M
minä-81
Vieras
Ei mun tartte ymmärtää teitä pettäjiä, tai siitä vähät välittäviä sen enempää kuin tekään ymmärrätte minun kantaani.
Mut ei se mitää, itte elämänne elätte, me eletään näin ja hyvä niin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja minä-81;26903854:Ei mun tartte ymmärtää teitä pettäjiä, tai siitä vähät välittäviä sen enempää kuin tekään ymmärrätte minun kantaani.Mut ei se mitää, itte elämänne elätte, me eletään näin ja hyvä niin.
Alentuva asenne ja leimaaminen aina auttaa oman agendansa perille menemistä.
Alkuperäinen kirjoittaja minä-81;26903871:Jaa, kiva analyysi.heh, kaikenlaista..
Mut tiiäkkö, ihan sama.
![]()
En minä siltikään sanoisi ikinä, sanoisin että olen "miltei sataprosenttisen varma". 35 ei ole vielä niin vanha.
Itse asiassa elämässäni en ole monestakaan asiasta niin varma kuin tuosta.![]()
Ei tässä mun kohdalla ole kyse iästä, vaan luonteesta, siitä millainen ihminen olen. Mä en vaan yksinkertaisesti taivu pettämiseen luonteeni puolesta. Ja siksi mä sanon, etten ikinä petä. Kenenkään muun ei luonnollisestikaan tarvitse sanoa samoin omasta itsestään, mutta ei tarvitse myöskään mulle tulla väittämään, etten mä voi olla varma asiasta. Kyllä mä voin. Itse asiassa elämässäni en ole monestakaan asiasta niin varma kuin tuosta.![]()
Eiköhän se perimmäinen ero ole sitten siinä, että sinä yleensäkin olet joistakin asioista ihan varma. Minä en. Maailma on sen verran kummallinen paikka.
Mielestäni kun varoitellaan tuosta liiasta varmuudesta, ihmiset eivät tarkoita vähätellä toisia. Se on enemmänkin ystävällinen kehotus siihen, ettei luota sokeasti. Ei itseensä, eikä kumppaniinsa. Minäkin luotan puolisooni enkä murehdi mitä hän saattaisi tehdä, mutta minun ajatusmaailmaani ei vain sovi se, että vannoisin tekemisiäni (saati puolisoni tekemisiä) vuosikymmeniä eteenpäin.
Jotkut tosiaan taas luottaa sokeasti eivätkä oikeastaan edes pohdi miksi, eivät vain halua ajatella koko pettämistä, koska se tuntuu kipeältä. Silloin kyse on kieltämisestä, ei itsensä (tai toisen) tuntemisesta.
Itse olen 42 vuotias ja en hyväksy pettämistä miksi helvetissä mennä naimisiin jos pettää. Ja jos tietäisin miheni pettävän mua sais mennä matkoihinsa samantien.
Itse olen 42 vuotias ja en hyväksy pettämistä miksi helvetissä mennä naimisiin jos pettää. Ja jos tietäisin miheni pettävän mua sais mennä matkoihinsa samantien.
Eiköhän se perimmäinen ero ole sitten siinä, että sinä yleensäkin olet joistakin asioista ihan varma. Minä en. Maailma on sen verran kummallinen paikka.
Mielestäni kun varoitellaan tuosta liiasta varmuudesta, ihmiset eivät tarkoita vähätellä toisia. Se on enemmänkin ystävällinen kehotus siihen, ettei luota sokeasti. Ei itseensä, eikä kumppaniinsa. Minäkin luotan puolisooni enkä murehdi mitä hän saattaisi tehdä, mutta minun ajatusmaailmaani ei vain sovi se, että vannoisin tekemisiäni (saati puolisoni tekemisiä) vuosikymmeniä eteenpäin.
Jotkut tosiaan taas luottaa sokeasti eivätkä oikeastaan edes pohdi miksi, eivät vain halua ajatella koko pettämistä, koska se tuntuu kipeältä. Silloin kyse on kieltämisestä, ei itsensä (tai toisen) tuntemisesta.
En mä ole tässä maailmassa mistään muusta asiasta ihan varma kuin tuosta omasta "pettämättömyydestäni". Eikä tuo mun mainittu lausahdukseni pohjaudu minkäänlaiseen sokeuteen, saati kieltämiseen, vaan hyvinkin perusteelliseen itsetutkiskeluun. Tuo "pettämättömyys" on tavallaan niin iso osa mun luonnettani, etten mä edes henkilökohtaisesti koe vannovani mitään, kun totean, etten tule koskaan pettämään. Se vain on niin, enkä tosiaan koe asiaa minkäänlaisena ponnisteluna tai tietoisena päätöksenä.
