Omituisinta, mitä olet nähnyt kyläillessäsi jonkun luona`?

  • Viestiketjun aloittaja Kiitos hei
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Omituisinta mitä minä olen nähnyt, noitten paskaisten kämppien lisäksi, oli yhden kaverin asunto mikä oli tungettu ihan täyteen erilaisia täytettyjä eläimiä.
Eikä se ollut mikään eläinten täyttäjän kämppä, kaverin mies oli metsästäjä. Jolla oli ilmeisesti ihme hinku täyttää jokainen ampumansa elukka ja laittaa ne asuntoonsa toljottamaan. Niitä oli kymmenittäin, oli hirven- ja peuran päitä ja sarvia, kettuja, erilaisia lintuja, supikoiria, minkkejä, kaikki ihan pölyisiä. NIitä oli olkkarissa, eteisessä, keittiössä.
Mä en kyllä suostuisi sellaiseen, vaikka mies olisi metsästäjä ja miten haluaisi täytetyt elukkansa näytille kotiin.
 
pinkko
[QUOTE="vieras";22852168]meillä ei ole mitenkään saastaista mutta silti mulle tuli tarve mennä nyt siivoamaan.... oikein kunnolla![/QUOTE]

Putsaa ainakin lavuaarin reunat, jos vieraita on tulossa ;) Vessanpöntöstä nyt puhumattakaan!
 
hyhhyih
oman siskoni laittaa alta kaksvuotiaansa potalle istumaan keittiöön kesken muiden ihmisten ruokailun... Että näkee hänet, kun tyttö karkailee potalta kesken asioinnin yleensä. Menis itse sinne vessaan kaveriksi siksi aikaa kun homma hoidettu... Ihanaa ruokailla kun ripuli haisee ihan nokan alla...
 
:O
minäkään en ymmärrä koskaan tuota että miksi pitää se potta laittaa keittiöön tai olkkariin sinne ihmisten joukkoon ja pikkunen siihen istumaan asioilleen. Pissaaminen ehkä menis mutta ei kakkaaminen... potta kuuluu vessaan!!
 
hyiii
[QUOTE="vieras";22852325]Omituisinta mitä minä olen nähnyt, noitten paskaisten kämppien lisäksi, oli yhden kaverin asunto mikä oli tungettu ihan täyteen erilaisia täytettyjä eläimiä.
Eikä se ollut mikään eläinten täyttäjän kämppä, kaverin mies oli metsästäjä. Jolla oli ilmeisesti ihme hinku täyttää jokainen ampumansa elukka ja laittaa ne asuntoonsa toljottamaan. Niitä oli kymmenittäin, oli hirven- ja peuran päitä ja sarvia, kettuja, erilaisia lintuja, supikoiria, minkkejä, kaikki ihan pölyisiä. NIitä oli olkkarissa, eteisessä, keittiössä.
Mä en kyllä suostuisi sellaiseen, vaikka mies olisi metsästäjä ja miten haluaisi täytetyt elukkansa näytille kotiin.[/QUOTE]

Apua, nyt mä muistin että mä tiedän yhden vanhan pariskunnan joilla on samanlaista! Inhosin pienenä käydä siellä kun joka paikasta minne yritti katseensa laskea tuijotti takas joku lintu, orava tai minkki. :x Ja kun niitä tosiaan oli ihan liikaa sen kokoiseen asuntoon... vaikka on ne muutenkin ällöjä.
 
"mä vaan"
Alkuperäinen kirjoittaja olen nähnyt sen;22773533:
Aika monessa lestadiolais perheessä tehdään noin, olen käynyt monestikin kylässä eräässä perheessä ja niillä säästetään tuollain, se on ihan totta ja aivan kamala haju siellä veskissä.
aivan naurettava vitsi...lestat ovat tarkkoja siisteydestä...olennkyllä huomannut
 
"vieras"
Tohon vessajuttuun, mun siskonmies on ihan älyttömän pihi ja se on yrittänyt märistä, ettei pissaamisen jälkeen vedetä vessaa, sitten vasta kun käydään isommalla hädällä. Tosin kukaan ei tottele sitä, saa höpistä keskenään, mutta itse se jättää kusensa vetämättä aina pyttyyn. Ällöä.
Eikä ne ole mitään lestoja, tuskin lestadiolaiset on sen epäsiistimpiä vessa-asioissa kun muutkaan. Eiköhän se johdu piheydestä, niillä jotka tällaista harrastavat, eikä niinkään jostain tietystä uskonnosta :)
 
