ongelmia selän ja jalan kanssa,mut apuja ei mistään :(

• Viestiketjun aloittaja tiida
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Voisko olla välilevypullistuma? Sitä ei kiropraktikot eikä jäsenkorjaajat saakaan korjattua. Leikkaus vain auttaa.

Alkoiko kipu tosiaan vasta viikko sitten? Osaatko sanoa minkä seurauksena? Loukkasitko selän esimerkiksi jotenkin?
No sitä kyllä tth:ssa epäilevät et pullistuma olis. Kipu alkoi ihan ilman syytä,aamulla alkoi sattua ja sit olikin kauhea kipu oikealla selässä. No käytiin sit pe kävelyllä ja kipu vaihtui vasemmalle selkään ja sit lonkkaan ja jalkaan joka nyt siis täysin tunnoton ja kylmää hirveästi. En siis ole satuttanut mitenkään selkääni. Mulla olis perjantaina tarkastuskäynti mut kyllä huomenna menen jo koska en pysty kävelemään nyt lainkaan kun jalka ei pidä tai sitä ei voi hallita kun se on tunnoton. Pelottava tunne muuten :(

ap
kävin työterveydes ja sain lähetteen erikoissairaanhoitoon. Siellä selvis et laaja pullistuma painaa nikamia ja siitä kipu. ei leikata kuulema koska en ole paskonut/pissannut alleni joten ei ole aihetta. Eikun buranaa ja panacodia ja himaan. Että näin :( helvetti! :'( :'(

äiti
Toi nykiminen varmaan on sivuoire syömistäsi lääkkeistä.. ainakin kun minä olin vuoteenomana jumalattomien selkäkipujen takia ja söin 3 eri lääkettä kipuihin niin alkoi jalka säpsehtelemään kuin pieni sähköisku olisi käynyt sen läpi..
Malttia sulle selän kanssa.. mulla "selkä mennnyt" 3 krt ja ensimmäisinä päivinä ei pääse edes sängystä ylös kun kipu on niiiiiiin hallitseva.
Suosittelen joogaa selkä on taas kunnossa, mulla se venyttely on auttanut todella paljon. Ja nykyään jos selkä alkaa kipeytyä menen heti myös osteopaatille..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja älä pahenna:
Ei missään tapauksessa minnekään niksauttajalle jos epäillään välilevyn pullistumaa tai muuta hermojuuripinnetilaa.
Näin juuri. Suurinosa välilevypullistumista hoidetaan tosiaan konservatiivisesti (ei leikkauksella), eli aika parantaa, kipulääkkeet ja fysioterapia. Vain vaikeimmat joissa hermojuuri uhkaa puristua kokonaan (ja nuo halvausoireet) leikataan.

Kamalavaiva, toivottavasti paranee.

ap
olisin mennyt magneettikuvaukseen,mutta lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvitse kuvata. En vain kestä tuota jalan kramppia enää,kiristää kovasti ja jalka kääntyy nilkasta sisäänpäin.sattuu kamalasti.. Mietin jo sitäkin etten kestä tätä kipua enää kauan. En saa nukuttua,en pysty kävellä,ei pääse ulos saatikka löydä asentoa jossa voisin olla.. Eikä lääkäreiltäkään saa apua tuohon. Ei tämmönen ole elämää..:(

joku
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
uudellamaalla toimitaan näin :( mä en jaksa vaatia enempää,jos musta ei jo näe et olen riekaleina ja se mitä kerron heille ei riitä niin en tiedä mitä mun täytyy tehdä :(

Mut et kai ole työkykyinen nyt?

Mun mies kärsi 5 vuotta selkäkivuista, kunnes magneettikuvattiin ja pullistuma näkyi ja pääsi leikkausjonoon. Sen jälkeen kipu on kadonnut.

yksi kipuinen
kävin työterveydes ja sain lähetteen erikoissairaanhoitoon. Siellä selvis et laaja pullistuma painaa nikamia ja siitä kipu. ei leikata kuulema koska en ole paskonut/pissannut alleni joten ei ole aihetta. Eikun buranaa ja panacodia ja himaan. Että näin :( helvetti! :'( :'(
Onko tunnottomuutta sisäreisissä??
Jos tunnottomuutta on "ratsupaikka" alueella niin on riski halvaantua pysyvästi jos selkää ei leikata n. 6 tunnin sisällä.
Myös virtsaumpi on sellainen oire että välittömästi ensiapuun.

Lisäksi jos et pysty kestämään kipua niin soita ambulanssi. Itse olen joutunut sen tekemään joitakin kertoja. Sain myös tehokkaammat lääkkeet kotiin päivystyskeikan jälkeen.
Panacod ja tramal ovat vielä lieviä lääkkeitä tuollaiseen kipuun. Älä usko ettei muka olisi vahvempia lääkkeitä saatavana. Sitä minullekin selitettiin alkuun. :kieh:

ap
no en sentään.. Kun en pysty kävelemään kun vessan ja sängyn väliä ja sekin itkun kanssa kun jalka elää omaa elämäänsä.. Sairaslomalla olen seuraavat 6vkoa. Mut voi olla et joudun pollatohtorille vielä näiden ajatusteni takia.. Eikö muka mitään ole millä tuon krampin saa laukeamaan?? :( tietäiskö kukaan??..

