On noi raskaana olevat outoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieraampi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no, ne lukee tutkimustuloksia, jotka niistä jotain ymmärtävät, loput on varmaan vaan onnellisia, koska "autuaita ovat yksinkertaiset"

Ja jotkut ymmärtää, että kaikkia tutkimustuloksia ei voi, eikä kannata ottaa ihan pilkulleen.

Ja netissähän kuka vaan voi julkaista pätevää tutkimustietoa ihan vaikkei koulutuksesta ja järjen hivenestä ole tietookaan. Fiksummat osaa hiukka suodattaakkin lukemaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta taitaa joillakin omatunto kolkuttaa, kun noin pitää puolustella

Mulla ei omatunto ainakaan kolkuta yhtään miksi kolkuttaisi? :o Ihmetyttää vain sun mesoaminen, mutta kuten jo sanoit kukin tyylillään :whistle:

Mun omatunto voi myös vallan hyvin.
Ihmettelen vaan tosiaan sitä joidenkin ihmisten maalaisjärjen puutetta, katkeruutta, vihaa, ja tapaa purkaa niitä ihmisiin, jotka ei toisen kohtalolle mitään voi.

Parempaa loppuelämää ap:lle.

Jos on hyvä omatunto, ei tää aloitus hetkauttanut teitä yhtään. Jos omatunto kolkuttaa, niin on sytäkin syyllistyä

Hetkautti siinä mielessä, että tiedän mitä ne tunteet keskenmenon jälkeen on. Ja että syyllisyyttä kokee, vaikka olisi elänyt täysin suositusten mukaan.
Mua ei näin naurettava aloitus saa kokemaan syyllisyyttä mistään, olen oman suruni käsitellyt.

Mutta toivon, ettei kukaan joudun siinä tilanteessa kohtaamaan tuollaista katkeraa järkijättöä.

Sä väität täällä haluavasi auttaa. Ketä tuollainen sormella osoittelu ja syyllistäminen auttaa mihinkään suuntaan?

Hoida pääsi kuntoon, niin voit hyvillä mielin keskittyä siihen vauvan yrittämiseen.

Nimenomaanhan kyse on vaan suosituksista. Kukaan ei varmaan muista enää, että maksamakkarakin on saanut kevennyksen ihan vasta siihen listalle. Viime keväänä se vielä oli kaiken pahan alku ja juuri.

Ja ei se Helsinkiläisyys ketään sivistyneemmäksi tee. Ei niin ap:ta kuin allekirjoittanuttakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta taitaa joillakin omatunto kolkuttaa, kun noin pitää puolustella

Mulla ei omatunto ainakaan kolkuta yhtään miksi kolkuttaisi? :o Ihmetyttää vain sun mesoaminen, mutta kuten jo sanoit kukin tyylillään :whistle:

Mun omatunto voi myös vallan hyvin.
Ihmettelen vaan tosiaan sitä joidenkin ihmisten maalaisjärjen puutetta, katkeruutta, vihaa, ja tapaa purkaa niitä ihmisiin, jotka ei toisen kohtalolle mitään voi.

Parempaa loppuelämää ap:lle.

Jos on hyvä omatunto, ei tää aloitus hetkauttanut teitä yhtään. Jos omatunto kolkuttaa, niin on sytäkin syyllistyä

Hetkautti siinä mielessä, että tiedän mitä ne tunteet keskenmenon jälkeen on. Ja että syyllisyyttä kokee, vaikka olisi elänyt täysin suositusten mukaan.
Mua ei näin naurettava aloitus saa kokemaan syyllisyyttä mistään, olen oman suruni käsitellyt.

Mutta toivon, ettei kukaan joudun siinä tilanteessa kohtaamaan tuollaista katkeraa järkijättöä.

Sä väität täällä haluavasi auttaa. Ketä tuollainen sormella osoittelu ja syyllistäminen auttaa mihinkään suuntaan?

Hoida pääsi kuntoon, niin voit hyvillä mielin keskittyä siihen vauvan yrittämiseen.

Niinpä, ja kun näen raskaana olevan naisen tupakoivan, niin varmaan pitäisi vetää sytkäri esiin. Olen pahoillani kaikkien keskenmenon kokeneiden puolesta, mutta kyllä riskit pitää kertoa odottavalle äidille silläkin uhalla, että tämä syyllistyisi. ehkä sitten loppuu vaarallisten aineiden nautiskelu

että moniko on oikeesti perehtynyt tieteellisen tutkimuksen tekoon ja esim. tilastollisesti merkittäviin tekijöihin? Tv. tilastotieteen cumu on taskussa

Hei et kommentoinut tohon mun banaani tutkimukseen ollenkaan - tilastollinen tosiasia sen tutkimuksen mukaan!

