Omakotialueella asuvat, saatteko olla omassa rauhassa pihallanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos teillä rajanaapurina lapsiperhe ja itsellä myös lapsia niin saatteko koskaan ollan omalla perheellä rauhassa omassa pihassa vai ovatko naapurin lapset välittömästi teidän pihassanne?

ei meidän pihaan ketään tule, nuo koirat pitää siitä hyvin huolen, ettei kukaan kysymättä ainakaan uskalla tulla. Toisekseen tuo lapsi on vielä niin pieni, ettei sillä oikein noita kavereita tässä naapurustossa ole, joten senkään vuoksi ei lapsia tässä kauheasti pyöri.

Naapurin lapset eivät tule pihallemme silloin, kun me siellä olemme, vaan ainoastaan silloin, kun luulevat ettemme huomaa... Raivostuttavaa, kun vanhemmille sanominenkaan ei auta mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja naapuri:
Naapurin lapset eivät tule pihallemme silloin, kun me siellä olemme, vaan ainoastaan silloin, kun luulevat ettemme huomaa... Raivostuttavaa, kun vanhemmille sanominenkaan ei auta mitään.

Minkäikäiset lapset?

Meillä lapset ovat jo koululaisia, joten laukkaavat tuossa itsekseen ja kavereineen miten milloinkin. En mä ole kokenut heidän olemistaan/liikkumistaan siinä mitenkään häiritsevänä. Ainoastaan, jos syömme pihalla, niin voin pyytää toisia lapsia odottamaan omalla pihallaan tai viereisessä puistossa, ellen tarjoa heillekin ruokaa.

kunpa saisikin olla. Naapurilla isompia lapsia ja mekastavat iltaisin puoli ysiin trampoliinilla. Meillä yritetään nukkua jo silloin. Meidän pihalle lapset aina tulevat ihmettelemään koiria, jopa silloin kun meillä vieraita ja istutaan pihalla kahvilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Minkäikäiset lapset?

6-10 -vuotiaat. Itse asiassa tässä on jo sukuperinnettä, k.o. poikien (kahdesta eri naapuritalosta) isoveljet pitivät myös aikoinaan meidän pihaamme omana leikkikenttänään ja seikkailuratanaan (rakennusaikana).

Aitaaminen ei onnistu ilman, että pojanmentäviä aukkoja jäisi jonnekin...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Minkäikäiset lapset?

6-10 -vuotiaat. Itse asiassa tässä on jo sukuperinnettä, k.o. poikien (kahdesta eri naapuritalosta) isoveljet pitivät myös aikoinaan meidän pihaamme omana leikkikenttänään ja seikkailuratanaan (rakennusaikana).

Aitaaminen ei onnistu ilman, että pojanmentäviä aukkoja jäisi jonnekin...

Ja jatkoa vielä: juuri näille lapsille olisin ensimmäisenä ostamassa noita yhden ketjun ehdottamia "Lapseni traumatisoituu" -paitoja. Kun olemme poikia pihalta pois häätäneet, tulevat vanhemmat jälkikäteen meille kertomaan, miten lapset voivat saada traumoja tällaisesta sanomisesta. Niin uskomattomalta kuin tämä kuulostaakin, niin totta on!

meillä ei rajanaapurissa lapsia mutta olen jatkuvasti kuullut että kaikilla ei rauhaa ole.
Se vaan ei ole lasten syy vaan heidän vanhempien.
Yritän itse olla kohtelias lapsiakin kohtaan jos tulee jotakin sanottavaa, koksa kuten sanoin; lapset ei välttämättä ymmärrä ellei heille sano asiasta.

Saadaan olla rauhassa. Lasten kavereita menee ja tulee, ei haittaa.
Todellisen haitan aiheuttaa vain naapurin aikuinen, meluamalla joka ilta moottorisahoineen ja laitteineen.

Meillä on aika epämääräinen raja naapurin kanssa, joten joskus saattavat naapurin lapset harhautua meidän puolelle, samoin kuin oma lapsi naapurin tontille. Mutta toistaiseksi ei ole haitannut.

Meilla on talo umpitien paassa mista alkaa kaupungin puistoalue. Toisella sivulla on ainoastaan naapurit ja ihanat naapurit onkin. Auttavat aina, juttelemme ja istumme iltaa , eilen sain tuliaisiksi venalaista shampanjaa ja virolaista olutta heidan reissusta. Koiratkin kayvat siella moikkaamassa heita ainakin kerran paivassa. Olen onnellinen ihanista naapureista.

Yhteistyössä