Iso ristiriita miehen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mävaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos näkökulmista,mielipide näyttää olevan se että minun tulisi mennä hiukan itseeni.
Olen vuosikausia ollut kotona lasten kanssa ja väsynyt siihen.Nyt hoitovapaa lopuillaan ja paluu töihin.
Rasittaa,kun minun tulee aina joustaa.Esim.olen nyt joutunut sopimaan työajat niin,että mies voi matkustaa työnsä vuoksi.No,sehän näkyy tietenkin tilipussissani huomattavasti.Ja joudun joustamaan aina kun mies matkalla eli ainakin joka toinen viikko.Olen vastuussa yksin lapsista,viemisistä ja hakemisista ja se risoo.Mutta pääasia että mies saa matkustaa ja on siinä ihanassa työpaikassaan.... Juu,olen katkera.

[QUOTE="vieras";24425848]Kuinka kauan olet asunut Helsingin seudulla? Oletko myös opiskellut siellä?[/QUOTE]

Helsingissä nyt 11 vuotta,en ole opiskellut täällä.

[QUOTE="vieras";24425835]Mitä itse olet tehnyt sen hyväksi, että haluaisit asua siellä? Onko sinulla ystäviä, harrastuksia ja mukava työpaikka?[/QUOTE]

Ei ole ystäviä,pari satunnaista kaveria.harrastuksiakaan muuta kuin yksinään lenkkeily.työpaikka tosiaan on,olen ollut kotona hoitovapaalla viimeiset vuodet.työpaikkani on ihan jees,ei nyt unelmajobi mutta ihan ok.

[QUOTE="vieras";24425881]Tarkoitin siis tuota kun puhuit miehestä.[/QUOTE]

Puoleksi joo.Mies on täysin periksiantamaton lähestulkoon kaikessa ja etenkin tässä asiassa.
Olen lopen kyllästynyt ainaiseen inttämiseen ja siihen että minä olen vastuussa aina lapsista,väsynyt kotiäiti juu...joka ei ole saanut omaa aikaa milloin viimeksi..mutta siis kynnyskysymys on tämä elämänlaatu ja se että kaipaan rauhaa ja hiljaisuutta (just esim.mökillä olemista) enkä tätä hälinää.

[QUOTE="mävaan";24425899]Puoleksi joo.Mies on täysin periksiantamaton lähestulkoon kaikessa ja etenkin tässä asiassa.
Olen lopen kyllästynyt ainaiseen inttämiseen ja siihen että minä olen vastuussa aina lapsista,väsynyt kotiäiti juu...joka ei ole saanut omaa aikaa milloin viimeksi..mutta siis kynnyskysymys on tämä elämänlaatu ja se että kaipaan rauhaa ja hiljaisuutta (just esim.mökillä olemista) enkä tätä hälinää.[/QUOTE]

Minkä verran miehelläsi on matkapäiviä vuodessa?

Alkuperäinen kirjoittaja mävaam;24425853:
Kiitos näkökulmista,mielipide näyttää olevan se että minun tulisi mennä hiukan itseeni.
Olen vuosikausia ollut kotona lasten kanssa ja väsynyt siihen.Nyt hoitovapaa lopuillaan ja paluu töihin.
Rasittaa,kun minun tulee aina joustaa.Esim.olen nyt joutunut sopimaan työajat niin,että mies voi matkustaa työnsä vuoksi.No,sehän näkyy tietenkin tilipussissani huomattavasti.Ja joudun joustamaan aina kun mies matkalla eli ainakin joka toinen viikko.Olen vastuussa yksin lapsista,viemisistä ja hakemisista ja se risoo.Mutta pääasia että mies saa matkustaa ja on siinä ihanassa työpaikassaan.... Juu,olen katkera.

Etkö sä tiennyt että miehen työhön kuuluu matkustamista? Mulla on sama tilanne eli hoidan lapset ja kodin kun mies "saa matkustaa ja olla ihanassa työpaikassaan". Minusta on hienoa että miehellä on ihana työpaikka, se matkustaminen ja hotelleissa eläminen ei ole työnä mitään herkkua, jos se sinua yhtään lohduttaa. Mä en ole katkera. Mielummin näin, kun ilman mun miestä! Ja joo mä kaipaan Helsinkiin, myönnän, mut lapset on kotiutunu tänne takahikiälle. Ja eläminen nyt vaatii niitä "uhrauksia".
Mutta sä jatkat katkeroitumista. Ymmärrän että sinua risoo, mutta...