yks ...
no en sentään.. Kun en pysty kävelemään kun vessan ja sängyn väliä ja sekin itkun kanssa kun jalka elää omaa elämäänsä.. Sairaslomalla olen seuraavat 6vkoa. Mut voi olla et joudun pollatohtorille vielä näiden ajatusteni takia.. Eikö muka mitään ole millä tuon krampin saa laukeamaan?? :( tietäiskö kukaan??..
Kipulääkkeillä sen krampin voi saada laukeamaan

ap
yks kipuinen: olen miettinyt tuotakin.. Tuntuu että vähätellään vaivaa ja ei edes kuvata. Musta tuntuu että voinko tilata ambulanssia tälläisen takia,kun en ole kiireellinen tapaus lääkärienkään mielestä.. Mutta se on sitten se viimeinen vaihtoehto jos kramppi leviää reiteen on se auttamatta yhtä kipua ja huutoa sitten.:( sitä pelkään :( sellasta sähköiskumaista tuikkimista on ollu tänään reidessäkin ja toivon että ei leviä kramppi sinne.:( mut kyllä lihakset väsyy,sääri nyt siis krampannu 43 tuntia putkeen. Mikä kipulääke laukasee krampin,otin juuri lääkärin määräämät 2 panacodia ja aiemmat 2 ei auttaneet millään tavalla.

joku
joku: 5vuotta ihan hirveän pitkä aika kärsiä tälläisestä kivusta,ihmettelen kuinka pitkään miehes on jaksanu kipujen kanssa.. Mut todella upeaa et on saanut hoitoa. :)

Ei lääkärit ottaneet todesta ennen magneettikuvausta. Ja sinnehän ei helposti lähetetä.

Hän söi pillereitä, kävi fysikaalisessa, kävi kiropraktikoilla, mikä oli virhe, pahensi kipua... vähän väliä juoksi ties missä, kunnes vihdoin pääsi leikkaukseen.

Sitkeesti täytyy vaatia, liioitella lähes oireita, muuten eivät tee mitään. Näin koettiin.

joku
Magneettikuvista lääkäri katsoi ja totesi että onpa paha. Et yleensä näin pahan pullistuman kanssa ei enää kävellä ja mieheni oli sitkeästi käynyt päivittäin töissä!

vierailija
Otan osaa Ap. sun vaivaan. Itselläkin on joskus ollut, ja kamalaa on. Mulla meni kyllä itsestään ohi ajan kanssa, mutta elämä oli yhtä tuskaa kyllä tuon vaivan kanssa. Kannattaa hakea apteekista vahvaa B-vitamiinia, koska se on hermovitamiini ja tuo hermokipua. Voi vähän lievittää kipua särkylääkkeen kanssa yhdessä. Ei siitä haittaa ainakaan ole.

yks kipuinen
yks kipuinen: olen miettinyt tuotakin.. Tuntuu että vähätellään vaivaa ja ei edes kuvata. Musta tuntuu että voinko tilata ambulanssia tälläisen takia,kun en ole kiireellinen tapaus lääkärienkään mielestä.. Mutta se on sitten se viimeinen vaihtoehto jos kramppi leviää reiteen on se auttamatta yhtä kipua ja huutoa sitten.:( sitä pelkään :( sellasta sähköiskumaista tuikkimista on ollu tänään reidessäkin ja toivon että ei leviä kramppi sinne.:( mut kyllä lihakset väsyy,sääri nyt siis krampannu 43 tuntia putkeen. Mikä kipulääke laukasee krampin,otin juuri lääkärin määräämät 2 panacodia ja aiemmat 2 ei auttaneet millään tavalla.
Vähättely on erittäin tuttua. :(
Ei ole mitenkään väärin tilata ambulanssia kun kipu on niin paha ettei pysty olemaan mitenkäänpäin ja jos ei pysty nukkumaan niin jossain vaiheessa pää leviää.
Minulle ollaan ainakin oltu ystävällisiä sekä lanssikuskien, että päivystyksen henkilökunnan puolesta.

Terveyskeskuksessa ovat paljon nihkeämpiä kipulääkkeiden kanssa kuin päivystyksessä. (minun kokemuksen mukaan ) ja päivystyksessä käyminen voisi myös nopeuttaa sinun tutkimuksiisi pääsyä.
Sen olen oppinut että kipua pitää mielummin liioitella kuin sanoa nöyrästi et "kai mä pärjään" Sanot suoraan että: "mä EN pärjää ja mä en kestä tätä kipua enää hetkeäkään"

Onko sinulla muita lääkkeitä käytössä kuin panacod ja sirdalud? (minulla pahensi yksi lääke samanlaisia jalkaoireita )

ap
joku: sitkeä sissi on miehes kyl ollut,nostan hattua. Olisinpa itsekin päässyt magneettikuviin,kaipa mun pitää tosiaan paskoa housuun ja sanoa etten pystyny pidättää..:( no ei auta, otettava joku lehti tai neule ja koitettava ajatella muuta kun kipua,jospa vaik vahingossa nukahtaisin. Kiitos taas teille avusta *halit* auttaa et saa purkaa tätä ahdistusta ja jutella tästä. Huomenna laitan miehen hakemaan apteekista b-vitamiinia ja magnesiumia jos niistäkin apuja olis.

Yhteistyössä