Hei siis ootteko te ihan pystymetsästä,kun ei teillä oo mitään tietoa vältettävistä aineista ja suositeltavista aineista? Ihmettelen vaan

Jeps, Helsingin pystymettästä ollaan. Ja neuvolasta sain ravitsemusterapeuttien Suosituksia raskausajan ravintoon liittyen - monistenipun. Eipä siinä mitään suositeltavia aineita kyllä ollut. Enkä ole missään muuallakaan törmännyt "suositeltavien aineiden" listaan, joten kerrotko ap mitä ne ovat. Terveellistä, monipuolista ruokavaliota on kyllä suositeltu. :)

Oon huomannut ennenkin tällä palstalla, että ei saa missään tapauksessa syyllistää naisia ylipäätään, baariin on pakko päästä ja lärvit vetää, vaikka imettäisi vielä.

Hyi yäk!

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
että moniko on oikeesti perehtynyt tieteellisen tutkimuksen tekoon ja esim. tilastollisesti merkittäviin tekijöihin? Tv. tilastotieteen cumu on taskussa

Hei et kommentoinut tohon mun banaani tutkimukseen ollenkaan - tilastollinen tosiasia sen tutkimuksen mukaan!

Banaaneja sulla on päässäsi :o)

Jeps, Helsingin pystymettästä ollaan. Ja neuvolasta sain ravitsemusterapeuttien Suosituksia raskausajan ravintoon liittyen - monistenipun. Eipä siinä mitään suositeltavia aineita kyllä ollut. Enkä ole missään muuallakaan törmännyt "suositeltavien aineiden" listaan, joten kerrotko ap mitä ne ovat. Terveellistä, monipuolista ruokavaliota on kyllä suositeltu. :)

Todella outoa metsikköä kyllä kieltämättä tää onkin. Meiltä on mennyt paljon ohi, kun asutaan kaukana korpikuusen kantojen alla..

Oon huomannut ennenkin tällä palstalla, että ei saa missään tapauksessa syyllistää naisia ylipäätään, baariin on pakko päästä ja lärvit vetää, vaikka imettäisi vielä.

Hyi yäk!

Eiko tama ole jo ihan joku muu pointti - ellei ne naiset sitten juo sen kupin kahvia siella baarissa? Ei uskois etta tilastotieteen cumun papereita taskussa pitava henkilo tekee nain valopaisia johtopaatoksia - vai tatako se tilastotiede onkin? Ilmankos ihmisilla on niin vaikea uskoa mitaan tilastollisesti 'todistettua' kun todisteet ovat nainkin heikoissa kantimissa johtopaatosten suhteen?

Hei siis ootteko te ihan pystymetsästä,kun ei teillä oo mitään tietoa vältettävistä aineista ja suositeltavista aineista? Ihmettelen vaan

Jos vähän jaksaa nähdä vaivaa, niin googlettamalla kyllä löytyy suositeltavien aineiden listoja, vaikka enklanniksi, jos ulkomaan elävien kieliä tunnet

Banaaneja sulla on päässäsi :o)

Eikun ihan oikeesti - koko ajan toitotat kuinka tilastollisesti sita ja tata, niin mina vaan toin esille tammoisenkin mielenkiintoisen seikan. Mutta ette taineet tata tapausta opiseklla siella luennoilla, luulen,,,,,

Hyi yäk!

Eiko tama ole jo ihan joku muu pointti - ellei ne naiset sitten juo sen kupin kahvia siella baarissa? Ei uskois etta tilastotieteen cumun papereita taskussa pitava henkilo tekee nain valopaisia johtopaatoksia - vai tatako se tilastotiede onkin? Ilmankos ihmisilla on niin vaikea uskoa mitaan tilastollisesti 'todistettua' kun todisteet ovat nainkin heikoissa kantimissa johtopaatosten suhteen?

ei ole eri pointti, kun täällä vedetään herne nenään siitä, että kahvikin haluttaisiin kieltää, ikään kuin se olisi joatin välttämätöntä, iesus sentään. Kun ei saa missään tapauksessa syyllistää, sehän se on kauheinta, että tuntee jostain syyllisyyttä, vai mitä? Kauhea kohtalo, tuo omantunnon omistaminen