[QUOTE="mävaan";24425899]Puoleksi joo.Mies on täysin periksiantamaton lähestulkoon kaikessa ja etenkin tässä asiassa.
Olen lopen kyllästynyt ainaiseen inttämiseen ja siihen että minä olen vastuussa aina lapsista,väsynyt kotiäiti juu...joka ei ole saanut omaa aikaa milloin viimeksi..mutta siis kynnyskysymys on tämä elämänlaatu ja se että kaipaan rauhaa ja hiljaisuutta (just esim.mökillä olemista) enkä tätä hälinää.[/QUOTE]

Jos kaipaat mökkeilyä, nin vuokraa ihmeessä jostakin lähempää mökki. Pääset sinne aina hiljentymään, jos kerran miestäsi ei kiinnosta mökkeily.

Etkö yhtälailla olisi vastuussa siellä toisella paikkakunnallakin lapsista? Miten kuvittelet, että elämäsi olisi erilaista muualla? Ei se arki siitä miksikään muutu.

Sitä en kyllä usko, että mökkielämä olisi pikkulasten kanssa muuta kuin hälinää. Siinä menee iso osa viikonlopusta, kun pakkaa tavarat ja ruoat ja matkustaa mökille puhumattakaan mökin kunnostustöistä, siivouksesta ja muista jutuista. Yksi iso velvollisuus ja vaiva lisää. Kuulostaa enemmänkin sellaiselta symboliselta jutulta, mitä haluat nyt ajatella. Rauhaa voi löytää pääkaupunkiseudultakin.

Alkuperäinen kirjoittaja mävaam;24425853:
Siellä kotiseudun suunnallakin miehen työ saattaa vaatia matkustamista. Jos asuisitte siellä, niin mies olisi kotona vieläkin vähemmän, koska päälle tulisi matka-aika Helsinkiin ja takaisin. Ongelma ei siis ole ainoastaan asuinpaikka, vaan kaikessa muussakin näyttäisi olevan korjaamisen varaa.

[QUOTE="vieras";24425953]. Rauhaa voi löytää pääkaupunkiseudultakin.[/QUOTE]

No todellakin! Siellä on mahdollisuuksia vaikka miten! Mutta tietty, jos omille kotiseuduille kaipaa, niin ei se paljon auta..

[QUOTE="vieras";24425953]Sitä en kyllä usko, että mökkielämä olisi pikkulasten kanssa muuta kuin hälinää. Siinä menee iso osa viikonlopusta, kun pakkaa tavarat ja ruoat ja matkustaa mökille puhumattakaan mökin kunnostustöistä, siivouksesta ja muista jutuista. Yksi iso velvollisuus ja vaiva lisää. Kuulostaa enemmänkin sellaiselta symboliselta jutulta, mitä haluat nyt ajatella. Rauhaa voi löytää pääkaupunkiseudultakin.[/QUOTE]

Kuulostaa todellakin, että ap:lla on romantisoitu kuva mökkielämästä ja lähempänä vanhempiaan asumisesta. Kaikki reissaamiset pakkaamisineen on aina kovan stressin ja työn takana monilapsisessa perheessä olipa kyse sitten mökkireissusta tai mummolareissusta.

Mummolalomat ovat aina mukavaa aikaa lapsille ja varmasti äidillekin, mutta onhan se ihan eri asia asua jossakin lähempänä ja elää normiarkea siellä. Siinä ei ole rennosta lomatunnelmasta tietoakaan. Olet ilmeisesti istuttanut lastesi päähän sen kuvitelman, että lähempänä asuessanne arki olisi pelkkää mummolalomaa.

Mitä hyödyttäisi asua lähempänä vanhempia, esim. 200 km:n päässä? Tapaisitte pari-kolme kertaa useammin vuoden aikana. Ei se arki sen kummemmaksi siellä muuttuisi.

Musta tuntuu, että isoin vika ei ole asuinpaikka vaan pariskunnan välit. Kuulostaa siltä, että ap joutuu aina joustamaan ja uhrautumaan ja mies pitää sitä itsestäänselvyytenä. Ap kaipaa ehkä myös ystäviä, harrastuksia tai jotain kivaa siellä nykyisessä asuinpaikassa. Jos te ette ole tosissaan mihinkään muuttamassa, ei auta kuin asennoitua siihen, että tämä paikka on nyt koti, ja alkaa etsiä sieltä niitä mukavia asioita.

Tiedän kokemuksesta, että ei ole helppoa, mä jätin kaikki sukulaiset, ystävät, entiset työpaikat joista olisin vielä tarvittaessa todenäköisesti saanut töitä, opiskelupaikan jne. satojen kilometrien päähän ja muutettiin miehen kotitilalle. Välillä tuntuu pahalta kun toisella on kaikki sukulaiset ja vanhat ystävät ihan lähellä ja mies menee heidän kanssaan menojaan vaikka olen sanonut, etten täällä korvessa kotiäitinä voi tutustua keneenkään ja haluaisin että mies auttaisi vähän, vaikka pyytämällä niitä tuttujaan joskus meille kotiin. Mieluiten asuisin muualla, mutta täällä mä voin edes pitää lemmikkejä :)

Yhteistyössä