on itsekeskeistä laittaa lapsi

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja neukkis:
Tjooh tosi istekeskeistä. Mieluummin kannatta seota ja viskata se lapsi alas parvekkeelta. Sittenhän on siinä tilanteessä, ettei niitä lapsia olekaan.
jos täytyy pelätä sekoavansa ja pelkää tekevänsä lapsellensa jotakin, niin kuinka ihmeessä ontullut mieleen hankkia niitä lapsia?? siinäpä kysymy sjohon tuski osaatte vastata aidosti ja rehellisesti. suurimmalle osalle lapset vaan esittely välineitä
Kuka tahansa voi seota, vaikka olisikin ollut ihan normaali enne lapsia. Ja jolloin ei tule edes mieleen että voisi seota lapsia saatuaan.

Et taida itsekkään tietää mistä puhut...
kuka tahansa voi myös olla yhtä vajaa kuin sinä.
Kuin myös sinä.
minä en nakkaa lastani hoitoon vain siksi etten jaksa itse hoitaa. olen aikoinani lapseni halunnut joten hoidan heitä myös itse. enkä laita muiden hoidettavaksi.
minä sentään rakastan lapsiani.

jokaisella fiksulla ihmisellä nyt luulisi olevan jonkunlainen käsitys elämästä ja lapsista jne. ja varmasti lapsen suunnittelu vaiheessa on mietitty että onhan se rankkaa. mutta että laittaa lapsi sen takia muiden hoidettavaksi ettei itse jaksa niin kyllä se on perkeleen itsekeskeistä!
On myös perkeleen typerää kuvitella, että ihan kaikki asiat tässä elämässä olisivat ennakoitavissa.

neukkis
Se, että vie lapsen päiväkotiin hoitoon ja menee itse töihin on melko normaalia ap. Oletko huomannut että niitä päiväkoteja on aika monta. (Ne on nitä rakennuksia, joissa usein on aidattu leikkipuisto ympärillä ja tiettyinä aikoina iso lita lapsia leikkimässä.) Ja perhepäivähoitoonkin voi laittaa ja muitakin vaihtoehtoja löytyy.

Se että tunnistaa omat voimavaransa, ettei jaksa olla kotiäiti, on hyvää vanhemmuutta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
jokaisella fiksulla ihmisellä nyt luulisi olevan jonkunlainen käsitys elämästä ja lapsista jne. ja varmasti lapsen suunnittelu vaiheessa on mietitty että onhan se rankkaa. mutta että laittaa lapsi sen takia muiden hoidettavaksi ettei itse jaksa niin kyllä se on perkeleen itsekeskeistä!
On myös perkeleen typerää kuvitella, että ihan kaikki asiat tässä elämässä olisivat ennakoitavissa.
kun katsot peiliin näät typerän.

Nuo sinun vastauksesi kertovat sinusta kaiken oleellisen :D

vieras
Se, että vie lapsen päiväkotiin hoitoon ja menee itse töihin on melko normaalia ap. Oletko huomannut että niitä päiväkoteja on aika monta. (Ne on nitä rakennuksia, joissa usein on aidattu leikkipuisto ympärillä ja tiettyinä aikoina iso lita lapsia leikkimässä.) Ja perhepäivähoitoonkin voi laittaa ja muitakin vaihtoehtoja löytyy.

Se että tunnistaa omat voimavaransa, ettei jaksa olla kotiäiti, on hyvää vanhemmuutta.
kkyllä, onaivan normaalia laittaa lapsi hoitoon kun menee töihin tienaamana. mutta on itsekeskeistä laittaa lapsi hoitoon vaan kun ei itse jaksa hoitaa.

vieras
samaa mietin sinusta. luulet olevasi nokkela. mutta käyttäydyt/kirjoitat/puhut (näsäviisastelet) kuin kolmas luokkalaiset.

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ei kukaan voi muuten tietää millasta elämä tulee olemaan lapsien kanssa...vaikka kuinka arvailis ennen ensimmäistä lasta :whistle:
aina voi miettiä asiat laidasta laitaan.
No voi juu, mutta silti ei sitä voi tietää mitä tulevaisuus tuo.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tipiliinatti:
Mitäs kun olin halunnu sellaset unelma lapset jotka on aina kilttejä ja sain tollaset kauhukakarat jotka ei mitään tottele niin pakko ne on hoitoon laittaa ku ei pää kestä.
silloin ymmärrän tilanteen. mutta en jos syynä on että en jaksa, haluan aikuista seuraa.tehdä työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
On itsekeskeistä olla koneella, jos on lapsia! Varsinkin tällaisella tyhjänpäiväisellä keskustelupalstalla, olisit ap hyvä äiti ja menisit vaikka leipomaan leipää tai pullaa :wave:
Tai vaikka suoristamaan maton rimpsuja!
pullat ja sämpylät leivottu, pyykit pestu/viikattu, suur siivous tehty, roskat viety.
oliko muuta? ei pidä päteä.
Juu, ja lapset syötetty ja nukkuvat nyt, muuten tietenkin olisitte ulkoilemassa, vai mitä? :LOL:

.
Tjooh tosi istekeskeistä. Mieluummin kannatta seota ja viskata se lapsi alas parvekkeelta. Sittenhän on siinä tilanteessä, ettei niitä lapsia olekaan.
jos täytyy pelätä sekoavansa ja pelkää tekevänsä lapsellensa jotakin, niin kuinka ihmeessä ontullut mieleen hankkia niitä lapsia?? siinäpä kysymy sjohon tuski osaatte vastata aidosti ja rehellisesti. suurimmalle osalle lapset vaan esittely välineitä
Kuka tahansa voi seota, vaikka olisikin ollut ihan normaali enne lapsia. Ja jolloin ei tule edes mieleen että voisi seota lapsia saatuaan.

