On noi raskaana olevat outoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kauheeta, äitini on synnyttänyt 10lasta ja aina se on kitannut kahvia yhtä paljon,aatelkaas monta meitä olisi ilman kahvinjuontia :o

itse en kyllä henk koht tykännyt siitä että kahvi aiheutti päänsäryn jos sitä ei saanut vuorokauteen,joten hankkiuduin siitä eroon. mutta täytyy kyllä myöntää että kun odotin lastani niin join energia juomia aina välillä ja kyllä jopa värjäsin hiuksiani(vaalennusaineila) ja lapsi on kyllä ihan terve. toki jos tulisin vielä lapsen saamaan niin välttäisin kyllä niitä riskejä mitä ei ole pakko ottaa. ihan vaan varmuuden vuoksi. se kun ei vaadi kovin paljoa :) että sinänsä kyllä olen sitä mieltä ettei turhia riskejä kannata ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt ap:
Kun kerran riskit on tiedossa, niin eikö se vauva ole sen arvoinen, että lopettaa vaarallisten aineiden nauttimisen?

Turha tulla sitten keskenmenopalstalle itkemään, että mistä oikein johtui... kattokaa itseänne peiliin, kahvin juojat!

Ärsyyntynyn kyllä minäkin. Minä en ole elämäni aikana juonut pisaaraakaan kahvia. Silti takana on 4 keskenmenoa.

Et voi mitenkään tietää, mitkä muut asiat mahdollisesti keskenmenoja aiheuttavat, tutkimattomia asioita on paljon.

Jonkun keskenmenon on aiheuttanut sikiön kehityksen häiriö, jo lähtökohtaisesti solut ovat voineet olla viallisia. Jolla kulla on taipumusta tukoksiin, ja tälläinen tukos on voinut aiheuttaa keskenmenon.

Me emme yksinkertaisesti tiedä mistä keskenmenot johtuvat.

Minulla on 4 keskenmenon diagnoosi, syytä ei tiedetä. Vain yksi on tutkittu tarkemmin, silloin mahdollinen syypää on ollut kohdussa oleva polyyppi, mutta vain mahdollinen - siis ei välttämättä kuitenkaan.

Joten mene muualle pahoittamaan keskenmenon kokeneiden ihmisten mieliä.

Entäs jos satut saamaan keskenmenon, vaikka varjelet itsesi kaikelta siltä, millä saattaa olla vaikutusta - syyllistätkö sitten vielä itsesi!

Löysää pipoa vähän.

Kolmen pojan äiti

Alkuperäinen kirjoittaja venlae:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Etkö voisi rehellisesti sanoa että olet katkera koska et tule yrityksistäsi huolimatta raskaaksi. Se että syyllistät äitejä keskenmenoista on naurettavaa. Jos olisit rehellinen itsellesi niin saisit varmasti paljon sympatiaa täällä palstalla. Toisia kohtaan hyökkääminen tekee ehkä hetkeksi hyvän olon mutta loppujenlopuksi syö ihmistä sisältäpäin.

Raskaaksi tulo on joskus tuurista kiinni. Tiedän itse että yrittäminen on rankkaa ja loputtomia pettymyksiä on vaikea käsitellä. ja joskus tarvitaan lääketieteellistä apuakin. Se että toisia onni kohtaa helpommin voi joskus surettaa ja tuntua epäoikeudenmukaiselta. Älä silti käännä omia vastoinkäymisiäsi vihaksi muita kohtaan.

Näinhän se todellakin on. Lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Kaikille sitä onnea ei suoda ja kyllä se katkeroittaa varmasti. Tiedän ihan kyllä kokemuksesta. Siksi tiedän myös mille tuo syyllistäminen tuntuukaan.