[QUOTE="vieras";22852618]Tohon vessajuttuun, mun siskonmies on ihan älyttömän pihi ja se on yrittänyt märistä, ettei pissaamisen jälkeen vedetä vessaa, sitten vasta kun käydään isommalla hädällä. Tosin kukaan ei tottele sitä, saa höpistä keskenään, mutta itse se jättää kusensa vetämättä aina pyttyyn. Ällöä.
Eikä ne ole mitään lestoja, tuskin lestadiolaiset on sen epäsiistimpiä vessa-asioissa kun muutkaan. Eiköhän se johdu piheydestä, niillä jotka tällaista harrastavat, eikä niinkään jostain tietystä uskonnosta :)[/QUOTE]
Hyi helkuta. On kyllä tolkuttoman pihiä, vesi kun ei varsinaisesti ole sieltä kalleimmasta päästä hyödykkeitä :|
 
[QUOTE="jjj";22851732]Meillä on, tosin isossa eteisessä mutta ei ole muualla sopivaa tilaa. :)[/QUOTE]

Mitä outoa tässä on? Meillä on ollut kissan vessa sijoitettuna vaikka mihin eri asunnoissa. Nyt se tönöttää meidän makkarin nurkassa.
 
:)
:LOL:

Olen taas oppinut mitä teen väärin ja mikä on outoa:

-kissanvessa EI saa olla muualla kuin vessassa
-jyrsijät ei saa olla vapaana lattialla koska ne kakkii tai ainakin pitää kulkea perässä rikkalapion kanssa
-ihmisiä oksettaa jos lavuaarin reuna on likainen (weird, sehän likaantuu päivässä! ei sitä jaksa jatkuvasti siivota?)
-koira ei saa syödä lautaselta
-iik meidän pyykkikoria säilytetään eteisessä! mikä on PAHA asia ilmeisesti

Ja muutenkin meillä ei oo pölyjen pyyhkiminen ym. ihan ykkössijalla elämässä :)
 
"vieras"
Tuosta keittiössä olevasta potasta tuli mieleen, että kun olin ehkä 4v ja hoidossa pienemmän serkun kanssa sen mummulassa, niin serkkua varten keittiössä oli potta kun mummulassa oli vain ulkovessa. Sitten kun itselle tuli hätä, niin oli pakko pissata siinä keittiössä kaikkien nähden kun kukaan ei suostunut viemään minua sinne ulkovessaan. Oli vissiin höpsimistä ettei muka pottaan voinut tehdä. Oli aivan äärimmäisen noloa omasta mielestä pissata kaikkien nähden keittiössä, vaikken vanha ollutkaan. Ulkovessassa olisin varmasti saanut yksin käydä, mutta kun se oli mielestäni ihan kamalan pelottava paikka, metsän laidassa, pihan perällä. Vaihtoehtoina sitten oli vain tuon kamalan kummitusvessan uhmaaminen tai julkisesti pissaaminen. Ei siinä mitään jos paikalla olisi ollut vain ne suloinen mummo ja vaari, mutta kun niiden puoli sukuakin istui siellä tuijottamassa...

Eräässä kahden sinkkumiehen poikamiesboksissa oli myös aika järkyttävää. Vessan lattia lähti liikkeelle aina kun laittoi valot päälle ja pintakerros katosi hopeisena vilahduksena viemäreihin ja kylpyammeen alle. Pitsalaatikoita oli kirjahyllyn korkuinen pino, mehupurkkeja toinen mokoma. Keittiössä joka paikka oli täynnä sokeritoukan munia, ja luonnollisesti kauheat astiavuoret. Imuri oli rikki, joten pölykoiratkin muodosti jo vähintään kennelin, jos ei jo omaa valtiotaan.
 
[QUOTE="hmm";22772668]Musta on outoa et jos on pyykinkuivausteline niin vielä siihen ripustetaan pyykkipojalla pyykkejä! Vaikka telineeseen voi huoletta heittää kamppeet vaan roikkumaan.
Lisäks outoo on ollu että olohuoneen vuodesohvaa pidetään 24/7 levitettynä niin että vieraat istuu sänkyyn maan tasalle kahvikuppien kanssa.[/QUOTE]

Mä laitan ainaki pienimpiin ja keveimpiin jos vien ulos. Ja yhet alushousut laitan aina pyykkipojalla, on niin keveät ja liukkaat, että putoaa kovin herkästi lattialle. Aloin laittamaan sen jälkeen, ku ilmeisesti mies oli vahingossa tipauttanu lattialle paitaansa ottaessa, ja kissat oli sit kuljettanu ne pöksyt eteiseen.
 
Meillä on kissan vessa toistaiseksi khh:n nurkassa (eivät tosin käytä). Onkohan se sallittu paikka? :D
Jos mahtuu, ni laitetaan myöhemmin yläkerran vessaan vähän isompi potta niille ku tuo on turhan pieni, tai sitte yläkerran aulan nurkkaan joku oma pieni vessakoppi niille.
 
[QUOTE="mä vaan";22852464]aivan naurettava vitsi...lestat ovat tarkkoja siisteydestä...olennkyllä huomannut[/QUOTE]

No ei meillä kyllä ollu lapsuudessa...eivätkä he kyllä vieläkään oo todellakaan mitään tarkkoja siisteydestä.
 
"vieras"
No ei meillä kyllä ollu lapsuudessa...eivätkä he kyllä vieläkään oo todellakaan mitään tarkkoja siisteydestä.
Mä olen elämäni aikana vieraillut muutamissa lestakodeissa ja noin puolessa niistä se siivo oli aivan kamala!!! Lapset kusee minne sattuu ja ilman vaatteita räkä poskella juostaan naapureiden pihoilla. Me myös ostettiin talo erittäin siivottomilta lestoilta ja kyllä tämä piti rempata lattiasta kattoon, että sai asuttavan.....
 
"vierailija"
Eläinten kakoista tuli mieleen entinen työkaveri. Hänellä oli undulaatteja ja ne olivat jatkuvasti vapaana. Niitten mieleisin paikka oli istua verhotangon päällä, verhot olivat ihan täynnä linnunkakkaa ja sitä löytyi muualtakin. Sohvan päältä, varsinkin selkänojalta, tuoleilta. Ymmärrän että tykkää pitää lintuja mieluummin vapaana kuin häkissä, mutta tuskin siivoaminen olisi silti kiellettyä. Ei paljon innostanut istua siellä mihinkään, kun joka paikassa oli niitä harmaanvalkeita roiskeita.
 
[QUOTE="jaaha";22852879]Ne aineet kuuluu kaaappiin mihin esim lapset ei pääse!
Hmm kissa paskoo yöllä vaikka ripulit nousetko noukkimaan ja myös pissat?[/QUOTE]

Ei ole kissa ikinä ripuloinut. Pissoja ei noukita pois, käytetään kidehiekkaa. Mutta kyllä siivottaisiin yöllä myös kakat pois jos kävisi, raapii aina kovasti laatikkoaan.
 
"heips"
Alkuperäinen kirjoittaja tööt;22812363:
Minun anoppi harrastaa tuota. Myös käytettyjä teepusseja säilytellään uudelleen käyttöä varten.
Mä käytän yleensä teepusseja 2 kertaa. Teen aika laimeeta teetä ja upotan vaan pussin nopeesti ja siirrän lautaselle odottamaan seuraava kertaa ja ihan samalta maistuu toinen kuppi. Juon teetä usein joten aika tuoreena pysyy pussi... En tosin pyytäis vieraita sellaista tekemään :D
 
[QUOTE="vieras";22852910]Mä olen elämäni aikana vieraillut muutamissa lestakodeissa ja noin puolessa niistä se siivo oli aivan kamala!!! Lapset kusee minne sattuu ja ilman vaatteita räkä poskella juostaan naapureiden pihoilla. Me myös ostettiin talo erittäin siivottomilta lestoilta ja kyllä tämä piti rempata lattiasta kattoon, että sai asuttavan.....[/QUOTE]

Mä olen vieraillut tosi monessa, ja aina on ollu siistiä.
Ei meillä kotonakaan ollu mikään paha siivo, mut isossa perheessä vessa kaipais kyllä pesua useammin ku kerran viikossa (joskus on jääny välistäki), ja ihan yleistä siivoustaki useammin ku lauantaisin lattiat. Ruokapöydässäki sai toisinaan raivata tilaa ennen ku mahtu syömään... :D Se tavara...ei niinkään paska.
 
Mä oon käynyt kodissa jossa 'vastaan tuli aina ummehtuneen tunkkainen haju' koirat sielä vilisteli. Kodinhoitohuoneessa vaippoja rivissä, vaatteita pöydät täynnä, ilmeisesti kuintenkin puhtaita, kukaan ei vaan niitä siirtänyt kaappiin.
Toisessa paikassa isäntä sanoi miehelleni että viimeksi vaihtanut lakanat vuos sitten :x
 

Yhteistyössä