Ompelijat! Mistä hyvä veluurihousujen kaava?

Mulla olis veluurikangasta ja tarkoituksena tehdä parit housut eskarilaiselle. Mistäs mä löytäisin hyväksi todetun kaavan? Mieluiten erillisellä vyötärökaitaleella.
Mulla on vain collegehousujen kaavoja, ilman erillistä kaitaletta, ei taida onnistua sellaisella. Kirjastossa oli perjantaina vain vanhoja lastenkaavalehtiä, tuorein taisi olla vuodelta 2004. Jos tietäisin kirjan tai lehden nimen ja numeron, voisin varata sen kirjastosta.
Kiitos jo etukäteen tiedoista! :)
 
maatuska
Käyttäisin vanhoja housuja kaavoina jos löytyy jotkin pois käytöstä siirtyvät (ja hyväksi havaitut). Siihen sitten lisää pituutta ja ehkä löysempi vyötärökaitale jos tarpeen.

Myös omistavasi kaavat käyvät, alenna kaavaa vyötärökaitaleen verran ja hyvä tulee?
 
En osaa muuten auttaa, mut käyppä selaan tuolta nuita ottobre lehtiä. niitä on useimmissa kirjastoissa + tuolta saa tilattua yksittäis kappaleita http://www.ottobredesign.com/
Paina lehden kohdalta, ni saat lehden aukeamaan
 
maatuska
Niin ja vyötärökaitale on n. 10% lyhyempi kuin housujen ympärysmitta. (Näin neuvottu ainakin jossain kaavakirjassa...)

Esim. Housujen ympärys 50cm. 50cm - 10% = 45cm. Sitten kaavaa alennetaan 5cm ja vyötärökaitale leikataan resorista kaksinkertaisena (10cm x 45cm). Saumurilla jos tekee niin saumanvarat 0,5cm riittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maatuska:
Niin ja vyötärökaitale on n. 10% lyhyempi kuin housujen ympärysmitta. (Näin neuvottu ainakin jossain kaavakirjassa...)

Esim. Housujen ympärys 50cm. 50cm - 10% = 45cm. Sitten kaavaa alennetaan 5cm ja vyötärökaitale leikataan resorista kaksinkertaisena (10cm x 45cm). Saumurilla jos tekee niin saumanvarat 0,5cm riittää.
:flower: :flower:
Annoitpas hyvän ja selkeän ohjeen, kiitos!

Noita Ottobre-lehtiä nyt selailen, kiitos linkistä!
 

Yhteistyössä