On noi raskaana olevat outoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
että moniko on oikeesti perehtynyt tieteellisen tutkimuksen tekoon ja esim. tilastollisesti merkittäviin tekijöihin? Tv. tilastotieteen cumu on taskussa

Hei et kommentoinut tohon mun banaani tutkimukseen ollenkaan - tilastollinen tosiasia sen tutkimuksen mukaan!

Banaaneja sulla on päässäsi :o)

Eikun ihan oikeesti - koko ajan toitotat kuinka tilastollisesti sita ja tata, niin mina vaan toin esille tammoisenkin mielenkiintoisen seikan. Mutta ette taineet tata tapausta opiseklla siella luennoilla, luulen,,,,,

Joo helsingin yliopistossa ei kauheasti banaaneja tutkita, mutta varmaan sun banaaniyliopistossa kylläkin. Maisk.

Oon huomannut ennenkin tällä palstalla, että ei saa missään tapauksessa syyllistää naisia ylipäätään, baariin on pakko päästä ja lärvit vetää, vaikka imettäisi vielä.

Hyi yäk!

Eiko tama ole jo ihan joku muu pointti - ellei ne naiset sitten juo sen kupin kahvia siella baarissa? Ei uskois etta tilastotieteen cumun papereita taskussa pitava henkilo tekee nain valopaisia johtopaatoksia - vai tatako se tilastotiede onkin? Ilmankos ihmisilla on niin vaikea uskoa mitaan tilastollisesti 'todistettua' kun todisteet ovat nainkin heikoissa kantimissa johtopaatosten suhteen?

ei ole eri pointti, kun täällä vedetään herne nenään siitä, että kahvikin haluttaisiin kieltää, ikään kuin se olisi joatin välttämätöntä, iesus sentään. Kun ei saa missään tapauksessa syyllistää, sehän se on kauheinta, että tuntee jostain syyllisyyttä, vai mitä? Kauhea kohtalo, tuo omantunnon omistaminen

Taidat olla sinä se hernenokka nyt? Tietääkseni kukaan muu ei ole ottanut kommenttejasi muuten kuin huvittuneena vastaan ja ei en edelleenkään ole huvittunut keskenmenosta vaan sinun tavastasi tuoda asioita ilmi.

Miksei saman tien viedä lääkäreitä saunan taa, kyllä ne neuvolan tädit tietää kaiken paremmin. Kun ne lekurit vaan tutkii jotain hiton banaaneita ja kahvin juontia, ei niistä mihinkään oo. ja kyllä, mieheni on lääkäri

Suklaan syönnin on todettu vähentävän keskenmenon riskiä, niin että kantsiskohan lukea paremmin uutiset läpi?[/quote]

Tassa fertility.com sivuilta poimittuja kofeiini pitoisuuksia:

Espresso: yksi annos, 100 mg.
Suodatinkahvi: tavallinen noin 230 g annos; 184 mg, aromikeittimellä valmistettu, 128 mg.
Haudutettu tee: noin 230 g annos; 64 mg, muut laadut 96 mg.
Cola: noin 340 g annos; 35 mg.
Cola Light: noin 340 g annos; 38-45 mg.
Kaakao: noin 340 g annos; 6 mg.
Tumma suklaa: keskimakea, noin 30 g annos; 20 mg.
Maitosuklaa: noin 30 g annos; 6 mg.

Jos vertaat cola juomien ja tumman suklaan kofeiini pitoisuuksia niin aika samoihin menee/annos, joten eiko taman perusteella myos suklaata-ainakin tummaa tulisi valttaa? Lisaksi odottavan aidin tulisi valttaa sokeria, jota taasen loytyy nimenomaan noista "blandatuista" maitosuklaista. Sitten kun tarppaa niin lue itse tarkkaan, missa sita kauhiata kofeiinia on , jotta osaat kanssa valtella!

pientä galluppia:
monellako on ylempi korkeakoulututkinto täällä mun lisäkseni?
Ei millän pahalla...

Ja mitä se on sulle tuonut, palan paperia?

Sydämen sivistystä, erilaisuuden ymmärtämistä, inhimillsyyttä ja sitä paljon puhuttua maalaisjärkeä et tainnut ainakaan sen paperin myötä saada?

