Ongelma*

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Mitä te ajatelette?Lapset ovat melkein 2v ja 4v,mun äiti huuta mulle että päiväkotiin pitää lapsia laita,kun miten he pärjävät kuulema koulussa jos eivät käy nyt missään,mistä saa kaikki ohjelmat,mutta mä mietin kerhoja tai jotain tommosta on lapsille parempi,mitä mieltä olette,onko päiväkoti niin pakollinen?

Eihän päiväkoti mikään niin pakollinen ole.
Jokainen vanhempi tekee kuten parhaaksi näkee ja valitsee lapselleen mielestään sopivimman paikan.
Meillä poika menee elokuussa perhepäivähoitajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Esikouluun kandee laittaa ennen kouluun menemistä kuiteski vaikkei laittas tarhaan.

Joo peesi tälle! Mutta eikös eskari olekin pakollinen nykyisin?

Ei eskari oo pakollionen, mutta melkein 100 % sen käyvät. Oppivelvolisuus alkaa 7 vuotiaana

No ei todellakaan ole pakko laittaa! Meillä lapset olleet kotihoidossa aina, 5½v, 4v ja 7kk, käydään seurakunnan kerhossa(aloitettu ku esikoinen 6kk), isommat vien seurakunnan kerhoon 2 kertaa viikossa kolmeksi tunniksi, siellä saavat leikkiä kavereiden kanssa ja ei tarvii koko aikaa äitin kanssa olla :D Toki lapset päivittäin kavereitaan näkee pihallakin.

ei ole pakollinen mutta suosittelen laittamaan sen vanhemman ainakin tarhaan ihan sen takia että mahdolliset kehitykselliset asiat saa arvioitua ennen esikouluikää ettei tule ongelmaa. itse halusin pitää lapset kotona esikouluikään asti mutta kun laitoinkin esikoisen 4vnä ja kuopuksen 3vnä tarhaan huomasin että ihan lasten parhaaksi se olikin kun sinne menivät. ei meillä mitkään kerhot olisi riittäneet virikkeiksi ja varsinkin jos niissä ei välttämättä jaksa käydä...
jos savanna haluaa voin tarkentaa kantaani yvnä tai jotain?

Yhteistyössä