On se hyvä kun on vaan yhdet rattaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mm:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, vastaanpa, että en jättäisi autoon rattaita. Pitää säilyttää kuivassa ja LÄMPIMÄSSÄ, etteivät homehdu... Ja tiedän kyllä, miten ärsyttävää niitä on raahata edestakaisin, nimimerkillä viidettä vuotta :)

Tällä logiikalla kyllä homehtuisi ne autojen penkitkin :D

:D Ehkä ne homhtuiskin,jos ne sisälle välillä toisit ;) Harva niitä kyllä alkaa sisällä säilyttään... Meillä on rattaita säilytetty 4 vuotta kylmässä autotallissa,eikä niissä mitään näy,vaikka ovat välillä sisälläkin olleet.

Enpä haluaisi ostaa sinulta rattaita...

Hetkinen! Kyllä se home ja itiöt kuolee pesussa! EI se sitä tarkoita että siitä saisi homealtistuksen jos on jäänyt niitä "homepilkkuja", ei ne enää mitään altista, mutta se on värjännyt eikä se väri lähde! Turhaa hysteriaa taas!!!

Ne itiöt nimenomaan EI KUOLE, vaikka saisit pilkut pois. Kysy terveysvirastosta. Homeenpoistoaineella ehkä, mutta sitä ei kannata lapsen rattaisiin laittaa, myrkkyä kun on.

En kysy, olen opiskellu mikrobiologiaa ja tiedän tarpeeksi =)

Homehtuuko sun vaattees, toppatakki vaikka jos se kostuu pihalla, sitten jätät sen naulakkoon, viet ulos, sisälle, ulos... Onko muka homeessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Mm:
No, vastaanpa, että en jättäisi autoon rattaita. Pitää säilyttää kuivassa ja LÄMPIMÄSSÄ, etteivät homehdu... Ja tiedän kyllä, miten ärsyttävää niitä on raahata edestakaisin, nimimerkillä viidettä vuotta :)

Tällä logiikalla kyllä homehtuisi ne autojen penkitkin :D

:D Ehkä ne homhtuiskin,jos ne sisälle välillä toisit ;) Harva niitä kyllä alkaa sisällä säilyttään... Meillä on rattaita säilytetty 4 vuotta kylmässä autotallissa,eikä niissä mitään näy,vaikka ovat välillä sisälläkin olleet.

Enpä haluaisi ostaa sinulta rattaita...

Autotallissa en uskaltaisi säilyttää koska ainakin anoppilan autotalliin pääsee ilmankosteus...mutta kaipa niitä on toisenlaisiakin autotalleja?!

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
No niin selvä juttu. Minä pidän rattaita autossa ja katotaan miten käy. Saiskos niitä vinkkejä niin rattaisiin sitten? =)

Graco miraget on meillä autossa...mahtuvat pieneen tilaan kun irrottaa tarjottimen.

No niin selvä juttu. Minä pidän rattaita autossa ja katotaan miten käy. Saiskos niitä vinkkejä niin rattaisiin sitten? =)

Maclaren Triumph. Todella pieneen tilaan menevät sattarit. Ja laadukkaat ja hyvät työntää vaikka lenkillä.

Alkuperäinen kirjoittaja pärjää aikasata pitkäll:
minkä ikäiselle?

pony tai vastaava emmazljungalta
race tai scooter

Minä en ikimaailmassa ostaisi Scootereita tai Raceja autorattaiksi. Johan ne vie puolet takakontista. Pienempiäkin vaihtoehtoja on.

Hetkinen! Kyllä se home ja itiöt kuolee pesussa! EI se sitä tarkoita että siitä saisi homealtistuksen jos on jäänyt niitä "homepilkkuja", ei ne enää mitään altista, mutta se on värjännyt eikä se väri lähde! Turhaa hysteriaa taas!!!

Ne itiöt nimenomaan EI KUOLE, vaikka saisit pilkut pois. Kysy terveysvirastosta. Homeenpoistoaineella ehkä, mutta sitä ei kannata lapsen rattaisiin laittaa, myrkkyä kun on.

Homehtuuko sun vaattees, toppatakki vaikka jos se kostuu pihalla, sitten jätät sen naulakkoon, viet ulos, sisälle, ulos... Onko muka homeessa?

Ihan saletisti homehtuu, jos jätän sen KYLMÄÄN (=rattaat autoon) sen jälkeen, kun se on kastunut (tai edes kostunut). Erikoiset opinnot sinulla by the way. Mites nuo homeongelmat vaunuihin sitten syntyykään, jos kylmässä säilytys ei ole ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
minkä ikäiselle?

race tai scooter

Minä en ikimaailmassa ostaisi Scootereita tai Raceja autorattaiksi. Johan ne vie puolet takakontista. Pienempiäkin vaihtoehtoja on.