Mä en arvosta ihmisiä sen mukaan, onko niillä innostusta lukea. Noita mainitsemiani ominaisuuksia arvostan, ja ne voi löytyä akateemisesti koulutetulta, tai roskakuskilta.

Mun puolesta voit pyyhkiä hanurisi siihen todistukseen. Joistain ihmisistä koulutus tai ihan vaan elämä tekee hyviä, mutta tarpeeksi suppeita tapauksia ei kai auta mikään.

Otan syvästi osaa :hug:

Joo helsingin yliopistossa ei kauheasti banaaneja tutkita, mutta varmaan sun banaaniyliopistossa kylläkin. Maisk.

Kyllä olet varsin kypsä ihminen. Varsinkin äidiksi vallan sopiva.

Ei siellä yliopistossa numeroita pyörittelemällä mitenkään autuaaksi ja viisaaksi tule.

suklaa saa aikaan voimakkaan endorfiinien erityksen, ja siksi estää keskenmenoja, on mieheni selittänyt, mutta mitäpä se mistään tietää, kun on opiskellut tilastotiedettäkin, vai mitä?

Oon huomannut ennenkin tällä palstalla, että ei saa missään tapauksessa syyllistää naisia ylipäätään, baariin on pakko päästä ja lärvit vetää, vaikka imettäisi vielä.

Hyi yäk!

Eiko tama ole jo ihan joku muu pointti - ellei ne naiset sitten juo sen kupin kahvia siella baarissa? Ei uskois etta tilastotieteen cumun papereita taskussa pitava henkilo tekee nain valopaisia johtopaatoksia - vai tatako se tilastotiede onkin? Ilmankos ihmisilla on niin vaikea uskoa mitaan tilastollisesti 'todistettua' kun todisteet ovat nainkin heikoissa kantimissa johtopaatosten suhteen?

ei ole eri pointti, kun täällä vedetään herne nenään siitä, että kahvikin haluttaisiin kieltää, ikään kuin se olisi joatin välttämätöntä, iesus sentään. Kun ei saa missään tapauksessa syyllistää, sehän se on kauheinta, että tuntee jostain syyllisyyttä, vai mitä? Kauhea kohtalo, tuo omantunnon omistaminen

Leikki sikseen - mutta jos ihan realistiselta pohjalta lahdetaan niin tokko tassa vuosien saatossa on ollut yhta ainutta ruoka ainetta joka ei olisi jossain vaiheessa ollkut kiellettyjen listalla odottavien aitien suhteen. Kylla sita on jotain voitava syoda ja juoda oli mika oli, ja kun suositukset muuttuu viiikottain, niin hulluksihan siina tulee 9kk aikana. Maalaisjarki kun on kaikkien kaytettavissa, ja liika mitaan ainetta ei koskaan ole hyvaksi - raskaana tai ei. Vankasti olen sita mielta etta suurin osa raskaana olevista naisista pyrkii parhaaseensa raskauden aikana eika ehdoin tahdoin koita tuottaa jotain turmiota. Asiasta kiihkoaminen ei tuota tulosta, valistusta on saaatavilla ja sita jaetaan hyvin neuvolan kautta. Se etta joku nousee pahvilaatikolleen ja huutelee etta oma vika etta lapsesi ei ole terve - se johtuu siita joka aamuisesta kahvista tuskin on MISSAAN MIELESSA RAKENTAVAA kayttaytymista.

ps. ja koko syyllistamis sana saa mut nappyloille - se on naita taman ajan buzz-sanoja,, koko ajan sormi ojossa jonnekin suuntaan. Kylla normaali ihminen joka on normaalilla alylla varustettu, tietaa milloin on tehnyt jotain vaariin - vahingossa tai tarkoituksella - ei siina kiihkoajia tarvita itseaan ylentamaan!

että moniko on oikeesti perehtynyt tieteellisen tutkimuksen tekoon ja esim. tilastollisesti merkittäviin tekijöihin? Tv. tilastotieteen cumu on taskussa

Hei et kommentoinut tohon mun banaani tutkimukseen ollenkaan - tilastollinen tosiasia sen tutkimuksen mukaan!

Banaaneja sulla on päässäsi :o)

Eikun ihan oikeesti - koko ajan toitotat kuinka tilastollisesti sita ja tata, niin mina vaan toin esille tammoisenkin mielenkiintoisen seikan. Mutta ette taineet tata tapausta opiseklla siella luennoilla, luulen,,,,,

Etko ymmarra laajempaa kysymysta - en halua tietaa juuri 'banaaneista' vaan tasta tilastotieteen todistamasta vaitteesta? Eiko se juuri ollut sinun erikoisala, tilastotiede?

