Kysymys teille, jotka ulkoilette kahdesti päivässä, säällä kuin säällä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sheepy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta tuntuu että tuosta ulkoilustakin on tehty joku "mittari" jolla mitataan äidin hyvyyttä. Sen parempi äiti olet mitä useammin käyt lasten kanssa ulkona. Kyllä joskus säälittää katsoa pieniä lapsosia jotka raahataan ulos säällä kuin säällä. Eiköhän tässäkin asiassa maalaisjärjen käyttö ole suotavaa. Itse olen yrittänyt olla ottamatta asiasta ressiä ja mennään silloin ulos kun siltä tuntuu. Varsinkin kova tuuli ja liukkaat tiet pitää kyllä meidän lapset sisällä ja ihan omasta tahdostaan.

meil ulkoillaan vain aamupäivisin tuon 1 vuotiaan kanssa..4 vuotias on joka päivä kerhossa ja hän ulkoilee kerhon jälkeen sen 1-2 tuntia.

Illat meillä meneekin sitten kun kuljetetaan nuita isompia harrastuksiin, tosin, yleensä niissäkin tulee sitten ulkoilua kun saatetaan odotella isompia harkoista jossain läheisellä leikkarilla tmv.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörö:
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Täällä yks superhuono mutsi :wave: :ashamed: Me asutaan niin skutassa että täältä pitää mennä leikkipuistoonkin bussilla joten ei tule käytyä kuin pari kertaa viikossa :snotty: Onhan tossa pihalla pikku leikkipaikka mutta en näe järkeä olla siellä yksinään.Ja lapseni ovat 3v ja 5kk.

Itsekin olen superhuono äiti. Mutta silti särähti korvaan tuo, että asutte "skutassa" eli metsässä. Siis kommentoimasta ollenkaan, kuinka usein ulkoilet (itsekin sii tosi laiska..), ihmettelen, miksi menet ulkoilemaan erikseen johonkin kauemmaksi? Itse veisin lapsia metsään, tutkimaan luontoa, kiipeilemään kiville, kävelemään, leikkimään piilosta, tekemään majan risuista...Paitsi tietenki, jos pidät tärkeänä sitä muiden äitien ja lasten tapaamista.

Mekin asutaan metsässä. Ja kun täällä ihan koko ajan asutaan ja joka päivä ulkona ollaan, niin nuo luonnon tutkimiset, kiville kiipeilyt, majan teot on jo aika kulutettuja juttuja.. Kävelylle jos mentäis, pitäis mennä tota vilkasta maantien reunaa yli kilometri ennen kun tulee edes pyörätie.. Kaks suuntaa mihin voi kävellen mennä, oikeaan tai vasempaan ja niin pitkään kun vaan jaksaa kävellä, että jaksaa takaisinkin..

Meillä ulkoillaan huonolla säällä eli vesisateessa vain aamupäivällä. Joka päivä kuitenkin ulkoillaan ainakin se kerta. Me käydään lähipuistossa sekä omassa pihassa ja puuhaillaan sään mukaan. Talvella tavis lumileikkejä, luistelua, hiihtoa ja mäenlaskua.

Lapset 2v. 5v. ja 6v.

Poikkeus on pääkallokelit. Eli jokapaikka peilijäässä ja jään päällä lisäks vesi eikä hiekotus autoa näy missään. Sillon on vaarallista lähteä liukastelemaan.

Me asutaan ihan korvessa ja näin typerillä keleillä ei isommin ole ees omalla pihalla tehtävää,muksut kaatuilee koko ajan ja äitee kans.

3,5 ja 1,5 vee lapset,isommat koulussa.

Mut en joka päivä ulkoile,tosin helpommalla pääsee jos menee pihalle notkumaan.
Ja kutne tuossa jo sanottiin,maalla ja omalla pihalla tekemistä löytyy,kesäaikaan vielä enemmän ja äidillekin mieluisampaa tekemistä.

Aikuiskontakteja ei ole,sillä ainoo naapuri meni töihin...se tääl on ikävä puoli.Oon todella eristyksissä aikuisista jollei autoa ota alle ja painu ihmisten ilmoille.

Puistoissakin käydään silloin tällöin,lapsille vaihtelua ja äiteellekin.Mut se on aina vähän työläämpää kun autolla mentävä.

Me ulkoillaan melkein pävittäin eli säiden salliessa. Asutteko kaikki etelässä vai eikö teillä ole mitään pakkasrajaa? sateet ei meitä niinkään haittaa mut jos on kova pakkanen ja päälle vielä viima niin ei me ulos lähdetä. Silloin touhutaan sisällä enemmän.