Anteeksi nyt, mutta miten niin tiedät kokemuksesta? Profiilin mukaan sinulla on lapsia. Eli et tiedä kokemuksesta, miltä tuntuu, kun lapsia ei suoda.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja lääkäritätikin on niin ilkeä, kun käskee lopettaa tupakoinnin, mutta onhan herkässä tilassa olevan naisen pakko saada vetää hermosavuja vai mitä? Voi iesus teidän kanssa

Kuule, nyt puhuttiin kahvista. Ei baari-illoista eikä tupakasta.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Etkö voisi rehellisesti sanoa että olet katkera koska et tule yrityksistäsi huolimatta raskaaksi. Se että syyllistät äitejä keskenmenoista on naurettavaa. Jos olisit rehellinen itsellesi niin saisit varmasti paljon sympatiaa täällä palstalla. Toisia kohtaan hyökkääminen tekee ehkä hetkeksi hyvän olon mutta loppujenlopuksi syö ihmistä sisältäpäin.

Raskaaksi tulo on joskus tuurista kiinni. Tiedän itse että yrittäminen on rankkaa ja loputtomia pettymyksiä on vaikea käsitellä. ja joskus tarvitaan lääketieteellistä apuakin. Se että toisia onni kohtaa helpommin voi joskus surettaa ja tuntua epäoikeudenmukaiselta. Älä silti käännä omia vastoinkäymisiäsi vihaksi muita kohtaan.

Näinhän se todellakin on. Lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Kaikille sitä onnea ei suoda ja kyllä se katkeroittaa varmasti. Tiedän ihan kyllä kokemuksesta. Siksi tiedän myös mille tuo syyllistäminen tuntuukaan.

Anteeksi nyt, mutta miten niin tiedät kokemuksesta? Profiilin mukaan sinulla on lapsia. Eli et tiedä kokemuksesta, miltä tuntuu, kun lapsia ei suoda.

luepa ketju uudestaan niin ymmärrät että kyse oli keskenmenojen kokemisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vierastan:

luepa ketju uudestaan niin ymmärrät että kyse oli keskenmenojen kokemisesta.

ja lapsettomuutta voi kokea jos on vaikka yrittänyt vuosi tolkulla. Jos saa lapsen hedelmöityshoidoilla niin silloinko vain pyyhkäistään se esim. 10 vuoden lapsettomuus pois. joka edelsi raskaaksi tuloa.

[quote="vierastanNäinhän se todellakin on. Lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Kaikille sitä onnea ei suoda ja kyllä se katkeroittaa varmasti. Tiedän ihan kyllä kokemuksesta. Siksi tiedän myös mille tuo syyllistäminen tuntuukaan.
[/quote]

Anteeksi nyt, mutta miten niin tiedät kokemuksesta? Profiilin mukaan sinulla on lapsia. Eli et tiedä kokemuksesta, miltä tuntuu, kun lapsia ei suoda.[/quote]

.[/quote]

Tarkoitus oli kysyä tätä kommenttia kirjoittavalta, että miten niin tietää kokemuksesta, miltä tuntuu, kun lapsia ei suoda.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no itse ainakin olen sitä mieltä että huuhaata noi kaikki kiellot. Syön mitä haluan ja viides lapsi tulossa ja edelliset neljä niin terveitä että terveempiä tuskin voisivat olla.
Siis ihan oikeesti, kuka uskoo että kahvi tai kokis vaikuttas jotenkin raskauden etenemiseen. Olen sitä mieltä että jos lapsi ei pysy kohdussa, se olisi tullut ulos vaikka äiti olisi noudattanut kaikkia mahdollisia sääntöjä. Järki on sitä varten että sitä käytetään.

Myös oma peesi tälle! Ihanaa, että löytyy muitakin jotka käyttää maalaisjärkeä.

Tarkoitus oli kysyä tätä kommenttia kirjoittavalta, että miten niin tietää kokemuksesta, miltä tuntuu, kun lapsia ei suoda.

Empä tajunnutkaan, että tätä minulta kysyttiin. Hieman kyllä tosiaan menee ot ja tuskin kysyjääkään enää kiinnostaa.

