Ongelma häälahjan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häävieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Häävieras

Vieras
Olemme menossa lauantaina työkaverin häihin. Yleensä meillä on ollut tapana antaa pariskuntana lahjaksi 50€, jos rahaa on toivottu.

Ongelma on nyt siinä, että toinenkin työkaveri on kutsuttu samoihin häihin ja he aikovat antaa 100€ ja tämä kaveri onkin sitten kutsunut meidät elokuussa omiin häihin.

Nyt on vaikea tehdä päätöstä lahjasta, kun tuo 50€ on meidän budjetin mukainen, kun vain toinen meistä on töissä ja kolme lasta elätettävänä. Kuitenkin tuo toinen työkaveri saa olon jotenkin saidaksi tai halpamaiseksi, kun he antavat tuplamäärän ja odottavat varmasti saavansa samansuuntaisia lahjoja, kun ovat myös rahaa toivoneet omiin häihinsä sitten elokuussa.

Mitä tehdä???

te viette mitä viette ja muut vie mitä vie. usko tai älä mut mä en anais edes 50 euroa vaan yleensä oon vieny joku 30€ meillä varaa vaan siihen, eikä yhtään hävetä

Viette 50 euroa näihin häihin ja 50 euroa elokuussa työkaverin häihin. Mielestäni tuossa ei ole pienintäkään ongelmaa. Älä huoli ja murehdi saituusoloa. Turha ja aiheeton taakka.

Meidän pitäisi mennä lauantaina lakkiaisiin ja rahaa on toivottu.

Itselläni on alle 20€ (rahat tulevat reilun kahden viikon päästä ).

Miehelle tuli tänään tili ja rahaa jää laskujen jälkeen alle satanen (vielä tulee nettilasku ja lapsen hoitolasku ).

Itse olisin valmis tässä rahatilanteessa jättämään koko juhlat välistä, bensaankin menee rahaa, mutta mies haluaa ehdottomasti sinne lakkiaisiin ja viedä vielä 20€.

Tuo summa ei hävetä, vaan harmittaa, että oltaisiin sillä ostettu jo yli viikonlopun ruoat.

(Ja tähän tilanteeseen ajauduttiin, koska 8 vakuutuslaskua erääntyi samana päivänä ja haluttiin maksaa ne alta pois, että koko kesää ei tarvitse kituuttaa )

Minustakin se 50€ on ihan hyvä summa työkaverin häälahjaksi. Jos joku haluaa antaa enemmän, niin sitten antaa. Tuskin siitä parempi työkaveri tulee, vaikka antais 1000€. Sille satasen antajalle on varmaan ihan sama, et paljonko antaa, kun sen omat juhlat on sit elokuussa ja varmasti nyt juhlittava pariskuntakin on kutsuttu sinne ja he varmasti antavat elokuiselle parille just sen saman summan, minkä itsekin siltä saavat. Se on vaan sellaista rahan "lainaamista".

Mun mielestä pariskunnalta 50€ on riittävästi. Ja on tosiaan jokaisen oma asia mitä LAHJAksi antaa:)
Ja ihan hölmöä on antaa niin paljon rahaa lahjaksi ettei sitten itse ei selviä omista normaalin arjen menoista. En edes haluaisi saada lahjaksi kenenkään viimeisiä rahoja, vaan ennemmin olisin ilman koko lahjaa.

Siis mitä ihmettä, mä en nyt tajua, mikä tässä on ongelmana. Mksi lahjojen hinnoista pitää keskustella tai miksi kaikkien pitäisi antaa toisilleen samanhintaisia lahjoja???

Halvemmallakin voi saada kivan ja persoonallisen lahjan. Sitä paitsi työkaverille tuo 50 euroakin on minusta jo paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;23887206:
Siis mitä ihmettä, mä en nyt tajua, mikä tässä on ongelmana. Mksi lahjojen hinnoista pitää keskustella tai miksi kaikkien pitäisi antaa toisilleen samanhintaisia lahjoja???

Halvemmallakin voi saada kivan ja persoonallisen lahjan. Sitä paitsi työkaverille tuo 50 euroakin on minusta jo paljon.

Aa, siis tässä oli tarkoitus antaa ihan riihikuivaa lahjaksi...50 euroa on ihan riittävä. Antakoot muut mitä antaa.

En mielellään annakaan lahjaksi rahaa, mutta kun toiveena nimenomaan oli raha, niin en viitsisi sitten mitään krääsääkään viedä. Ongelma oli nyt enemmän siinä, että mitä tämä toinen vieras ajattelee, kun kuitenkin halusi tietää paljon annetaan, ja odottavat itse saavansa TUNTUVAN summan...

Alkuperäinen kirjoittaja häävieras;23887230:
En mielellään annakaan lahjaksi rahaa, mutta kun toiveena nimenomaan oli raha, niin en viitsisi sitten mitään krääsääkään viedä. Ongelma oli nyt enemmän siinä, että mitä tämä toinen vieras ajattelee, kun kuitenkin halusi tietää paljon annetaan, ja odottavat itse saavansa TUNTUVAN summan...

Tuskinpa ne itsekään satasta antavat, sanoivat niin vaan teille, että itse saisivat teiltä satasen...

Tämä ensimmäinen hääpari on enemmänkin hyvän päivän tuttuja, mutta jälkimmäinen pariskunta on ihan ystäviä vapaallakin. Vaikuttaako se kuinka oleellisesti. Entä vielä: 2 aikuista ja 3 lasta, paljon silloin lahjaksi?

Veisin näihin ekoihin häihin sen 50 e, enkä itse ottaisi enää puheeksi koko asiaa sen elokuussa naimisiin menevän parin kanssa. Ei kai se heille kuulu, mihin summaan päädyitte.

Heille veisin sen satasen (tai vaikka 80 e, jos satanen tuntuu liialta), koska ovat kerran läheisempiä kavereita ja koska menette sinne koko perheellä.

Yhteistyössä