On taas niin loukkaava fb-yhteisö :(

  • Viestiketjun aloittaja vierassasasasa
  • Ensimmäinen viesti
suski
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja vierassasasasa:
"Naisen pitää olla nainen, eikä mikään merituulen raiskaama rantakaisla"

Törkeetä!
Voisko tän nyt kuitenkin ajatella vastalauseena sille jopa anorektiselle laihuusihanteelle, jota esim. muotimaailma ylläpitää? Ja lähinnä voimauttavana iskulauseena ns. normaalipainoisille (jotka täälläkin monesti läskeiksi haukutaan) naisille, eikä niinkään haukuksi laihoja ihmisiä kohtaan? Ettei tarvi samantien ottaa itseensä jonkun, joka on hoikempaa mallia, eihän tuo nyt sitä meinaa vaan selvästi viitataan oikeasti sairaalloiseen laihuuteen.
Vastalauseen voi esittä toista halventamatta. Eikä ne "merituulen raiskaamat rantakaislat" ole "normaaleja" vaan sairaita, anorektikoita, masentuneita tai ympäristön painostuksen alaisia. Miksi heikkoja pitää pilkata?
 
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja vierassasasasa:
"Naisen pitää olla nainen, eikä mikään merituulen raiskaama rantakaisla"

Törkeetä!
Voisko tän nyt kuitenkin ajatella vastalauseena sille jopa anorektiselle laihuusihanteelle, jota esim. muotimaailma ylläpitää? Ja lähinnä voimauttavana iskulauseena ns. normaalipainoisille (jotka täälläkin monesti läskeiksi haukutaan) naisille, eikä niinkään haukuksi laihoja ihmisiä kohtaan? Ettei tarvi samantien ottaa itseensä jonkun, joka on hoikempaa mallia, eihän tuo nyt sitä meinaa vaan selvästi viitataan oikeasti sairaalloiseen laihuuteen.
Vastalauseen voi esittä toista halventamatta. Eikä ne "merituulen raiskaamat rantakaislat" ole "normaaleja" vaan sairaita, anorektikoita, masentuneita tai ympäristön painostuksen alaisia. Miksi heikkoja pitää pilkata?
Ketä siinä nyt halvennetaan? En ymmärrä. Eihän siinä henkilöidä yhtään ketään, esimerkiksi näin "Naisen kuuluu olla nainen, eikä ruikku kuin ****** (tähän henkilön nimi). Kenen asiaa sinä ajat tässä, itsesikö? Onko sinua tai jota kuta läheistäsi pilkattu tässä ryhmässä? Voi hyvän tähen. Aika paljon tavaraa on netissä, ja jos jokainen meistä menee jokaisen ryhmän, yhteisön tai muun jutun vuoksi itsensä loukkaamaan, niin eipä tarvitse muuta tehdäkään, kun mennä sikiöasentoon ja nyyhkyttää. Ihan oikeesti.

Ja käsitit ilmeisesti väärin; puhuin normaaleista nimenomaan normaalipainoisista ihmisistä. Että ryhmän nimi toimisi voimauttavana heille. Siinä ei suoraan haukuta ketään muita ihmisiä.
 
suski
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ottakaa nämä ryhmät ihan huumorilla, koska silleen ne on sinne perustettukki.

mitä teiän elämästä oikeen tulee kun kaikki pitää ottaa itseensä herneiden kera?
On olemassa huumoria ja huumoria. Toisten pilkkaamiseen perustuvaa huumoria ei tarvitse sietää.

Tosin elämä on paljon mukavampaa, jos välttelee tuollaisia ihmisiä viimeiseen saakka. Facebookin tyhmien ryhmien selailu ei ole pakollista.
 
TilkkuTyttö
Ei kannata ottaa noin rankasti jotain fb-yhteisöjä!
Menee elämä vaikeaksi jos sellaisista vetää herneet nenään. Muistan joskus aikoinaan lehtiosaston kirjoituksen jossa joku lyhytkasvuinen mies oli Pätkis-nimistä patukkaa vastaan, koska se on "loukkaus lyhytkasvuisia kohtaan". :eek:
(vai onkohan tuo joku kaupunkilegenda...)
 
joistaki ryhmistä
se on oikeesti jännä että miks jotku lihavat naiset liittyy näihin ryhmiin, ei hoikat naiset oo käsittääkseni ees tehny tollasia halventavia ryhmiä ees "vitsillä" ... mun mielestä näissä naisissa on aina vähän katkeruutta vaikka sanovat että on vaan hauskoja nää ryhmät.. esim. kaverini joka on aina ollu lihava liittyi ryhmään "laihat naiset on yhtä kivoja kuin pienet pippelit.." anteeks vain mutta mua säälittää läskit jotka liittyy näihin :) pitää omaa itsetuntoaan nostaa "loukkaamalla" muita. vaikka laiha oonki niin en mä hauku muita..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Laihoja saa haukkua, lihavia ei.
Mistä sä tämän vedit? Lihaviahan haukutaan täälläkin mennen tullen. Täällä kyllä haukutaan kaikki.