Itsellä raskaaksi tuleminen ei ollut todellakaan helppoa. Neljän vuoden (tehokkaan) yrityksen jälkeen päätin lopettaa miehen kanssa jopa asiasta puhumisen. Lääkäri oli jo valoittanut jollain käynnillä, ettei sitä onnea ehkä suotaisi ikinä. Oli jokseenkin kipeää huomata kuinka kaikki ympärillä vaan lisääntyivät ja ihmettelivät raskaana ollessaan ääneen "Siis en ymmärrä miten tässä näin pääsi käymään?". Niinpä. Ihmettelen todellakin minäkin. Oloa tuskin helpottikaan nähdä huumevauvojen äitejä tuohon aikaan paljonkin työn puolesta.

Neljän vuoden jälkeen "tulin ulos kaapista" ja kerroin kavereille miksi suru usein vauvan puuttumisesta tuleekaan. Löysin ystävänkin joka ymmärsi asiaa. Itsellään takana "vasta >10v hoitoineen, ja toivossa elävät ihmeisesti vieläkin. Vuosi tästä ja tein positiivisen testin. Meille tuo pieni ihme suotiin ja tuollaisen yrittämisen jälkeen voin kertoa, että panikoin pahasti kaikesta syyllistämisestä. Ensimmäiset kuukaudet kun olin varmoja, että onnistuin tekemään vauvalle jotain kun en tajunnut olevani raskaana.

Se, että meillä on tällä hetkellä on poika ei tarkoita etteikö epätoivo olisi ollut pinnassa aika paljonkin. Olen siis pahoillani jos loukkasin. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja sanoo tarkoittavansa vain lasten hyvää ja ihmisen hyvyyteen uskovana olen sen valmis hyväksymään. Mielestäni tapa vain voisi olla lempeämpi. Kuten alkuperäinen on varmaan huomannut, ihmiset eivät omaksu tai sisäistä tietoa, joka heille väkisin ja syyllistämällä yritetään antaa. Jos siis aidosti olet lasten kannalla, kokeile pehmeämpää tyyliä antaa hyviä ohjeita. Jos motiivina on aito muista välittäminen, osaat varmasti myös muuttaa tyyliäsi lasten takia. Älä siis jää negatiivisen ilmaisutavan vangiksi. Toivottavasti sinullakin joskus tärppää. Tiedän miten kipeää odotus voi tehdä...

no eipä se kuppi aamukahvia päivässä mitään keskenmenoja aiheuta.. mutta tutkitusti liiallinen käyttö niin tekee. itte en juo sentakia kahvia että se lisää tupakanhimoo ja olen polttamatta raskausajan ja imetysajan..toivottavasti en enää ikinä edes aloita. aurajuusto on hyvää,ruoanlaitossa voin sitä käyttää,sehän kuumennetaan jolloin ei vaaraa enää ole. en nuole raakaa kanaa tai kalaa,en edes sillonn kun en ole raskaana..hyi. en juo alkoholiakaan,mutta oon mä sitä ruoan sekaan laittanut. maksamakkaraakin voi syödä..mutta en kyllä pysty..normaalisti menee vaikka kuinkapaljon.

Alkuperäinen kirjoittaja yhä ärsyyntynyt (ap):
ärsyttää vaan, kun itse haluaisin lapsen, enkä taatusti vaarantaisi raskautta jonkun kahvin takia. siellä on monia, jotka on ensin itkeneet lapsettomuutta vauvakuumepuolella, ja nyt sitten raskausaikana ei välitetä sikiön terveydestä edes sen vertaa että kahvin tai kokiksen juonnin lopettaisivat. Ihan vaan tiedoksi, että jo vähäinen kahvin juonti aiheuttaa keskenmenoja.

Ja tiedän kyllä, että ennen tätä tutkimustakin on lapsia tehty, mutta olipa silloin ennen vanhaan enemmän keskenmenoja ja lapsikuolleisuuttakin, että vetäkää siitä

No ehkä kaikki ei tiedä kaikkia ruoka-aineita jotka saattavat vaarantaa sikiön terveyden. Ja siksi kyselevät tuollaisia asioita. Turha vetää pultteja tollasesta asiasta, eihän se ole sulta pois.