Ongelmia miehen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja No mävaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

No mävaan

Vieras
Meillä mennyt parisuhteessa huonosti jo noh, aika kauan. Välillä parempia kausia, sitten taas huonompia. Kummassakin meissä on varmasti vikaa, tiedostan sen, en ole itsekkään täydellinen.
NE asiat jotka hiertävät välejämme ovat:

-miehen pelaaminen(tietokone, vaihtelee mutta pahimmillaan pelaa kaiken hereillä oloaikansa, nyt ollut ilman ison riidan seurauksena)

- rahan käyttö(meillä ns. yhteiset rahat, ja tulot ei isot, mutta aina kun tulee yhtään ylimäärästä niin mies ostaa itselleen jotain elektroniikkaa)

-erilaiset siivouskäsitykset( miehen mielestä siistiä jos ei rojuja lattialla, ei koskaan esim. pese pyykkiä, imuroi, pese lattiota, myöskään pojan 5v huoneen siivouksessa auttaminen ei kuulemma kuulu hänelle)

-yleinen välinpitämättömyys(mies ei oikeastaan hoida mitään lasten/kodin asioita. Ja esimerkki lisäksi erityistilanteesta: lapselle ollut kihomatoja, minä olen huolehtinut kaiken, siivoukset/lääkkeet ym. Mieheltä olen vaatinut vain sen että noudattaisi ohjeita vaatehuollon ja pesujen suhteen. Tämäkin tuntuu olevan miehelle suuri ongelma, käsiä on vaikea pestä, kalsareita/housuja vaihtaa ym. Hän kokee että minä kiusaksi keksin sääntöjä. Olen useaan kertaan joutunut huomauttamaan esim. käsien pesusta, mutta teen tämän vain siksi että haluan madoista eroon.
Nyt tuntuu että kaikki mitä mies tekee/jättää tekemättä vain ärsyttää minua, tuntuu että hän tekee osan jopa ihan tahallaan. En todellakaan tiedä enää mitä tehdä. Neuvoja?

Ja ei mieheni ei ollut tällainen kun tapasimme.

Ei mulla ole ratkaisuja antaa, sori: / Nuo sun kuvailemat jutut tuntuu nykyään olevan aivan järjettömän yleisiä. keskustelua ja keskustelua vaan. Sen mies ottaa nalkutukseksi tietysti ja ärsyyntyy ja nainen hermostuu ja taas on soppa valmis. kuka tietää mikä todellinen ongelma taustalla on mutta sitä ei joko ymmärretä tai haluta ymmärtää ja käsitellä.

Jos ei mene puhe perille niin eihän ole muuta mahdollisuutta kuin kestää tai sitten erota. Parisuhde on aika paljolti toisen pyyntöjen kunnioittamista jos ei välitä toisen pyynnöistä niin eiköhän se ole silloin aika selvä ettei toista kiinnosta.

Niin, keskusteltu on samoista asioita paljon. Aina välillä saadaan jotekin asiat sovittua ja homma toimii ihanteellisesti pari vkoa, kunnes taas pikkuhiljaa lipsuu kohti vanhaa.
Mies tosiaan ottaa aivan kaikki neuvot ym nalkutuksena, mutta en tiedä mitä muuta vaihtoehtoa on jos asiat eivät mene muuten perille tai mies ei esim. vapaaehtoisesti siivoa. Itse en ymmärrä miten voidaan aina vääntää samoista asioista.
Välillä tuntuu että kyllä tätä kestää, välillä taas en jaksaisi ollenkaan, usesti olen eron maininnut mutta emme ole sitä toteuttaneet, ainakaan vielä.

Olen kysynyt mieheltä sitä usesti että mistä tämä kaikki johtuu, eikö hän vain välitä vai missä vika. Kiistää tämän, ja yleensä käskee minua vain rauhoittumaan. Tekee kaikesta tavallaan tunteen että ongelmat ovat vain minun pääni sisällä ja jos oppisin hillitsemään hermoni/nalkutukseni niin kaikki olisi hyvin...
No miehen kannalta näin toki olisi, mutta entä minun? Ei todellakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja No mävaan;28230124:
Meillä mennyt parisuhteessa huonosti jo noh, aika kauan. Välillä parempia kausia, sitten taas huonompia. Kummassakin meissä on varmasti vikaa, tiedostan sen, en ole itsekkään täydellinen.
NE asiat jotka hiertävät välejämme ovat:

