Ompelevat ihmiset hohoi (tai siis ompelukoneen omistajat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mistä olette masiinanne ostaneet? Olisko jotain hyvää vinkkiä mistä kandeis lähteä katsomaan? Koneessa pitäis olla suora ja siksakki, siinä kaikki. Eli ihan perusmasiina millä vois tehdä perusjuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mistä olette masiinanne ostaneet? Olisko jotain hyvää vinkkiä mistä kandeis lähteä katsomaan? Koneessa pitäis olla suora ja siksakki, siinä kaikki. Eli ihan perusmasiina millä vois tehdä perusjuttuja.

Ompelukoneliikkeestä tai esim. hobbyhall ja netanttila myy ompelukoneita.

Hyviä merkkejä ovat esim.Singer, Bernina (Bernette), Brother (mulla itsellä)

Alkuperäinen kirjoittaja ompelija:

noita Evaneita ei kandee ostaa, jos haluat että kone kestää vuosia.

noita Evaneita ei kandee ostaa, jos haluat että kone kestää vuosia.

Ei pidä yleistää! Mun äidillä on Eva kestänyt yli 10 vuotta ja toimii edelleen. Ja on kovassa käytössä.

Mutta ap ostaa minkä haluaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja vasta ostanut:
Citymarketissa oli tarjouksessa (joulun alla ainakin) Evan peruskone 89? (norm.149?) Ihan toimivalta tuntuu. 2 vuoden takuu

Mä luulen että tommosia on myös Euromarketissa ja sieltä saisin henkilökunta-alennuksen...hmm..

osta jostain vanha metallinen kone. Ne on hyviä, mulla on yli 30 vuotta vanha bernina ja äidillä joka eva. Huolto on satasen mutta se kone kestää vielä toisen samanmoisen.

Husqvarna on vahva kone ja yleensä liikkeistä saattaa löytyä käytettyjäkin. Hyvä maksaa varmaan jotain 300 e. Mun äiti hankki aikoinaan mulle käytetyn Husqvarnan ja ostin sit saumuriksi Huskylockin. Nyt pitäs ompelukone kyl uusia. Käy kattomassa vertaa.fi sivulla niin näkee hintaluokkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja työäiti:
osta jostain vanha metallinen kone. Ne on hyviä, mulla on yli 30 vuotta vanha bernina ja äidillä joka eva. Huolto on satasen mutta se kone kestää vielä toisen samanmoisen.

Metalliset koneet todella kestää ja niillä pystyy ompelemaankin vähän paksumpiakin kankaita ku lakanoita...

Miulla on liki 30 vuotta vanha Husqwarna ja äidillä myös. Käytettynä ostin miltei 10 vuotta sitten ja kun silloin tällöin huoltaa, ni on miltei täydellinen kone. Ainoastaan metallirunkoinen teollisuuskone päihittäis sen.

Tuolla omalla koneella oon jopa nahkaisia kenkien päällisiä ommellu...

Vanhassa koneessa on kans riskinsä. Muoviosat vanhenee ja metalliosat kuluu. Ja jos on 10 v Eva, niin ei se takaa et nykyset on yhtä laadukkaita. Ompelukonemyyjä sano mulle, että markettievoja tulee vaihdossa, muttei kukaan halua niitä ostaa huollonkaan jälkeen.

Jos ompelee paljon, niin kyllä työvälineeseen kannattaa panostaa. Niin ja jos jonkun halppiskoneen ompeluongelmat ei harmita tai vaihtokoneen jatkuva vaihtaminen, niin mikäpäs siinä :)

Mulla on ompelukone Husqwarna ja saumuri toyota.

Kumpikin toimii hyvin, ainoa mikä ärsyttää on ompelukoneen hidas vauhti. Kun on oppinut teollisuuskoneen vauhtiin muut tuntuu matelulta.

Alkuperäinen kirjoittaja ompelusihme:
Vanhassa koneessa on kans riskinsä. Muoviosat vanhenee ja metalliosat kuluu. Ja jos on 10 v Eva, niin ei se takaa et nykyset on yhtä laadukkaita. Ompelukonemyyjä sano mulle, että markettievoja tulee vaihdossa, muttei kukaan halua niitä ostaa huollonkaan jälkeen.

