On helpompi elää kun ei ole unelmia

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ennen mä aina unelmoin,että ensi vuonna tapahtuu jotain hyvää. Koskaan ei tapahtunut mitään,niin nykyään en enää unelmoi. Mulla ei ole yhtään unelmaa ensi vuodeksi.
 
Mä useinkin unelmoin, mutta ne ovat lähinnä sellaisia mitkä eivät tule tapahtumaan. Siksi niitä varmaan unelmiksi kutsutaankin?😬

Jos tarkoituksena olisi, että ne toteutuvat niin ne olisivat faktaan perustuvia tavoitteita.
 
vierailija
Mistä olet aiemmin unelmoinut?

ja on totta, että pitää keskittyä tähän hetkeen. Toisaalta virkistää pohtia ensi vuotta, puhtaalta pöydältä ja mikä voisi olla toisin.
 
vierailija
Mistä olet aiemmin unelmoinut?

ja on totta, että pitää keskittyä tähän hetkeen. Toisaalta virkistää pohtia ensi vuotta, puhtaalta pöydältä ja mikä voisi olla toisin.
Ihan normaalista elämästä mm että kävisin töissä,elättäisin itseni,saisin oman asunnon. Kaikkea älytöntä jota en näin vajaakuntoisena tule saavuttamaan. Nyt elän.vain päivä kerrallaan. Turha on tuollaisia vuosikymmenestä toiseen haaveilla.ap
 
vierailija
Mielestäni voisit ottaa tavoitteeksi painon pudottamisen. Tavoite toukokuun loppuun -23 esim 10- 20 kg. Se voisi olla elämäsilaatua paljon parantava juttu eikä mikään unelma.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Ihan normaalista elämästä mm että kävisin töissä,elättäisin itseni,saisin oman asunnon. Kaikkea älytöntä jota en näin vajaakuntoisena tule saavuttamaan. Nyt elän.vain päivä kerrallaan. Turha on tuollaisia vuosikymmenestä toiseen haaveilla.ap
Tätä olen koko ajan ihmetellyt. Tätä itsepäistä tarrautumistasi siihen, mitä et voi olla ja mitä et voi saavuttaa.
Koko ikäni on ollut varsinaista selviytymistaistelua, mutta jo alle kouluikäisenä jouduin hyväksymään sen tosiasian, ettei minusta koskaan tule "mitään" .
Se opetti myös sitten aikanaan senkin, että on aina rakennettava niistä palikoista, jotka omistaa, eikä kurkittava kokoajan, millä muut rakentavat.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja m1es
Tätä olen koko ajan ihmetellyt. Tätä itsepäistä tarrautumistasi siihen, mitä et voi olla ja mitä et voi saavuttaa.
Koko ikäni on ollut varsinaista selviytymistaistelua, mutta jo alle kouluikäisenä jouduin hyväksymään sen tosiasian, ettei minusta koskaan tule "mitään" .
Se opetti myös sitten aikanaan senkin, että on aina rakennettava niistä palikoista, jotka omistaa, eikä kurkittava kokoajan, millä muut rakentavat.
Ja, sinusta kuitenkin tuli niin paljon ja aivan riittävästi.❤
 
  • Tykkää
Reactions: diogenes57
vierailija
Tätä olen koko ajan ihmetellyt. Tätä itsepäistä tarrautumistasi siihen, mitä et voi olla ja mitä et voi saavuttaa.
Koko ikäni on ollut varsinaista selviytymistaistelua, mutta jo alle kouluikäisenä jouduin hyväksymään sen tosiasian, ettei minusta koskaan tule "mitään" .
Se opetti myös sitten aikanaan senkin, että on aina rakennettava niistä palikoista, jotka omistaa, eikä kurkittava kokoajan, millä muut rakentavat.
Niin,no mä inhoan olla toisten komenneltavana ja ajattelin, että jos yritän kovasti opiskella ,niin onnistun. Tiedän,että se on ollut tyhmää.ap
 
vierailija
Katson,jos jaksaisin taas laihduttaa.ap
Ystäväni Ei mitään hetkellistä tiukkaa dieettiä vaan miettiä elämäntapaan pysyviä muutoksia. Opetella vähentämään sokereita, keventämään ruokavaliota, pienentämään annoskokoa ja herkut karkki, sipsit ja siideri pois kokonaan. Kun paino putoaa niin liikkuminen helpottuu ja mieli virkistyy. Tilaat keväällä miehellesi sen korva- ja nenälääkärin sekä itsellesi ortopedian lääkärille ajat.
 
