...omat vanhemmat..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiskä

Vieras
Vanhempani eroavat,johtuen isäni kovasta alkoholinkäytöstä.On siis alkoholisti.
Isäni ei ole koskaan "tykännyt" lapsista.Ei tykkää lapsenlapsistakaan,aina äksyilee niille ja sanoo usein että mitäs noi mukulat tänne toit huutamaan yms.
koskaan ei tiedä millä tuulella on ja uskaltaako mennä kylään,äidilleni lapsenlapset on maailman rakkaita.
mutta en siedä isääni joskus kun hän kohtelee minua lapsia samalla tavalla kun omiaan joskus silloin.
kun oltiin lapsia niin muistan kuinka usein isäni raivosi minulle tai veljelleni jos sotkettiin liikaa yms.
monet tukkapöllyt sain :(

nyt pelkään että isäni erakoituu kokonaan tai alkaa juomaan niin että henki lähtee.
on käynnyt aa-kerhoissa,on ollut jossain klinikalla yötä.auttaneet hetkeksi.
miten voisin auttaa isääni?
en haluaisi kuitenkaan että hän ajautuu kokonaan viinaan.
puhumiset ei auta.
kerran yritin ja sain niskaani vaan uhittelua ja että pidä huolta omista asioistasi.
veljeäni eli omaa poikaansa isä ei voi sietää.
koska tämä on työtön niin isä ei sulata sitä.
aina ne riitelee jos näkevät.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
On se auttaminen vaan mahdotonta jollei vastapuoli ole halukas. Niin kurjaa kun se onkin niin alkohoistia ei voi auttaa yksipuolisesti.

niin no,tuota mieltä olen itsekkin.

on kuitenkin isäni ja en haluaisi häntä vielä menettää vaikka onkin aika kusipää ja useinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
no etpä oikein mitenkään. isälläsi pitäisi ite olla halu lopettaa ja ryhdistäytyä.

yrittää usein ja onkin kuivilla jonkin aikaa mutta kun hermot menee niin täytyy alkaa ryyppää heti :(
tai jos lapsenlapset hermostuttaa kun huutavat yms.
ollaan nyt oltu enemmän kotona.ettei isäni hermot mene kokonaan.

Meillä ei tosin oo tuota ongelmaa ettei isä sietäis lapsia tai lapsenlapsia, päinvastoin kun viimeks oli hoidossa niin raportista luin että lapset ja lapsenlapset ainoa positiivinen asia elämässä.

Isä jäi tarkoituksella työttömäksi, ajautui todella vaikeaan velkakierteeseen, on käynyt monen kuukauden hoitojaksoilla jo 4 kertaa, ja silti aina tämä sama paska alkaa uudestaan.

Veljeni ovat tilanteesta pesseet kätensä ihan täysin, ja äitini kanssa sovimme edellisellä kerralla että nyt asioiden annetaan mennä niin kuin ne menee. Eroavat heti kun saavat yhteisen velkaisen asuntonsa myytyä. Ja todellakin tiedän että silloin isä erakoituu, ja lopulta juo itsensä hengiltä. Karmeaa, mutta toivon että se tapahtuisi pian. Koko perhe ja suku on väsynyt ainaisiin pelkoihin ja vahtimiseen, auttaa on koitettu lukuisat kerrat milloin milläkin konstilla. Totuus vain on, että alkoholisti ei parane koskaan, ainakaan pelkällä muiden tahdolla.

Ainoa neuvoni sinulle on tässä: keskity omaan elämääsi, ja mikä isäsi kohtalo tuleekin olemaan, koskaan sinun ei tarvitse tuntea syyllisyyttä tai miettiä oisitko voinut tehdä jotain.

Mä antaisin asian olla ja jatkaisin elämääni. Mullakaan ei ole mikään helppo isä ja jos se kohtelisi lastani samalla tavalla kuin sinun isäsi kohtelee sinun lapsiasi, en todellakaan enää huolehtisi isästä.

Yhteistyössä