Jos ompelee paljon, niin kyllä työvälineeseen kannattaa panostaa. Niin ja jos jonkun halppiskoneen ompeluongelmat ei harmita tai vaihtokoneen jatkuva vaihtaminen, niin mikäpäs siinä :)

Metalliosia yleensä löytyy kyllä valmistajalta vanhempiin koneisiin -uusiin vähemmän niitä särkyviä muoviosia.. Molemmat omat koneeni on ostettu ompelukonekauppiaalta käytettynä ja huollettuna. Itse voi vaikuttaa paljon siihen miten hyvässä kunnossa kone säilyy -huonolla hoidolla ei kestä uusi eikä vanha kone kovin kauaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Mulla on ompelukone Husqwarna ja saumuri toyota.

Kumpikin toimii hyvin, ainoa mikä ärsyttää on ompelukoneen hidas vauhti. Kun on oppinut teollisuuskoneen vauhtiin muut tuntuu matelulta.
Teollisuuskone on kauhea laite.. toki jos pitää suoraa saumaa ommella pämäyttää niin hyvä vehje mutta eipä siitä kauheasti ole iloa jos pitää pikkutarkkaa niperrystä ommella
:whistle:

Pieni vinkki uutta, sellaista hivenen kalliimpaa konetta haikaileville.

Mä just tilasin Viking Emerald 183 koneen (Husqvarna) Ruotsista nettikaupasta. Postilla, kotiin tuotuna hintaa kertyi n. 480,00 ?. Suomesta mä en sitä löytänyt halvimmillaan kuin 670,00 euroo. ....

Alkuperäinen kirjoittaja ompelukoneita:
Pieni vinkki uutta, sellaista hivenen kalliimpaa konetta haikaileville.

Mä just tilasin Viking Emerald 183 koneen (Husqvarna) Ruotsista nettikaupasta. Postilla, kotiin tuotuna hintaa kertyi n. 480,00 ?. Suomesta mä en sitä löytänyt halvimmillaan kuin 670,00 euroo. ....

Saitko jostain suomenkielisen ohjekirjan ?
Minulla olisi käyttöä sellaiselle....itse tilasin koneen Nottinghamin Husqvarna Studiolta. (verkkojohdon tuunaus). Hinta kotiin toimitettuna 500 ?.

Ei kannata ostaa market koneita. osta mielummin kunnon merkkikone ( Bernina, Husqvarna)vaikka vanhempikin malli. Pysyy kunnossa hyvin huollettuna ja jos vähän ompelet putsaus ja öljyäminen riittää. Halpis koneista ei oo kuin harmia ja ompelu takkuaa. Siihen menee into helposti.

mulla on vm. 74 singer. vein huoltoon. se huollettiiin ja siihen vaihdettiin osiakin. lasku oli 100 ?. silti sillä ei onnistu kunnon ommel mulla eikä eräällä naisihmiselläkään. molemmat ollaan sentään ommeltu jonkin verran.

nyt tilasin netanttilasta eva m1500- halpiskoneen tarjoushintaan 99?, saa nähdä pelittääkö

tilasin ompelu´tarvikeliikkeestä bernina 240 makso 1200e. hyvää,kestää ei saa halvalla. jos ompelee enmmän ku kerran vuessa kannattaa koneeseen jo siottaa hieman.

Ensimmäistä konettani metsästin aikani ja tutustuin Tapiolassa uuteen merkkiin. Queen deluxe osoittautui mainioksi työjuhdaksi jo liikkeessä kokeillessani. Tämä maidon valkoinen kaunotar hurmasi heti. Tasaisen pehmeällä hurinalla työsti kaunista tikkiä hurrur vain. Olen nyt käyttänyt konetta vuoden päivät ja 350e hinta on tullut jo moneen kertaan takaisin, kun ystävättäretkin ovat konetta lainailleet.
Markettien evat,brotherit ja muut levis merkkiset olemme ystäväpiirissä tuominneet pahoilaisen keksinnöiksi. Aasiassa tehtaat tuottavat rojua vanhojen kunnon merkkien nimissä. Kannattaa olla tarkkana, singerin nimi ei takaa nykyisin mitään ja alle 200 euron koneet joutavat ankkureiksi tulevaan intiaanikesään.
Iloa ja intoa ompeluun kaikille!

Yhteistyössä