on se niin reilua kaveruutta vai mitä lie?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työ työstä??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työ työstä??

Vieras
Eli mun pitäs vahtia mun kaverin elukoita 3 päivää ilmasiksi. mutta hän pyytää multa palveluksistaan aina rahaa. esim, hiustenleikkuu... jos pyydän siitä vastapalveluksen kun vahdin 6 kissaa joista osa ei ole edes sisäsiisti. olen ahne? kun edes perustarpeista ei ole huolehdittu.

1 ei tarpeeksi ruokaa.
2 ei tarpeeksi hiekkaa.
3 ei edes pyykinpesuainetta ole jätetty että saa kusiset peitot pestyä.

ja tällä on kyllä rahaa ne ostaa!!!

oletetaan että käyn ostamassa lisää(totta kai saisin rahat takas) mutta oletetaan että mulla sitä rahaa automaattisesti on.
tänäänkin siivosin 3 paskat lattialta. 2 kuset sekä kukkaruukun mullat imuroin pitkin lattioita. eilen lähes sama saldo.
mielellään sitä vahtis jos ois tää työ työstä ees jokseenkin molemmin puolista.

vai olenko ainut joka ajattelee näin? olenko siis ahne itsekäs kun en kyllä jatkossa suostu nuita katsomaan jos ei tule palvelusta takas? kun kyse ei ole edes bestiksestä.

musta tosta vois saada jo useammnakin hiustenleikkuun ja vois vaik vihjata et ois paree olla kaikkee tarvittavaa tarpeeks ens kerralla... ei se oos un tehtäväs juosta kaupoilla hakemassa lisää rojua...

kerrot asiasta ystävällisen tehokkaasti, kunhan kaveri kotiutuu. kyllä hän tietää miten rankkaa on hoitaa lemmikkejään, joten kumma ettei vaadi sinua ottamaan palkkaa!

mutta näitä kavereita aina välillä näkyy, joille kelpaa apu ja rahalainat. mutta silloin kun heiltä odotetaan apua tai lainoja takaisin niin kummasti on muuta tekemistä..
noh, itse olen tehnyt niin, että jos muuten ok kaveri niin jätän vaan omankin avun antamatta tai rahat lainaamatta. saa yhden ongelmakohdan pois muuten toimivasta kaverisuhteesta. mutta kukin tyylillään!

vaadi sitä palkkaa!

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
musta tosta vois saada jo useammnakin hiustenleikkuun ja vois vaik vihjata et ois paree olla kaikkee tarvittavaa tarpeeks ens kerralla... ei se oos un tehtäväs juosta kaupoilla hakemassa lisää rojua...

Mä sanoinkin ja siitä suuttui ja valitti. sitä kun sanoin että aluan kyllä että jos tälläinen työ on tässä on niin saa ukonkin tukan leikata. niin heti oli ETTÄ VALI VALI... oon ahne yms.. paljonhan maksaa ammattilaisen vahdinta tässä tilanteessa? hymmm. itse on tollaisen lauman hommannut. ei ole mun vika.

siis käyt siellä kaverin kämpillä hoitamassa kissat? mä varmaan jättäisin peitot pesemättä ja siivoaisin vaan ne pissat ja kakat pois. mullat sais jäädä lattialle.

ja kun kysyy kissanhoitajaa seuraavan kerran, niin sanoisin, että sopii, jos ensin leikkaat mun hiukset. ja muistuttaisin ostamaan tarpeeksi ruokaa ja hiekkaa kissoille.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
kerrot asiasta ystävällisen tehokkaasti, kunhan kaveri kotiutuu. kyllä hän tietää miten rankkaa on hoitaa lemmikkejään, joten kumma ettei vaadi sinua ottamaan palkkaa!

mutta näitä kavereita aina välillä näkyy, joille kelpaa apu ja rahalainat. mutta silloin kun heiltä odotetaan apua tai lainoja takaisin niin kummasti on muuta tekemistä..
noh, itse olen tehnyt niin, että jos muuten ok kaveri niin jätän vaan omankin avun antamatta tai rahat lainaamatta. saa yhden ongelmakohdan pois muuten toimivasta kaverisuhteesta. mutta kukin tyylillään!

vaadi sitä palkkaa!

Mäkin oon tehnyt niin mutta nyt tein poikkeuksen taas kiltteyttäni. välillä sain olla jatkuvasti ties mitä tekemässä. lapsia vahtimassa, siivoamassa kun toinen väsyi.. yms.. mitä ite sain en mitään?? sit päätin että nyt se on loppu. nyt sitten taas hellyin. SAIS VAAN TOIMIMAAN TÄN NIIN ETTÄ VOIS KIELTÄYTYÄ KILTISTI. ETTÄ TOINEN EI HETI OTA NOKKIINSA. ja sais kaveri suhteen toimimaan niin.

Alkuperäinen kirjoittaja miuu:
siis käyt siellä kaverin kämpillä hoitamassa kissat? mä varmaan jättäisin peitot pesemättä ja siivoaisin vaan ne pissat ja kakat pois. mullat sais jäädä lattialle.

ja kun kysyy kissanhoitajaa seuraavan kerran, niin sanoisin, että sopii, jos ensin leikkaat mun hiukset. ja muistuttaisin ostamaan tarpeeksi ruokaa ja hiekkaa kissoille.

Tätä määkin sanoin että moni ei pesis peittoja ei mitään. en saatana ees kiitosta eka saanut. sit myöhemmin textarina. kun sanoin kusista yms.. niin päivitteli vaan sitä että haiseekohan siellä pahalle.. voi hän joutuu siivoomaan.. minä minä minä. kun ite ensin oli jättänyt kaksi kissoista makariin oventaakse lähtiissään.(VAHINGOSSA TIETYSTI) kauhee maukuminen vaan kuului kun menin paikalle.peitot kusessa yms.. valitti vaan kun en mennyt aikaisemmin. oli sovittu että tarve on vasta aamulla. ei hänen lähtö iltanaan. sanoin että saatan käydä jo illalla mutta itse sanoi että ei ole pakko mennä. en sitten mennyt.

kiitos ja ylistys :)

no tollaisen kohtelun jälkeen en varmaankaan ottaisi mitään yhteyttä enää ko. "kaveriin". täysin oman eduntavoittelija, taitaa tapaamisetkin hoitua hänen aikataulunsa mukaan ja hänen kuulumisiaan kertaillen?

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
no tollaisen kohtelun jälkeen en varmaankaan ottaisi mitään yhteyttä enää ko. "kaveriin". täysin oman eduntavoittelija, taitaa tapaamisetkin hoitua hänen aikataulunsa mukaan ja hänen kuulumisiaan kertaillen?

niinhän se menee. hänen huonoa parisuhdetta kuunellen. ja miten on rnkkaa lastenkanssa. mutta niin taitaa olla kaikkien kavereitteni kanssa.. jos tarkemmin ajattelee...

Mä sanoisin että jos 3päivää. niin vähintään muutama leikkuu on ihan ok. tai värjäys jos itse ostaa värit. me maksetaan omalle kissanhoitajalle 10e käynnistä. eli jos olisi paskaa, kusta lattiolla tai siivoamista pyykinpesua niin totta kai enemmän. ei kävisi mielessäkään valittaa että joultuu maksamaan. perhe kaveri suhteitten, hyväksikäyttäjät ÄRSYTTÄÄ kyllä.

Yhteistyössä