OMG, kahden lapsen kanssa pitäisi mahtua 40m2....

• Viestiketjun aloittaja eevee
  • Ensimmäinen viesti
eevee
Kävin tänään katsastamassa kämpän, siis makkarikin oli niin pieni että vaikka laittaisi kerrossängyn lapsille (12 ja 10v) ei jäisi tilaa työpöydälle... Joku pikkuinen taso voisi mahtua johon saisi telkun/pleikan kiinni.

Olkkari on tupakeittiö mallia, yhden seinän vie kokonaan keittiö... Omalle sängylleni ei tilaa jäisi ellei jätä keittiönpöytää kokonaan pois jolloin nukkuisin sohvalla (siitä saa sängynkin)... Meillä on myös kissa sekä 2 häkkiä jyrsijöitä... Tekee todella tiukkaa...

Mahdollista kyllä, mutta jotain pitää jättää pois, lapsille saada makkariin mahd paljon tilaa... Se oli kyllä onnettoman pikkuinen se makkari kahdelle lähemmäs teini-ikäiselle. On lapsilla omat huoneet ja iso asunto isänsä luona jossa tulevat olemaan n. 50/50...

No, meitä asuu kohta 2+2 60 neliössä. Ei tonne muksujen huoneeseen ihmeitä mahdu, mutta kerrossänky, lelut ja pöytä just.
Meidän makkari on yhdistetty tv-huone ja makkari ja loppukämppä onkin eteistä/keittötä/tupaa.

"vieras"
Kyyyllä mahtuu kun mahdutetaan, älä lannistu. Oisko sulla pohjakuvaa laittaa tänne niin voitais vaihdella ideoita? Olen itse asunut 3 pienen lapsen kanssa alle 50m2 asunnossa ja hyvin mahduttiin =)

"vieras"
Onko tuossa makuuhuoneessa joku liukuovisysteemi?
Kerrossänky ehjälle seinälle, liukuovi niin että tuossa jääkaapin vieressä vain kulku lastenhuoneeseen ja muuten pitkä kapea taso kerrossängyn vastaiselle seinälle(liukuoviseinälle), 2 työtuolia tasoon ja ikkunan eteen pieni taso johon tv ja konsoli(?).
Keittiön nurkkaan jk eteen pieni pyöreä pöytä ja kolme tuolia ympärille, liukuoviseinää vasten tv-taso ja oh ehjälle seinälle 120cm tai 90cm runkopatja jonka päivällä naamioi tyynyillä sohvaksi, joku arkkupöytä vaikka siihen vielä jos säilytystilasta puutetta. Seiniin kiinnitettäviä hyllyjä yms.

"alkup"
[QUOTE="vieras";28380925]Onko tuossa makuuhuoneessa joku liukuovisysteemi?
Kerrossänky ehjälle seinälle, liukuovi niin että tuossa jääkaapin vieressä vain kulku lastenhuoneeseen ja muuten pitkä kapea taso kerrossängyn vastaiselle seinälle(liukuoviseinälle), 2 työtuolia tasoon ja ikkunan eteen pieni taso johon tv ja konsoli(?).
Keittiön nurkkaan jk eteen pieni pyöreä pöytä ja kolme tuolia ympärille, liukuoviseinää vasten tv-taso ja oh ehjälle seinälle 120cm tai 90cm runkopatja jonka päivällä naamioi tyynyillä sohvaksi, joku arkkupöytä vaikka siihen vielä jos säilytystilasta puutetta. Seiniin kiinnitettäviä hyllyjä yms.[/QUOTE]

Muuten jees, mutta ei mahdu tuollainen pöytä... on siis tosi naftit noi tilat. Mut toi liukuovi juttu oli mullakin mielessä, että toi ikkunanpuoleinen ovi kii ja tekee siitä pidemmän seinän sen avulla.

mut ainoo paikka keittiönpöydälle on siinä makkarin seinän toisella puolella. mitenkään muuten ei onnaa. ja uutta sänkyä tmv ei ole varaa ostaa, mulla on jo ikean sellainen pikkuinen kulmasohva josta saa sängyn 2sekunnissa. mietin et mihin hittoon laitan nuo jyrisijöiden häkit.. ne vie aikalailla tilaa.. kyllä kaiken saa mahtumaan jos jätän tosiaan sänkyni veks, mutta kyllä siittä ahdasta tulee, herranen aika :D

Lapsuudessani asuimme 9 vuotta olkkari + keittiö -tiloissa. Ei siinä sikana neliöitä ollut. Datakin asui muksuna jossain vastaavassa ratkaisussa, lapsia oli 4 kpl. En ite lapsena ees tajunnu pitää tiloja ahtaina.

"alkup"
Tässä illan mietittyäni, kyllä mä päätin ton ottaa vastaan. Tiukkaa tosiaan tekee, mutta nukun sitten sohvalla sen ajan kun lapset ovat luonani ja muutoin sitten kerrossängyn alapunkassa :) sopu sijaa antaa ja pääsehän sitä muuttamaan jos alkaa ahistaa.

Mutta tässä tilanteessa (avioliitto todella karikkoinen) on tärkeintä saada äkkiä kämppä. Ja minusta keittiönpöytä nyt vaan pitää olla, eli sänkyni jää pois. Mitä silmämääräisesti mietin niin voi tosiaan olla ettei makkariin mahdu lapsille edes työpöytää mutta tehkööt läksynsä sitten keittiönpöydän ääressä :)

"Vieras"
Hyviä ideoita. :) minäkin kannattaisin toisen makuuhuoneeseen vievän kulkuaukon sulkemista. Siten saat enemmän ehjää seinäpintaa ja sisustaminen helpottuu. Sohvan ja sängyn yhdistäminen täytynee olkkarissa tehdä, ei sinne muuten kaikkea saa sopimaan. :)

"vieras"
Olkkariin ei kannata laittaa sohvaa vaan sänky, jonka päälle hankkii kivan päiväpeiton ja jotain tukevia tyynyjä. Mitä jyrsijöitä teillä on? Tai siis häkkien koko ja malli lähinnä kiinnostaa. Voisko ne olla esim. päällekäin hyllyssä? Sopivan kokoisen voisi teettää tai tehdä. Ja esim. hamsterihan viihtyy pimeässä, joten häkki voisi varmaan olla vaikka kerrossängyn alla. Voisi ostaa tai tehdä itse sellasen systeemin että se on pyörien päällä ja saa aina nopeasti ja vaivattomasti vedettyä sieltä pis silloin kun lemmikin kanssa oleillaan.

"poikia3"
Ikealla on muuten sellainen taitettava pyötä, joka koossa ollessaan vie tilaa vain n. 15 senttiä, ja oisiko sitten leveys 90 senttiä. Kannattaa muutenkin käydä ikeassa katsomassa kuinka siellä hyödynnetään pieniä tiloja. Tosiaan seinät otetaan tehokkaasti käyttöön, niin saadaan tavaroille säilytystilaa.

Enemmän mua kyllä tuossa hirvittää, miten sinne mahtuvat kolmen ihmisen vaatteet.

Ei 40 neliötä muuten niin hirmuisen pieni asunto ole. Olen itsekin asunut tuollaisessa asunnossa, tosin vain miehen kanssa, mutta mielestäni sinne mahtui vaikka mitä.

Yhteistyössä