Enkä mä itse asiassa koe "varoitteluja" vähättelyksi, olen hyvin tietoinen siitä, että me ihmiset vain olemme erilaisia, ajattelemme eri tavalla ja myös koemme asiat eri tavoin. Ja hyvä niin. Olisi älyttömän kurjaa, jos koko ihmiskunta ajattelisi kaikista asioista ainoastaan yhdellä tavalla. Tää palstakin olisi totaalitylsä.
Jaha, mun täytyy nyt poistua todelliseen elämään. Mukavaa kesäistä alkusyksyä sulle (ja kaikille muillekin)!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja minä-81;26902275:Nuoria?? 30v... Meistä kumpikin tietää että kumpikaan ei anna pettämistä anteeksi, se on siitä poikki jos selliatsa tekee. Ollaan kumpikin tultu aikanaan petetyksi ja tiedetään mitä se on...joten tiedetään varsin hyvin! Meidän liitossa ei onneksi tällaista tarvitse kummankaan tehdä. Meille RAKKAUS on tärkeää, sitä on joka päivä meidän elämässä ja se myös osoitetaan.
Alkuperäinen kirjoittaja minä-81;26902454:Kyllä ihminen tekee ittestään aika halvan ja alistetun jos tuollaiseen alistuu että antaa itseään pettää..ja sellaisia mä säälin. Toivoisin että hekin oppisivat arvostamaan itseään ja oppimaan ettei heitä voi kohdella noin. QUOTE]
Tää on niiiiiiin mustavalkoista ajattelua kun olla ja voi. Ja nään punaista.
Pettäminen on mielestäni tuomittava asia eikä mitenkään sitä saa perusteltua oikeaksi teoksi, mutta se että joku tuntematon ihminen, asioista ja toisten parisuhteesta mitään tietämätön KEHTAA alkaa arvostelemaan ihmisiä sen perusteella, että he yrittävät korjata parisuhteensa ja saada suhteen toimimaan on musta ala-arvoista.
Saisit hävetä ap ja miettiä hetken mitä sieltä näppiksestä ulos hakkaat.
Alkuperäinen kirjoittaja minä-81;26904267:Mä voin rehellisesti sanoa että en ole koskaan pettänyt, en edes meinannut, enkä tule pettämään.Olen luonteeltani sellainen jonka täytyy kertoa kaikki asiat puolisolle, en halua salata mitään enkä salaa. Mieltäni vaivaa heti jos on pienikin asia mikä kuuluisi miehenikin tietää. Olen tällainen, en aio siitä(kään) valehdella.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;26904606:Anteeksi vain mutta on pakko avautua.
Sinä kuulostat aikaisempien(kin) kommenttiesi perusteella sellaiselta sinisilmäiseltä tytöltä jonka maailma luhistuu ja jonka suunnilleen kuolo korjaa jos/kun paljastuu että miehesi on pettänyt sua etkä sitten välttämättä toimikaan siten kuin olet täällä julistanut.
Tykkäät puhua miehesi puolesta ja toistat noita "ikinä" ja "koskaan" sanoja kuin joku fanaatikko.
Miten voit tietää miehesi todellisen luonteen? Hän ei ehkä allekirjoittaisi noita sun "me ei kumpikaan koskaan..." lauseita, ainakaan tuolla innolla.
Tää tulee sulle ehkä yllätyksenä mutta niin moni on vannonut tuota samaa mantraa ja kuitenkin ajautunut petoksen tielle joten tekisit itsellesi palveluksen ja miettisit asioita uudestaan. Ei ehkä sitten niin kovaa kolahtaisi.
Tuo että haluat kertoa aivan kaikista asioista miehellesi on ihan ok mutta vaikutat sellaiselta joka myös haluaa tietää ihan kaikista miehensä asioista ja napina on valmis jos epäilet miehesi salailevan asioita sulta.
Vielä kerran anteeksi jos vaikutan hyökkäävältä ja kärkkäältä mutta sainpahan sanottua...
No ethän sä ymmärrä edes sitä, että ei tässä olla pettäjiä tai siitä vähät välittäviä sen enempää kuin sinäkään.Alkuperäinen kirjoittaja minä-81;26903854:Ei mun tartte ymmärtää teitä pettäjiä, tai siitä vähät välittäviä sen enempää kuin tekään ymmärrätte minun kantaani.Mut ei se mitää, itte elämänne elätte, me eletään näin ja hyvä niin.