Ongelma...liian kilttikö ? =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Naapurin lapsi on meillä koko ajan, asuvat ihan tuossa vieressä, omakotitalossa asumme. Aina kun tulemme kotiin, niin lapsi tulee heti aidan yli meille. Ja on niin pitkään kuin käymme nukkumaan.Kertoo heti , että syö meillä, ja kysyy voiko syödä iltapalankin. No , meidän omat lapset tottakai heti kysyy että voihan äiti ****syuödä meillä jooko. Ja minä en osaa mutista kuin että joo. No eihän siinä mitään, eihän hän paljoa syö ( 5 vuotias ).

Naapurin vanhemmat ovat olleet nyt kk kesälomalla, itselläni ei ole ollut kuin muutama päivä kesälomaa. Välillä heidän kaikki kolme lasta ovat meillä syömässä.

Naapurin vanhemmat vaan saattavat pelata kaikessa rauhassa kahdestaan mölkkyä tai vastaavaa, kun lapset ovat meidän puolella.

No, itse olen tyhmä kun annan näin tapahtua, mutta, eikö vanhempienkin pitäisi sanoa lapselle että nyt syömään, ja vaikka kuinka minä olisin että nooh voihan hän täällä syödä, niin eikö he tajua, että en välttämättä kehtaa sanoa ei.

Tämä on jatkuvaa, se että itselläni on jo 4 pientä lasta, ehkä joskus olisi paikallaan tämä kuvio toisinkin päin, jos he ottaisivat lapset heille syömään tai jotain. JOskus ottavat meidän isommat lapset uimaan mukaan korkeintaan tunniksi.

Oikeasti, meinaa välillä ottaa pähän tämä touhu, se , että töistä tulen ja sitten hoidan omat ja naapurin lapset niin huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
no kyllä mä sanon niille vieraille lapsille että nyt kotiin. se on hyvin yksinkertaista

niin, mutta tämä lapsi sitten koko ajan huutelee tuossa aidalla että voinko nyt tulla , voinko.. ja meidän lapset että eikös äiti naapurin tyttö voi tulla.

Onko väärin että nämä naapurin vanhemmat eivät sano, että tulkaahan kaikki välillä meidän puolelle ?

ap

Kerro naapurin lapsille että haluatte viettää omankin perheen kesken aikaa ja pyydä heitä siirtymään omalle pihalleen. Mikä siinä nyt niin vaikeeta on? Jos eivät lähde, mene sanomaan vanhemmille että ihan kiva kun lapset vierailevat, mutta kyllä ruoka ja muut "perustoiminnot" tehdään kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinna:
Kerro naapurin lapsille että haluatte viettää omankin perheen kesken aikaa ja pyydä heitä siirtymään omalle pihalleen. Mikä siinä nyt niin vaikeeta on? Jos eivät lähde, mene sanomaan vanhemmille että ihan kiva kun lapset vierailevat, mutta kyllä ruoka ja muut "perustoiminnot" tehdään kotona.

Niin, kai mä vaan sitten tyhmänä odotan sitä "ihmettä" että he välillä pyytäisivät lapset sinne..

Ja se, että olen sanonut, että no voihan meillä syödä, mutta nyt olettavat että aina käy..

ap

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
no kyllä mä sanon niille vieraille lapsille että nyt kotiin. se on hyvin yksinkertaista

niin, mutta tämä lapsi sitten koko ajan huutelee tuossa aidalla että voinko nyt tulla , voinko.. ja meidän lapset että eikös äiti naapurin tyttö voi tulla.

Onko väärin että nämä naapurin vanhemmat eivät sano, että tulkaahan kaikki välillä meidän puolelle ?

ap

huuda takaisin ja sano että ei sovi. katsotaan vaikka loppuviikosta tms.

ja onhan se typerää naapureilta, mutta helppoahan tuo heille on ja miksi siis siihen puuttumaan. lapsi ruokitaan ja viihdytetään teidän toimestanne varsin hyvin.

Sano vaikka, että olkaa ulkona välillä, haluan olla hetken hiljaisuudessa. Meillä asuu serkut naapurissa ja toisella puolella tytön kaveri ja en anna niille ruokaa, jos ovat meillä ruoka-aikaan. Eri asia, jos on sovittu kyläily, niin varaan ruokaa tai jos on kauempaa kaveri kylässä, mutta kun kerran pääsee muutamassa sekunnissa kotiin syömään, jos nälättää, niin en ole tarjonnut.