-miehen pelaaminen(tietokone, vaihtelee mutta pahimmillaan pelaa kaiken hereillä oloaikansa, nyt ollut ilman ison riidan seurauksena)

- rahan käyttö(meillä ns. yhteiset rahat, ja tulot ei isot, mutta aina kun tulee yhtään ylimäärästä niin mies ostaa itselleen jotain elektroniikkaa)

-erilaiset siivouskäsitykset( miehen mielestä siistiä jos ei rojuja lattialla, ei koskaan esim. pese pyykkiä, imuroi, pese lattiota, myöskään pojan 5v huoneen siivouksessa auttaminen ei kuulemma kuulu hänelle)

-yleinen välinpitämättömyys(mies ei oikeastaan hoida mitään lasten/kodin asioita. Ja esimerkki lisäksi erityistilanteesta: lapselle ollut kihomatoja, minä olen huolehtinut kaiken, siivoukset/lääkkeet ym. Mieheltä olen vaatinut vain sen että noudattaisi ohjeita vaatehuollon ja pesujen suhteen. Tämäkin tuntuu olevan miehelle suuri ongelma, käsiä on vaikea pestä, kalsareita/housuja vaihtaa ym. Hän kokee että minä kiusaksi keksin sääntöjä. Olen useaan kertaan joutunut huomauttamaan esim. käsien pesusta, mutta teen tämän vain siksi että haluan madoista eroon.
Nyt tuntuu että kaikki mitä mies tekee/jättää tekemättä vain ärsyttää minua, tuntuu että hän tekee osan jopa ihan tahallaan. En todellakaan tiedä enää mitä tehdä. Neuvoja?

Ja ei mieheni ei ollut tällainen kun tapasimme.

ei tehdä kukaan mitään! siinä on sitten titaanien taistelu!:)

Onko sinun mies tarkistettu, että jos ne madot onkin tullut siltä? Likaisena viihtyvä henkilö ei välttämättä pidä kutinaa minään normaalista poikkeavana.

Inhottaa.

Mies on joko todella itsekeskeinen ja laiska tai sitten hän saattaa "kostaa" sinulle jotain muuta, mikä suhteessanne on vialla. Ukot osaavat mökötellä ihan samalla tavalla kuin naisetkin ja joskus se saattaa ilmetä tuollaisena kotityölakkona. Meillä ainakin mies tekee paljon enemmän hommia kun saatiin ratkottua täysin muita ongelmia. Toisaalta ei hän nyt ihan saamaton ollut ennenkään.

Täytyy korjata käsityksiä sen verran, että mieheni huolehtii kyllä normaalisti hygieniasta, mutta näiden matojen aikana pitää olla tosi tarkka kuten: vaihtaa kalsarit x 2/ pvä, yön jalassa olleilla ei mennä sohvalle ym. Nämä ovat ihan normaaleja sääntöjä kihomatoja hävitettäessä,mutta miehelle ei vaan mene perille.
Kyllä se hiertää välejä kun itse teen kaikkeni, ja mies ei halua nähdä " ylimääräistä" vaivaa.

Kihomato on yleensä esikoulu ikäisten lasten ongelma. Tohon miehen siivous ongelmaan kommentoisin sen verran et mitenköhän olet asian esittänyt, itse pesen lattiat vähintään kaksikertaa viikossa ja tiskikone ja pyykkikone käyvät vähintään kerran päivässä mun toimesta mut jos joku nalkuttaa tekemättömistä töistä jatkuvasti niin kyl loppuu tekeminen pikkuhiljaa, tämä pätee molemmin puolin sen olen laittanut merkille :) ehkä kannattaa keskustella asiasta niinkuin aikuiset keskustelee jos vielä olette puheväleissä.

Meillä noudatetaan ihan perusohjeita noiden kihomatojen suhteen, saatu ohjeet hoidosta. Kihomadothan leviävät helposti koko perheeseen, joten yhtälailla minä noudatan ohjeita vaikka ei niitä minullekaan ole todettu. Myös koko perhe kuuluu lääkitä, vaikka ei oireita olisikaan.
Noh, nämä kihomadot tuskin nyt ovat perheemme suurin ongelma, mutta yksi esimerkki siitä että kaikesta tuntuu tulevan isompi ongelma kuin se alunperin onkaan.

Siivouskäsityksistä: en sano että omani olisi oikea, toivon kuitenkin että lapsiperheen kodissa olisi kohtuullisen siistiä. Luulen että aika monen mielestä on pakko esim pestä pyykkiä tai imuroida. Lattiatkin pesen noin 2 vkon välein eli en ole mielestäni siivoushullu.
Mies ei siis näe likaa, pölyä tms ollenkaan. Esim wc ei ole koskaan siivonnut.