Miksi tässäKIN vedettiin esille vain ne ääripäät? On vain se kamalan laiha tai sitten kamalan lihava? Ei sitten kenellekään tullut mieleen, että siinä välilläkin on jotakin ja joku hoikka muotoja omaava on voinut perustaa tuon tai ajatella joku mies on voinut olla se perustaja! :xmas:
 
suski
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja vierassasasasa:
"Naisen pitää olla nainen, eikä mikään merituulen raiskaama rantakaisla"

Törkeetä!
Voisko tän nyt kuitenkin ajatella vastalauseena sille jopa anorektiselle laihuusihanteelle, jota esim. muotimaailma ylläpitää? Ja lähinnä voimauttavana iskulauseena ns. normaalipainoisille (jotka täälläkin monesti läskeiksi haukutaan) naisille, eikä niinkään haukuksi laihoja ihmisiä kohtaan? Ettei tarvi samantien ottaa itseensä jonkun, joka on hoikempaa mallia, eihän tuo nyt sitä meinaa vaan selvästi viitataan oikeasti sairaalloiseen laihuuteen.
Vastalauseen voi esittä toista halventamatta. Eikä ne "merituulen raiskaamat rantakaislat" ole "normaaleja" vaan sairaita, anorektikoita, masentuneita tai ympäristön painostuksen alaisia. Miksi heikkoja pitää pilkata?
Ketä siinä nyt halvennetaan? En ymmärrä. Eihän siinä henkilöidä yhtään ketään, esimerkiksi näin "Naisen kuuluu olla nainen, eikä ruikku kuin ****** (tähän henkilön nimi). Kenen asiaa sinä ajat tässä, itsesikö? Onko sinua tai jota kuta läheistäsi pilkattu tässä ryhmässä? Voi hyvän tähen. Aika paljon tavaraa on netissä, ja jos jokainen meistä menee jokaisen ryhmän, yhteisön tai muun jutun vuoksi itsensä loukkaamaan, niin eipä tarvitse muuta tehdäkään, kun mennä sikiöasentoon ja nyyhkyttää. Ihan oikeesti.
Onkos sut joku luuseri hakannut, kun et tunne empatiaa heitä kohtaan? :D Huumoriahan toi vain oli, ei siitä tarvitse välittää.

Mä henkilökohtaisesti en seuraa mitä kaikkea hölmöä netissä on, mutta jos sellainen tulee vastaan (kuten täällä tässä ketjussa, niin en todellakaan laita päätäni piiloon ja teeskentele etten välitä asiasta.

Kun on kyseessä heikot ja puolustuskyvyttömät, esim. sairaat ja lapset, olen valmis taistelemaan vaikka tuulimyllyjä vastaan silloinkin, kun asia ei mua henkilökohtaisesti kosketa. Tai oikeastaan koskettaa, koska jokaisen pitäisi ottaa henkilökohtaisesti se, että yhteiskunnan heikkoja sorretaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoikka:
Ylipainoisten löllyköiden itsetunnon kasvatusryhmähän tuo on. Jos ko. toiminnasta tulevat iloisemmiksi ja onnellisemmiksi niin mulle ihan sama.
Mä olen ylipainoonen, mutta en kyllä koe mitään tarvetta liittyä tuollaasiin ryhmiin. Typeriä tuollaaset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoikka:
Ylipainoisten löllyköiden itsetunnon kasvatusryhmähän tuo on. Jos ko. toiminnasta tulevat iloisemmiksi ja onnellisemmiksi niin mulle ihan sama.
Niinpä niin. Tässä kommentissa loukataan enemmän ihmisiä, kuin siinä ryhmän nimessä. Ihan vertailun vuoksi. Koska sinä henkilöit kaikki ryhmään liittyvät ylipainoisiksi, ja itse olet hoikka. Eli yhtä lailla minä voisin sinua näkemättä ja tuntematta alkaa nimittelemään sinua anorektisen laihaksi. Vaan enpä tee niin, kun en sua tunne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Laihoja saa haukkua, lihavia ei.
Mistä sä tämän vedit? Lihaviahan haukutaan täälläkin mennen tullen. Täällä kyllä haukutaan kaikki.

Miksi tässäKIN vedettiin esille vain ne ääripäät? On vain se kamalan laiha tai sitten kamalan lihava? Ei sitten kenellekään tullut mieleen, että siinä välilläkin on jotakin ja joku hoikka muotoja omaava on voinut perustaa tuon tai ajatella joku mies on voinut olla se perustaja! :xmas:
Ääripäät vedettiin esille varmaan siksi että koko aloitus koski nimenomaan toista ääripäätä. :whistle:
 
suski
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja hoikka:
Ylipainoisten löllyköiden itsetunnon kasvatusryhmähän tuo on. Jos ko. toiminnasta tulevat iloisemmiksi ja onnellisemmiksi niin mulle ihan sama.
Niinpä niin. Tässä kommentissa loukataan enemmän ihmisiä, kuin siinä ryhmän nimessä. Ihan vertailun vuoksi. Koska sinä henkilöit kaikki ryhmään liittyvät ylipainoisiksi, ja itse olet hoikka. Eli yhtä lailla minä voisin sinua näkemättä ja tuntematta alkaa nimittelemään sinua anorektisen laihaksi. Vaan enpä tee niin, kun en sua tunne.
Ryhmän nimi kyseenalaistaa "merituulen raiskaamien rantaheinien" oikeuden naiseuteen. Mun mielestä sitä pahemmin ei naista voi loukata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja vierassasasasa:
"Naisen pitää olla nainen, eikä mikään merituulen raiskaama rantakaisla"