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Sano vaikka, että olkaa ulkona välillä, haluan olla hetken hiljaisuudessa. Meillä asuu serkut naapurissa ja toisella puolella tytön kaveri ja en anna niille ruokaa, jos ovat meillä ruoka-aikaan. Eri asia, jos on sovittu kyläily, niin varaan ruokaa tai jos on kauempaa kaveri kylässä, mutta kun kerran pääsee muutamassa sekunnissa kotiin syömään, jos nälättää, niin en ole tarjonnut.

Mä pidän välillä koiria vapaana sisällä, tämä lapsi ei pidä meidän yhdestä koirasta, eli silloin saan olla rauhassa hetken, mutta sitten tämä lapsi sanoo, etkö voisi laittaa koiria ulos ja alkaa itkemään kun ei uskalla tulla meille .

Noh, me muutetaan tässä vähän ajan päästä, niin sitten "helpompi" kieltäytyä kun ei asu ihan vieressä.

ap

Joskus ihan tahallaan sanon ääneen ulkorappusilla kun tulen töistä kotiin lasten kanssa" hohhoijjaa töissä pääsee helpommalla kuin täällä kotona". Siihen naapurit vaan että no varmasti ja hihhii.

hooh

ap

Niin, kai mä vaan sitten tyhmänä odotan sitä "ihmettä" että he välillä pyytäisivät lapset sinne..

Ja se, että olen sanonut, että no voihan meillä syödä, mutta nyt olettavat että aina käy..

ap

Ei lapset ajattele sitä asiaa sillätavoin että heistä on vaivaa kun kyläilevät kokoajan, mutta heidän vanhempiensa se pitää tajuta. Ja minä en kyllä anna ruokaa muille kuin omilleni, jos ei siitä erikseen ole sovittu. Ei se mun mielestä ole mitenkään väärin sanottu jos ei pidä siitä että ovat teillä kokoajan. Teidän koti, teidän säännöt.

meillä oli sama ongelma niin kauan, että sitten kerran hermostuin ja sanoin, että tämä peli ei vetele ja että meidän täytyy saada välillä olla rauhassa OMASSA kodissa ja OMALLA pihalla! No, tuloksena meni naapurien kanssa välit poikki kun naapurin nainen ei voinut käsittää, että heidän muksu ei voi olla koko ajan meidän pihalla ja meillä! Keskustelin asiasta vanhempienkin kanssa ja ensin sovimme asian, mutta nyt sitten ei enää tervehdi jne. Tosin parempi näin, koska nyt saamme olla rauhassa! Toki naapurin lapsi käy vielä leikkimässä, mutta lähtee poiskin välillä ja kysyy nätisti asiaa!

ap

Ei lapset ajattele sitä asiaa sillätavoin että heistä on vaivaa kun kyläilevät kokoajan, mutta heidän vanhempiensa se pitää tajuta. Ja minä en kyllä anna ruokaa muille kuin omilleni, jos ei siitä erikseen ole sovittu. Ei se mun mielestä ole mitenkään väärin sanottu jos ei pidä siitä että ovat teillä kokoajan. Teidän koti, teidän säännöt.

Joo, eihän tietenkään lapsessa vika ole vaan vanhempien käytöksess-, sehän on selvä. Ihmettelnkin miten vanhemmat eivät puutu.

ap

ja tämäkin ihmetyttää, meillä on pihalla trampoliini, heillä ei. No olemme sanoneet että siinä voi käydä hyppimässä kun emme ole kotona, mutta se , että kun olemme kotona, niin kun omat lapset tulee sisälle niin naapurin isot lapset tulee kavereidensa kanssa pomppimaan siihen.

ap

Sun on muutettava pelisääntöjä, ensin lopetat ruuan antamisen, käsket mennä kotiin syömään. Sitten rajoitat teillä oloa "haluamme olla perheen kanssa keskenämme", sanot vaikka niin kovaa sen pihalla että nuo vanhemmatkin sen kuulevat.

Kyläilyn voisi rajoittaa niin että se olisi vain pari kertaa viikossa, ja ruokailu aina kotona. Jos lapset haluavat leikkiä useammin, niin leikkikööt sitten naapurinkin luona.

Ja kyllä, olet liian kiltti.

ja tämäkin ihmetyttää, meillä on pihalla trampoliini, heillä ei. No olemme sanoneet että siinä voi käydä hyppimässä kun emme ole kotona, mutta se , että kun olemme kotona, niin kun omat lapset tulee sisälle niin naapurin isot lapset tulee kavereidensa kanssa pomppimaan siihen.

ap

Enää ei meidän trampoliinilla hypitä kun emme ole kotona! Huom. vastuu vahingoista!

Yhteistyössä