Et taida itsekkään tietää mistä puhut...
kuka tahansa voi myös olla yhtä vajaa kuin sinä.
Kuin myös sinä.
minä en nakkaa lastani hoitoon vain siksi etten jaksa itse hoitaa. olen aikoinani lapseni halunnut joten hoidan heitä myös itse. enkä laita muiden hoidettavaksi.
Minäpä laitan hoitoon ja sentään rakastan lapsiani :) lasteni lisäksi nautin päivittäin siitä mistä myös pidän, eli työstäni ja samalla saadusta lapsivapaasta ajasta joka näkyy myös joka kuukausi tilinauhassa. Ai miten ihanaa se onkaan, yhtä ihanaa kuin se kotona olo rakkaiden lasten kanssa sen työpäivän päätteeksi :)

Niin. Ja me muut emme. En minä ainakaan, sillä tahdon olla yksin ja juosta baareissa silloin tälloin. Ainiin, ja hui! Mähän lähden töihin ja jätän lapsen ISÄLLENSÄ hoitoon kesäksi kunnes tyttö lähtee oikeaan hoitopaikkaan syksyllä. Voi ei. Soittakaa nyt joku sossu mun ovelle kun kerran en lastani rakasta!

kkyllä, onaivan normaalia laittaa lapsi hoitoon kun menee töihin tienaamana. mutta on itsekeskeistä laittaa lapsi hoitoon vaan kun ei itse jaksa hoitaa.
Eli sun mukaan äidin pitäis "palaa loppuun" ja hoitaa lapsia kotona vaikka jos esim masennus kolkuttelee ovella?

Ihan vaan sen takia että muuten on "p*ska äiti"?

Eli äiti ei saa ajatella omaa terveyttään?

on itsekästä hoitaa aina itse lastaan ja väsyneenä karjua ym. jos lapsella on mahdollisuus mummuilla välillä se on iso lahja lapselle! jokainen vastuuntuntoinen äiti tuntee voimansa ja huomaa koska olisi hyvä ottaa aikalisä. jokainen vanhempi väsyy joskus jolloin suotavaa on levätä. lapsetkin nauttii levänneestä vanhemmista ja varsinkin mummulalomasta!

vieras
Ei kukaan voi muuten tietää millasta elämä tulee olemaan lapsien kanssa...vaikka kuinka arvailis ennen ensimmäistä lasta :whistle:
aina voi miettiä asiat laidasta laitaan.
No voi juu, mutta silti ei sitä voi tietää mitä tulevaisuus tuo.
ei niin. ei voi tietää. mutta minulla oli tässä esimerkkinä äidit/isät jotka laittavat lapsensa hoitoon vaan kun haluavat aikuista seuraa/nähdä ihmisiä olla ihmisten ilmoilla. teksyitä, myös lapsen kanssa voit olla ihmisetn ilmoilla yms.
silloin ymmärrän että halutaan laittaa lapset hoitoon kun pula rahasta tai lapset aivan mahdottomia ja kaipaavat paljon virikkeitä ja kavereita. en itsekeskeisistä syitsä kuten joillakin tuntuu olevan.

samaa mietin sinusta. luulet olevasi nokkela. mutta käyttäydyt/kirjoitat/puhut (näsäviisastelet) kuin kolmas luokkalaiset.
Niin myös sinä ;)
Ei, kyllä kolmasluokkalaiset hallitsee kieliopin ja oikeinkirjoituksen jo paljon paremmin kuin tämä vieras :LOL:

vieras
On itsekeskeistä olla koneella, jos on lapsia! Varsinkin tällaisella tyhjänpäiväisellä keskustelupalstalla, olisit ap hyvä äiti ja menisit vaikka leipomaan leipää tai pullaa :wave:
Tai vaikka suoristamaan maton rimpsuja!
pullat ja sämpylät leivottu, pyykit pestu/viikattu, suur siivous tehty, roskat viety.
oliko muuta? ei pidä päteä.
Juu, ja lapset syötetty ja nukkuvat nyt, muuten tietenkin olisitte ulkoilemassa, vai mitä? :LOL:
lapset ovat unilla. kunhan heräävät syömme välipalan ja menemme ulos.
harmillista että kuviettelet ettéi moinen mahdollista, mutta kyllä se vaan on. nimittäin perheissä joissa ei ole aina laiska koneella istuva äiti.

Yhteistyössä