Miksei saman tien viedä lääkäreitä saunan taa, kyllä ne neuvolan tädit tietää kaiken paremmin. Kun ne lekurit vaan tutkii jotain hiton banaaneita ja kahvin juontia, ei niistä mihinkään oo. ja kyllä, mieheni on lääkäri

:D :D Tama on jo todella pelottavaa - tilastotieteilija ja laakari - nehan saa vaikka mita vaittamia todistetuksi todeksi,,,,

suklaa saa aikaan voimakkaan endorfiinien erityksen, ja siksi estää keskenmenoja, on mieheni selittänyt, mutta mitäpä se mistään tietää, kun on opiskellut tilastotiedettäkin, vai mitä?

En osaa sanoa suklaan vaikutuksesta keskenmenoon nain asiaan perehtymattomana, mutta halusin vain pointata sinulle, etta yhtalailla kun syyllistat kokiksen juojia kofeiinin nauttimisesta, sinun tulisi huomioida, etta saman verran saa kofeiinia myos suklaasta. Toisaalta Helsingissa on tutkittu raskauden aikaisen suklaansyomisen korrelaatiota aitien kasitykseen lasten onnellisuudesta (http://www.newscientist.com/article/dn4854-chocolate-in-pregnancy-keeps-baby-happy.html). ja avot onnellisia lapsia suklaalla! Voi johtua endorfiinista voi olla johtumattakin... Mitaan lopullista johtopaatosta tuolla tutkimuksella ei saatu aikaan... Yhta kaikki sikiot saivat MYOS KOFEIINIA. Cumu ei muuten viela anna syvaa tieteellista patevyytta, lahinna raapaisee pintaa. Olen itse vaitellyt biologian alalta, mutta en tutki millaan muotoa kofeiinia/ suklaata/fertiliteetttia, joten olen taysin noviisi ko. aloilla, mutta haluan painottaa, etta asiat eivat ole aina mustavalkoisia. Ja kylla-ristiinmenevat tutkimustulokset ovat tutkijan arkipaivaa. Ja vastakkaisia tutkimustuloksia loytaa kun hakee tieteellisia julkaisuja. Usein kannattaa lahtea selvittamaan alalla vallitsevia yleisia kantoja ja naiden kantojen perusteluja. Satunnaiselle raskaanaolevalle se toki kavisi vaikka tyosta...

Hyvä ärsyyntynyt, asiaa sanotaan luonnon valinnaksi, toisista on äideksi toisista ei. Yksi teoria lisää joukkoon Jumalan joka rankaisee lapsetonta. Kahvi ei ole näissä mainittu.

Mutta porvoossahan tämä ärsyyntyminen varamsti sattui.

no itse ainakin olen sitä mieltä että huuhaata noi kaikki kiellot. Syön mitä haluan ja viides lapsi tulossa ja edelliset neljä niin terveitä että terveempiä tuskin voisivat olla.
Siis ihan oikeesti, kuka uskoo että kahvi tai kokis vaikuttas jotenkin raskauden etenemiseen. Olen sitä mieltä että jos lapsi ei pysy kohdussa, se olisi tullut ulos vaikka äiti olisi noudattanut kaikkia mahdollisia sääntöjä. Järki on sitä varten että sitä käytetään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no itse ainakin olen sitä mieltä että huuhaata noi kaikki kiellot. Syön mitä haluan ja viides lapsi tulossa ja edelliset neljä niin terveitä että terveempiä tuskin voisivat olla.
Siis ihan oikeesti, kuka uskoo että kahvi tai kokis vaikuttas jotenkin raskauden etenemiseen. Olen sitä mieltä että jos lapsi ei pysy kohdussa, se olisi tullut ulos vaikka äiti olisi noudattanut kaikkia mahdollisia sääntöjä. Järki on sitä varten että sitä käytetään.

peesi!

Vale, emävale, tilasto. Näinhän se meni :laugh: :laugh:
Mä luin juuri hyvän tutkimusraportin jossa punaviini ehkäisi keuhkosyöpää ja valkoviini lisäsi sen riskiä :laugh: