Omituisinta, mitä olet nähnyt kyläillessäsi jonkun luona`?

  • Viestiketjun aloittaja Kiitos hei
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä olen usein nähnyt että siivoojilla on kamalan paskanen kämppä, ei kai jaksa kotiaan siivota enää töiden jälkeen.
Olen laitoshuoltaja ja mulle on tavallaan jonkin sortin pakkomielle pitää koti kunnossa, koska olen ammattilainen.:D

Ja toisaalta, ammattilaisena homma on helppoa ja nopeaa, kun on rutiini huomata toimivia juttuja ja tekaista samalla ohimennen järjestely- ja siivoushommia pitkin päivää ja automaattisesti.
 
"vieras"
[QUOTE="hmm";22772668]Musta on outoa et jos on pyykinkuivausteline niin vielä siihen ripustetaan pyykkipojalla pyykkejä! Vaikka telineeseen voi huoletta heittää kamppeet vaan roikkumaan.[/QUOTE]

Pyykit kuivuu nopeemmin kun eivät oo kaksin kerroin
 
"Minnie"
[QUOTE="hmm";22772897]suoraks ne minullakin kuivuu, kun vaan ripustan ne siihen hyvin.[/QUOTE]

Mä käytän pyykkipoikia, koska en halua asettaa pyykkejä moninkerroin. Haluan, että mahdollisimman vähän kangasta on päällekkäin.
 
xcx
Ai joo. Piti sanoa että yhdillä tutuilla oli 3 koiraa jotka pasko ja kusi sisälle. Kyllä ne pääs uloskin mutta niitä ei kai oltu viitsitty opettaa siisteiks.. aikuisia kaikki koirat. Sisälle oli vaan joka puolelle levitetty sanomalehtiä ja pyyhkeitä johon ne tekivät tarpeensa... se oli ihan järkyttävää.
 
xcx
[QUOTE="hmm";22773336]höh. turhaa vaivaa näette :)[/QUOTE]

No eipä siitä vaivaa ole erityisemmin :D pitäskö ne sit heittää ihan myttynä narulle, odotella kuivumista 3 päivää ja saada sit ryppysiä vaatteita joissa on se jälki narusta. Tosin, mä yleensä laitan henkarille ne joihin en halua sitä jälkeä, koska pyykkipojilla ripustaminen venyttää joitakin vaatteita ikävästi. Ja joo, saatan olla hieman tarkka tässä asiassa. Tai neuroottinen, miten sen nyt ottaa :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22772299]Pissaa viinilasissa wc:n lattialla? Se oli tosin vain yksi niistä erikoisuuksissa joita siellä kämpässä havaitsin :)[/QUOTE]
Maistoitko vai mistä tiedät? Jos se oli sidukkalasi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22772599]Siivoustyönjohtajan koti on melkonen näky. Roskapusseja läjäpäin ovella oottamassa viejää. Niitä saattaa olla yli 10 kipaletta ja ne haisee... Lattiat tahroissa, keittiö ihan hirveässä kunnossa, vessasa en ole ilennyt koskaan käydäkään.

Siis ihminen on erittäin ammattitaitoinen siivousalan ammattilainen, hyvä työssään jne, mutta koti on ihan hirveässä kunnossa.[/QUOTE]
Mitä sanotaankaan suutarin lapsen kengistä?
 
"abc"
Mä kävin paikassa, missä pissaiset wc-paperit laitettiin erilliseen astiaan mikä meni kait palamaan :O ja pissalla käydessä ei vedetty vessaa, vain isomman tarpeen tullen. Säästöä sekin. Mut vessassa haisi aivan karmealle.
 
hyi
[QUOTE="Kenguru";22772578]Huh, apua, en ole nähnyt mitään tollasta. Tai no ehkä tämä "kelpaa": 14- vuotiaana kävin kylässä yhdellä noin ikäiselläni tytöllä (aisu äitinsä kanssa), jolla oli kissanpentu.
Noh, kissa ei ollut sisäsiisti, vaan teki tarpeitaan joka paikkaan, sänkyyn lakanoillekkin. Tämä tyttö ei niitä koskaan siivonnut, vaan nukkuikin kertomansa mukaan niiden kakkojen vieressä, siirty aina vaan vähän sivuun ettei ihan päällä nukkunut. Kakat oli vielä sellaisia pikkukissan ripulipaskoja:O. Ja haju huoneessa oli kauhea![/QUOTE]

Mulla kans tuttu, teini-iässä, joka ei siivonnut kissankakkoja pois, ne oli ihan pökäleitä. Se vaan kaatoi niitten päälle hajuvettä :(
 
"mii"
[QUOTE="hmm";22772668]Musta on outoa et jos on pyykinkuivausteline niin vielä siihen ripustetaan pyykkipojalla pyykkejä! Vaikka telineeseen voi huoletta heittää kamppeet vaan roikkumaan.[/QUOTE]

Meillä on pyykinkuivaustelineessa pyykkipojalla kiinni mm. sukat, alkkarit ja jotkut liukkaat vaatekappaleet, jotka tippuu helposti siitä telineeltä.
 
gfnköjg
Kummityttöni kotona on pienessä eteisessä joku vanha jääkaappi sekä ihan ruosteinen mankeli sekä noin 10 muovikassillista jotain epämääräistä tavaraa. Perheen äiti harrastaa kirpputoreilla käyntiä ja jotain ylimääräistä lähtee joskus mukaan. Tavarat olivat siinä jo viime vuoden jouluna, kun kysyin niin menee kyllä taas myymään niitä eteenpäin kunhan ehtii.
 
olen nähnyt sen
[QUOTE="abc";22773460]Mä kävin paikassa, missä pissaiset wc-paperit laitettiin erilliseen astiaan mikä meni kait palamaan :O ja pissalla käydessä ei vedetty vessaa, vain isomman tarpeen tullen. Säästöä sekin. Mut vessassa haisi aivan karmealle.[/QUOTE]

Aika monessa lestadiolais perheessä tehdään noin, olen käynyt monestikin kylässä eräässä perheessä ja niillä säästetään tuollain, se on ihan totta ja aivan kamala haju siellä veskissä.
 
tuohon
pyykkipoika-juttuun pakko sanoo, että mua taas ärsyttää ne pyykkipojasta jääneet painaumat vaatteissa. Kesällä tykkään kuivata pyykit ulkona, mut sit ne jäljet vaatteissa ärsyttää. :D
 
Naapurista
[QUOTE="abc";22773460]Mä kävin paikassa, missä pissaiset wc-paperit laitettiin erilliseen astiaan mikä meni kait palamaan :O ja pissalla käydessä ei vedetty vessaa, vain isomman tarpeen tullen. Säästöä sekin. Mut vessassa haisi aivan karmealle.[/QUOTE]

Olen käynyt monta kertaa Venäjällä ja siellä on monessa paikassa roskis vessassa pöntön vieressä. Se on merkki siitä, että putket ovat vanhat ja huonot, jolloin paperit laitetaan pyyhkimisen jälkeen siihen roskikseen eikä pönttöön. Sekä pissa- että kakkapaperit. Haju on aika sanoinkuvaamaton. Onneksi Venäjälläkin monessa paikassa uusissa taloissa on jo kunnon putket ja viemärit ja tämä on häviävää kansanperinnettä. (Tosin onhan siellä monessa paikassa esim. Moskovan kansainvälisellä rautatieasemalla reikä lattiassa -tyyppinen yleisö-wc, mutta se on asia erikseen, ja ne vielä ajattelevat, että se on hygieenisempi kuin istuttava pönttö, koska siihen ei tarvitse asioidessa varsinaisesti koskea.) Tuttavallani oli kerran venäläisiä vieraita yökylässä, ja he olivat unohtaneet roskiksen vessaansa, jolloin vierailun päätteeksi roskiksesta löytyi haiseva yllätys.
 
"vieras"
Kun aloin teininä seurustella poikakaverini kanssa, asui hän parin kämppiksen kanssa ja se kämppä oli oikeesti ihan tolkuton sikolätti. Tyyliin kissanpaskaa ympäriinsä, keittiön pöydillä kattiloita joissa homeista ruokaa, kylppärissä muurahaisia jne. Jostain syystä ei tuo poikaystäväni siellä juurikaan viihtynyt, enkä todellakaan minäkään. :x Niillä kämppiksillä oli kesyrottia ja kissoja, joiden häkit ja laatikot olivat niin siivottomassa kunnossa että naapurit soittivat kerran hajun takia poliisille, kun epäilivät että joku on kuollut asuntoon. Kämppispariskunnan tapoihin kuuluivat myös tolkuton ryyppääminen, järkyttävä, äänekäs tappelu ja kovaääninen sekstaaminen lähinnä öisin.

Onneksi muutti melko pian sieltä pois ja seuraava kämppä olikin jo ihan asuttava.
 
No,
paljonkin olen outouksia nähnyt...
Yhdellä nuoruuden aikaisella kaverilla oli kotonaan roskaa ja rompetta yli polven korkeuteen koko asunnossa,kämpässä meni polkuja joita pitkin pääsi huoneesta toiseen...oikeesti! Äitiä ei taloudessa ollut.
Mummuni pesi suodatinpusseja ja muovipusseja joita oli sit pyykkien kanssa kuivumassa...muuten oli siisti ja ihan järjissään.
Sukulaisella oli kakka ja pissavaippoja pitkin kämppää,pöytien ja sohvien alla,kaiken muun sekasotkun lisäksi,kuten yhdellä kaverillakin...aina kun käy näitten luona oma koti tuntuu tosi siistiltä,vaikkei mikään tosi siisti olekkaan.
 
pi
Sängyt ja vuodevaatteet ilman lakanoita, niin että tyynyissäkin näkyy rasvainen pään jälki.
Se, että koira sai käydä pissalla lattiakaivon päällä, kun ei viittitty ulos viedä.
 
"huu"
[QUOTE="vesimeloni";22772555]Minuit ja mieheni kutsuttiin myös toissa kesänä erään tuttava pariskunnan mökille kahville. Siis nimenomaan sanottiin että tulkaa KAHVILLE! Niin sitten mentiin, ajettiin tuskaisessa helteessä tunti. Perillä istui isäntä ja emäntä kylmää olutta/lonkeroa siemaillen. Samalla paikalle pölähti naapuri, jolle tarjottiin limsaa. Meillä oli hirvittävä jano, mutta mitään juotavaa ei tarjottu. Edes siinä vaiheessa, kun sanoin miehelle, että "mulla on hirvee jano, haen vesipulloni autosta, vaikka se vesi on varmaan ihan lämmintä". Kokoajan oli sellainen olo, että odottivat meidän pois lähtöä, jotta saisivat lipittää juomiaan rauhassa. Kovin kauan emme viihtyneetkään ja kotimatkalla poikettiin kahvilla jossain huoltsikalla. :) Toiste emme sinne mökille lähteneet, vaikka jälkeenkin päin ovat pyydelleet poikkeilemaan.[/QUOTE]

jos ne meinas, että tuotte kahvin ja keitätte sen heille... nyt miettivät, että olipas kenkkuja vieraita.
 
"minka"
Olen käynyt monta kertaa Venäjällä ja siellä on monessa paikassa roskis vessassa pöntön vieressä. Se on merkki siitä, että putket ovat vanhat ja huonot, jolloin paperit laitetaan pyyhkimisen jälkeen siihen roskikseen eikä pönttöön.
Kreetalla tuo on ihan yleistä, useimmissa hotelleissa on näin, eikä se ole hotellin tasosta kiinni. Siellä käyneet tietävät tämän... Ja se johtuu siitä että viemäriputkisto on niin kapeaa, että se menisi tukkoon siitä paperimäärästä. Kyse ei siis ole yksittäisen rakennuksen putkistosta.
 
"vieras"
Jeps, tosiaan melko yleistä useissakin maissa tuo, ettei paperia laiteta pönttöön vaan roskikseen. Ja tosiaan koskee niin pissa- kuin kakkapapereitakin. Thaimaassa reissatessani suurimmassa osassa vessoista piti toimia noin, oli muuten hieman vaikea muistaa olla heittämättä niitä papereita pönttöön ja sitten kun siihen tottui, ei enää Suomeen tullessaan meinannut osata niitä sinne laittaa. :D
 
"vieras"
Nuoruuden kaverin kaverin luona käydessä sai varautua hajuun. Kerrostaloasunnossa kissa ja koira ja kumpikin teki tarpeitaan eteisen lattialle, joka oli vuorattu sanoalehdellä... Käytti ne koiraa lenkillä, mutta ei ollut koskaan vissiin opetettu sisäsiistiks. Ja ne pökäleet... ei niitä kukaan heti siivonnut, päiviä tais olla samat sonnat siel.
Kahvikutsu-paikassa, oli kahvinkeittimessä vanhat kahvit homeessa. En juonut kahvia sit kuitenkaan.
 

Yhteistyössä