[QUOTE="A p";28230797]Siivouskäsityksistä: en sano että omani olisi oikea, toivon kuitenkin että lapsiperheen kodissa olisi kohtuullisen siistiä. Luulen että aika monen mielestä on pakko esim pestä pyykkiä tai imuroida. Lattiatkin pesen noin 2 vkon välein eli en ole mielestäni siivoushullu.
Mies ei siis näe likaa, pölyä tms ollenkaan. Esim wc ei ole koskaan siivonnut.[/QUOTE]

Mun korvaan taas lattioiden peseminen 2 viikon välein kuulostaa hiukan siivoushullulta. Eri juttu tietysti jos teillä on kuratassuisia koiria tms, mutta itse olen asunut nykyisessä asunnossani vuoden enkä ole pessyt lattiaa vielä kertaakaan, kun en näe sille mitään tarvetta.

Kuulostaa tutulta. Mies ei ole koskaan elämässään siivonnut kylppäriä tai vessaa ja tavarat jäävät siihen mihin jäävät + kaiken pitäisi olla esillä ja kädenulottuvilla. Sitten on niitä pinoja siellä ja täällä ja niihin ei saisi koskea kun menee sekaisin. Tulen hulluksi pikkuhiljaa kun tuo laiskuus tuntuu vaan lisääntyvän. Meillä pelaamisen sijaan on telkkarin katselu ja elektroniikan sijaan autojutut....

Meillä mies siivoaa aina vessan(tosin tämä tapahtuu kerta kaks kuussa), ihan kloriitilla, putsaa kaikki paikat. minä en uskalla kloriittiin koskea. toisekseen kun asuin yksin niin vessaa tul ipestyä tasan se pönttö ja lavuaari,nekin joskus. en mä muuten mitää vessan siivouksia muistais.

mitä tulee muuten siivoomiseen niin kyllä se on molempien homma. ja ymmärrän sua ap.

Mutta ennenkuin saatte eron aikaiseksi miehen kanssa,niin mietippä olisitko onnellisempi yksin,olisiko lapsi onnellisempi ilman isää? tuskin! joten kannattaa ajatella etukäteen mitä kuitenkin menettää. ps. ei me vaihdettu kihimatojen aikaan ku kerran vrk kalsarit.

Sua taitaa ärsyttää se kun susta tuntuu että mies ei välitä,ettei hän ajattele sun tunteita,tarpeita. ja siksi olet vihainen. puhu miehelle suoraan tunteistasi, vaikka silloin on riski että sattuu.

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/toimiva_parisuhde/pida-minut-lahellasi/

luetuta tuo myös miehelläsi

Ehkä osin luonteeni takia ja ihan puhtaan järjen vuoski minä pistäisin poikki.
Arjen tulisi olla mukavaa kun kuitenkin, koska kuka haluaa haaskata sitä harmaaseen ja tasaiseen harmitukseen.
Itse aluksi koittaisin näpäyttää hellästi, sitten kovemmin ja herättää mies erolla jos se heräisi siitä.
Jotkut heräävät myöhemmin tähän maailmaan. Vaikeinta on kuitenkin juuri sieltä pelien seasta herätä, koska yleensä pelit ovat pakoreittejä elämästä. Ihan empiirinen havainto omasta lähipiiristä.

[QUOTE="A p";28230797]Siivouskäsityksistä: en sano että omani olisi oikea, toivon kuitenkin että lapsiperheen kodissa olisi kohtuullisen siistiä. Luulen että aika monen mielestä on pakko esim pestä pyykkiä tai imuroida. Lattiatkin pesen noin 2 vkon välein eli en ole mielestäni siivoushullu.
Mies ei siis näe likaa, pölyä tms ollenkaan. Esim wc ei ole koskaan siivonnut.[/QUOTE]

Voisko johtua siitä, ettei mies näe koskaan likaa, kun sinä ehdit siivota aina ensin? Meillä on sovittu, että siivous kuuluu miehelle (mulle sitten kuuluu kokkaus ja pyykkihuolto). Joskus näyttää sotkuiselta mun sillmään, mutta yritän olla valittamatta. Kyllä mies sitten tyylillään siivoaa. Ja toisaalta saattaa munkin pyykkiläjät lojua kodinhoitohuoneessa eikä mies niistä valita.

Yhteistyössä