burana,panacod ,tramal ja sirdalud tehottomia :(
Jos nuo ei auta niin äkkiä sen syyn hakuun, oireiden hoito ei auta. Loput lääkkeet on sitä vahvuusluokkaa että ei hyviä ainakaan jatkuvassa käytössä, vain akuutissa tilanteessa lääkärin valvonnassa (osastolla ) ensiapuna.

Kylmä/lämpö olis munkin listalla kokeluun, sauna tai jäinen suihku tai lumihanki.

:hug:

ap
no näin mulle sanottiin et mulla on aikamoiset myrkyt jo käytössä et ei ole muuta. Mulla epäillään jotain välilevyhäikkää ja työterveydestä sanottii et jos tila pahenee niin sit päivystykseen. Mut päivystys ei ota mulla lähtee kohta järki :( kai se on vaan pakko sirdaludia yrittää vielä.:( kuuma kaurapussi just testauksessa.

vieras
no näin mulle sanottiin et mulla on aikamoiset myrkyt jo käytössä et ei ole muuta. Mulla epäillään jotain välilevyhäikkää ja työterveydestä sanottii et jos tila pahenee niin sit päivystykseen. Mut päivystys ei ota mulla lähtee kohta järki :( kai se on vaan pakko sirdaludia yrittää vielä.:( kuuma kaurapussi just testauksessa.
Ei muuten auta relaksantit tms, työkaverilla on saman tyylistä. Fyysinen liikunt, tietyt tarkat harjoitteet ym on ainoa asia mikä helpottaa, kivun kanssa oppii kuulemma elämään. Paikoillaan olo ja väärät liikkeet on pahinta mitä voi olla tai tehdä.

ap
niin.. Ja kun ihminen on tässä jamassa ja todellakin on kipua niin ei sit oteta päivystykseen..:( eikös tuo tramal ole myös ns. Huume? Näin oli miehelle kerrottu kun haki nuo pillerit.

vieras
niin.. Ja kun ihminen on tässä jamassa ja todellakin on kipua niin ei sit oteta päivystykseen..:( eikös tuo tramal ole myös ns. Huume? Näin oli miehelle kerrottu kun haki nuo pillerit.
Onhan se vahva, mutta panacod on myös. Morfiinit ym on kuitenkin ihan eri luokkaa.

ap
no kiitos kaikille vastanneille, koitan täs sinnitellä aamuun ja meen sit työterveyshuoltoon-sieltä ainakin apua saa jossain muodossa,toisin kun kunnallisesta.:( kyllä sapettaa.. Sieltä taitaa saada apua vasta kun on pää kainalossa,jos sittenkään :( kurjaa vaan et oli nää pyhät ni ei saanu mitään apua. No,yks liskojen yö vielä,jospa sit jotain tapahtuis..

vieras
Muista liikkua jos se auttaa, kävelet vaik huonetta ympäri, ja jos pahentaa niin jumitat kirjan kanssa hyvään asentoon sohvalle lämpöiseen pesään peiton kanssa. Opettele vaikka käsitöitä, ei häiritse muita ja on jotain tekemistä. ja torkut jos pystyt.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muista liikkua jos se auttaa, kävelet vaik huonetta ympäri, ja jos pahentaa niin jumitat kirjan kanssa hyvään asentoon sohvalle lämpöiseen pesään peiton kanssa. Opettele vaikka käsitöitä, ei häiritse muita ja on jotain tekemistä. ja torkut jos pystyt.

Kiitos sulle :) käsityöt kaivoinki jo esiin,pakko yrittää sivuuttaa tota kipua jotenki.

Beep
Voisko olla välilevypullistuma? Sitä ei kiropraktikot eikä jäsenkorjaajat saakaan korjattua. Leikkaus vain auttaa.

Alkoiko kipu tosiaan vasta viikko sitten? Osaatko sanoa minkä seurauksena? Loukkasitko selän esimerkiksi jotenkin?

Yhteistyössä