O
Ooo
Vieras
Eilistä keskustelua jäin vielä illalla/yöllä/aamulla miettimään ja sitä, miksi se oma elämä tuntui sen ensimmäisen vuoden sen verran ahdistavalta, että meinasi pää jo seota. Pääsin kuitenkin pari kertaa viikossa harrastuksiin (luojan kiitos) ja sentään aina suihkuun ja joskus jopa kauppaan. Mutta minulla se ahdistus syntyi siitä TUNTEESTA, että on niin paljosta vastuussa, ettei itselle enää jäänyt sitä henkistä kapasiteettia. Kävin jossain, mutten ajatellut itseäni tai huolehtinut itsestäni, vatvoin, onko reilua jättää lapsi yksin. Ja eihän hän mihinkään yksin jäänyt vaan omalle isälleen, jolla on yhtälainen oikeus ja velvollisuus saada hoitaa lasta. Mutta tunne oli silti se, joka vei tunteen oman elämän hallinnasta. Kun sai ensimmäisen lapsen siinä vaiheessa kun oli elänyt omaa hyvin itseellistä elämää jo reilusti, niin siitä luopuminen kai otti koville. Oma elämä on nyt erilaista, enää ei ole mahdollisuutta olla itsekäs ja päättää itse omista asioistaan ja aikatauluistaan, se on se, mikä on minulle ollut kai se vaikein pala. Mutta yhtälailla omaa elämää tämä tietenkin on nytkin, omaa elämää vähän rikkaampana.