Törkeetä!
Voisko tän nyt kuitenkin ajatella vastalauseena sille jopa anorektiselle laihuusihanteelle, jota esim. muotimaailma ylläpitää? Ja lähinnä voimauttavana iskulauseena ns. normaalipainoisille (jotka täälläkin monesti läskeiksi haukutaan) naisille, eikä niinkään haukuksi laihoja ihmisiä kohtaan? Ettei tarvi samantien ottaa itseensä jonkun, joka on hoikempaa mallia, eihän tuo nyt sitä meinaa vaan selvästi viitataan oikeasti sairaalloiseen laihuuteen.
Vastalauseen voi esittä toista halventamatta. Eikä ne "merituulen raiskaamat rantakaislat" ole "normaaleja" vaan sairaita, anorektikoita, masentuneita tai ympäristön painostuksen alaisia. Miksi heikkoja pitää pilkata?
Ketä siinä nyt halvennetaan? En ymmärrä. Eihän siinä henkilöidä yhtään ketään, esimerkiksi näin "Naisen kuuluu olla nainen, eikä ruikku kuin ****** (tähän henkilön nimi). Kenen asiaa sinä ajat tässä, itsesikö? Onko sinua tai jota kuta läheistäsi pilkattu tässä ryhmässä? Voi hyvän tähen. Aika paljon tavaraa on netissä, ja jos jokainen meistä menee jokaisen ryhmän, yhteisön tai muun jutun vuoksi itsensä loukkaamaan, niin eipä tarvitse muuta tehdäkään, kun mennä sikiöasentoon ja nyyhkyttää. Ihan oikeesti.
Onkos sut joku luuseri hakannut, kun et tunne empatiaa heitä kohtaan? :D Huumoriahan toi vain oli, ei siitä tarvitse välittää.

Mä henkilökohtaisesti en seuraa mitä kaikkea hölmöä netissä on, mutta jos sellainen tulee vastaan (kuten täällä tässä ketjussa, niin en todellakaan laita päätäni piiloon ja teeskentele etten välitä asiasta.

Kun on kyseessä heikot ja puolustuskyvyttömät, esim. sairaat ja lapset, olen valmis taistelemaan vaikka tuulimyllyjä vastaan silloinkin, kun asia ei mua henkilökohtaisesti kosketa. Tai oikeastaan koskettaa, koska jokaisen pitäisi ottaa henkilökohtaisesti se, että yhteiskunnan heikkoja sorretaan.
Osaatpa olla asiallinen. Mä kysyin vaan, että miten tässä haukutaan heikkoja ja puolustuskyvyttömiä, lapsista puhumattakaan? Chillaapa vähän, ja lue ihmeessä mun ensimmäinen kommentti aiheesta. Itsensä malli-ihanteiden mukaan liian laihaksi laihduttavatko on meidän yhteiskunnassa heikkoja? Otapa selvää taas, ennenkuin tulet huutelemaan. Tässä oli nyt kuitenkin kyse huumoriryhmästä, JONKA NIMESSÄ EI HAUKUTA EIKÄ SORRETA YHTÄÄN KETÄÄN.
 
Pahempi
"Naisen pitää olla nainen, lautoja saa rautakaupastakin" tms. Kertoo vaan kyseisten henkilöitten idioottimaisuuden. Sallittuahan se on pitää tisseistä, mutta eri juttu on toitottaako sitä kaikille kavereilleen noin junttimaisella tavalla.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja hoikka:
Ylipainoisten löllyköiden itsetunnon kasvatusryhmähän tuo on. Jos ko. toiminnasta tulevat iloisemmiksi ja onnellisemmiksi niin mulle ihan sama.
Niinpä niin. Tässä kommentissa loukataan enemmän ihmisiä, kuin siinä ryhmän nimessä. Ihan vertailun vuoksi. Koska sinä henkilöit kaikki ryhmään liittyvät ylipainoisiksi, ja itse olet hoikka. Eli yhtä lailla minä voisin sinua näkemättä ja tuntematta alkaa nimittelemään sinua anorektisen laihaksi. Vaan enpä tee niin, kun en sua tunne.
:D Tätäpä minä juuri hain! Ryhmän jäsenten (tuntematta heistä yhtäkään henkilökohtaisesti tai haukkumalla ketään henkilökohtaisesti ) nimittäminen löllyköiksi olikin sitten heti loukkaamista mutta ko. ryhmän jäsenten harrastama laihojen/hoikkien/normaalipainoisten nimittely taasen ei niinkään - hauskaa huumoria lähinnä.

Hmmm...
 

Yhteistyössä