Juu racet vie kyllä tilaa enempi kuin esim nuo meidän gracot...meillä siis kummatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

brion ponyt on hyvät.

Mä en tykännyt näistä :ashamed:

miksi ? noloa, mut ei mullakaan näitä vielä ole - olen vasta odottamassa että tulevat postista mulle :ashamed:
en vaan tosiaan tiiä ovatko sitte "oikeesti" hyvät. ja mietin, että onko niissä edes niitä viispistevöitä vai ei. :ashamed: eli enhän mä mitää tiedä, mut toivon hirveesti, et noi on hyvät :D

brion ponyt on hyvät.

miksi ? noloa, mut ei mullakaan näitä vielä ole - olen vasta odottamassa että tulevat postista mulle :ashamed:
en vaan tosiaan tiiä ovatko sitte "oikeesti" hyvät. ja mietin, että onko niissä edes niitä viispistevöitä vai ei. :ashamed: eli enhän mä mitää tiedä, mut toivon hirveesti, et noi on hyvät :D

Meillä on ollut kahdet, olen tykännyt kovasti. Ei ole viisipistevöitä, vaan kolmipistevyöt (tai ei ole ainakaan 2007 mallissa vielä).

Riittää että on kuivaa. Meillä on rattaat jatkuvasti auton perässä.
Autossa on muutenkin paljon tekstiilejä kuten lattiamatot, penkit ja oviverhoilut eivätkä ne homehdu normaalissa käytössä. Joku tuossa jo tarjosi selitystä että kankaat olisi homesuojattu mutta tuskinpa mitään homesuojauksia oli esim 70-luvulla mutta kummasti niitä homeettomia autoja on useiden kymmenten vuosien ikäisiä.

Jos penkit olisi homesuojattuja niin googlen hakusanoilla "auton penkit homeessa" tuskin löytyisi mitään. Kokeile.

minkä ikäiselle?

race tai scooter

Juu racet vie kyllä tilaa enempi kuin esim nuo meidän gracot...meillä siis kummatkin.

Mutta otappa renkaat irti kun lähdet esim reissuun ja auto täynä tavaraa, niin tasan racet vievät vähemmän tilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Kyllä mä takakonttiin hankkiisin jotkut sattari-tyyliset matkarattaat mitkä menee pieneen tilaan - ei sinne kannata mitään megakuomureita ostaa :wave:

Meillä on jo yhdet megaemmaljungat joten nyt etsin vähän pienempiä, kevyempiä ym.

Kyllä se takkikin homehtuu jos sen kosteana jättää auton takakonttiin tai kylmään ulkovarastoon aina käyttöjen välillä. Mutta takki viedään yleensä sisälle lämpimään kun laitat sne naulakkoon, eikö vain?

Samalla tavalla rattaatkin pitäisi säilyttää käyttäkertojen välillä lämpimässä ei kylmässä ja kosteassa. Ilmankosteus on ihan eri asuinhuoneistossa kuin esim kylmässä varastossa tai ulkona, tiesit kai sen?

brion ponyt on hyvät.

Meillä on ollut kahdet, olen tykännyt kovasti. Ei ole viisipistevöitä, vaan kolmipistevyöt (tai ei ole ainakaan 2007 mallissa vielä).

ok. kun nää on 2009 mallia ja jostain.. olikohan hobbarin sivuilta, luin taas et ois 5pistevyöt. en tiiä sitte. kohtahan sen näkee.

meiän rattaat on ollu rikki jo puolisen vuotta mutta en ole kaivannut =) laps on nyt vuoden. talvella vois ehkä taas käyttää pari kertaa, pitäis hoitaa nuo kuntoon.

brion ponyt on hyvät.

ok. kun nää on 2009 mallia ja jostain.. olikohan hobbarin sivuilta, luin taas et ois 5pistevyöt. en tiiä sitte. kohtahan sen näkee.

Se on hyvä uudistus, jos on. Tosin meillä rattaita käytettiin vasta sen verran isompana, että pärjättiin yleensä kokonaan ilman valjaita.

Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Kyllä mä takakonttiin hankkiisin jotkut sattari-tyyliset matkarattaat mitkä menee pieneen tilaan - ei sinne kannata mitään megakuomureita ostaa :wave:

Meillä on jo yhdet megaemmaljungat joten nyt etsin vähän pienempiä, kevyempiä ym.

http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=116&products_id=620

mä olen näitä tiiraillut reissukäyttöön, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi...

Yhteistyössä