Joo, kun vähään tyytyy, niin riittää paremmin.
Eli niinkuin Laihialla oli tapana sanoa että justhin piisas, kun kesken loppu.
Jos, ja kun, meinaa toivo loppua niin voi ajatella, että eivöt asiat nyt niin huonosti ole kun vertaa.

Ihmiset ovat kovia vertaamaan itseään niihin joilla on ”paremmin” - miksi tämä ei toimisi toisinkin päin.🤷‍♀️
 
Niin,no mä inhoan olla toisten komenneltavana ja ajattelin, että jos yritän kovasti opiskella ,niin onnistun. Tiedän,että se on ollut tyhmää.ap
Opiskelu ei ole koskaan tyhmää. Mitä enemmän tietää, sitä suuremmat mahdollisuudet ovat.
Mutta toisen komennossakin pitää pitää se oma tavoite, se yksi toteutuskelpoinen unelma mielessä. Vähitellen sitä vain alkaa toimia niin, että se unelma alkaakin muuttua todeksi.
Mutta monta rinnakkaista unelmaa, haahuilu sinne sun tänne, hajoittaa koko pakan ja mistään ei sitten tulekaan loppujen lopuksi mitään valmista.
 
vierailija
Mulle ruoka on tuonut iloa. Se on ollut tavallaan mun ainut ilo. En polta,en käytä juurikaan alkoholia,en biletä,käyn kerran viikossa asioilla. Niin ruoka on ollut mun iloni.
Ja samalla olet syöpöttelylläsi rakentamassa itsellesi muuria, joka vaikuttaa liikkumiskykyysi, ulkonäköösi, yleiseen terveyteesi ja aiheuttaa henkisen pahoinvointiisi. Parempi vaihtoehto on simpsakka ja energinen nainen ja siitä tulet iloiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Ja samalla olet syöpöttelylläsi rakentamassa itsellesi muuria, joka vaikuttaa liikkumiskykyysi, ulkonäköösi, yleiseen terveyteesi ja aiheuttaa henkisen pahoinvointiisi. Parempi vaihtoehto on simpsakka ja energinen nainen ja siitä tulet iloiseksi.
Niin,no ehkä sitten ei tarvitsisi tässä parisuhteessa olla. On aika raskasta kuunnella usein ,kuinka raskasta on miehelle elättää yksin koko perhe. Olen hakenut lohtua ruoasta.
 
vierailija
Mulle ruoka on tuonut iloa. Se on ollut tavallaan mun ainut ilo. En polta,en käytä juurikaan alkoholia,en biletä,käyn kerran viikossa asioilla. Niin ruoka on ollut mun iloni.

Mikä muu tuo iloa kuin ruoka? Kiitollisuuspäiväkirjan pitäminen voi avata ja löytyä asioita, jotka ovat hyvin.
Löytyisikö jotain vähän rahaa vievää toimintaa, vie ajatukset pois ruuasta ja jääkaapilta. Pientä juttua joka päivälle, viikolle... lenkkeily, lemmikki, mielenkiintoiset tv ohjelmat, kirjasto, ystävät, sukulaiset, lapset.
Ja vaikka on kipuja ja lenkkeily ei ehkä kiinnosta, voi ulkoilma piristää. Ja on ainakin sen ajan pois jääkaapilta.
 
vierailija
Mikä muu tuo iloa kuin ruoka? Kiitollisuuspäiväkirjan pitäminen voi avata ja löytyä asioita, jotka ovat hyvin.
Löytyisikö jotain vähän rahaa vievää toimintaa, vie ajatukset pois ruuasta ja jääkaapilta. Pientä juttua joka päivälle, viikolle... lenkkeily, lemmikki, mielenkiintoiset tv ohjelmat, kirjasto, ystävät, sukulaiset, lapset.
Ja vaikka on kipuja ja lenkkeily ei ehkä kiinnosta, voi ulkoilma piristää. Ja on ainakin sen ajan pois jääkaapilta.
Ystäviähän mulla ei ole ja miehen takia ei voi ottaa lemmikkiä. Joka päivä mä kuitenkin ulkoilen. Enää mulla ei ole netflixiä ja jos kirjastoon menisin niin tarvitsisin taksin. Jos kylille lähtee juuri esim kirjastoon,niin on mietittävä ,onko rahaa taksiin. Niiden hinnat on nousseet ja saatavuus on aika huonoa. Oikeastaan ainoa on tuo ulkoilu,mikä ei ole kovin helppoa mulle talvella.ap
 

Yhteistyössä