Oltiin muuten eilen rippikuvauksessa tytön kanssa ja olihan hintaa taas..

joo sama oli täällä toi 79?, sit siihen kiitoskortit ja isompia ylimääräisiä kuvia mummuille, papoille, kummeille niin yhteissumma oli 250? kun hain kuvat kallista on joo
 
meillä maksoi 85 egee ja siihen sis. vedokset ja pari pienehköä kuvaa. Kiitoskortit tulevat aika kalliiksi, samoin lisätilauskuvat. Kuvaaja oli kyllä ihan ammattitaitoinen.
 
Kannattaa muuten kysellä useammasta paikasta.

Me mennään puolvuotiskuvaan kohta ja ekaan paikkaan ku soitin, ni kuulu hintaan yksi kuva (18x24) ja hinta olis ollu 79?.

Sitten soitin vielä toiseen paikkaan (joka on mun mielestä tän kaupungin toiseksi/kolmanneksi paras kuvaaja) ja hintaan kuului 2 kpl 12x15 kuvia ja yksi suurennos. Hintaa 60?.

Että arvatkaa vaan kumpaan mennään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Meinaat, ettei materiaaleihin tai siihen kansion kokoamiseen mene rahaa saati veroihin tai sos. turvamaksuihin, kahdeksankymppiä puhtaana käteen?

No, en meinaa... hyvä huoh... mutta tiedän, että ei niihin materiaaleihin ja sos maksuihinkaan mene 80 euroa :whistle:

sillä menee sen vartin lisäksi aikaa ainakin se loppu 45 min eli tunti kaikkinensa. jos maksaa itselleen 15? tunti palkkaa niin se kertaa 2 on kaikki palkkakulut eli 30? sit viel tilan vuokra, lämmitys, materiaalit, ja aina laskettava hintaa myös ajalle kun ei ole yhtään asiakasta.

eli hänelle tuosta jää se 15? miinus omat verot. ei kallista
 
Ihmiset ei oikein käsitä yksityisyrittäjän elämää. eli jos minä laskutan asiakkaalta 30? tunti niin saan siitä itse sen 15? miinus verot. ja todella kun töitä ei tehdä kuitenkaan aina 8 tuntia päivässä, vaan välillä ei ole töitä tai joutuu esim tekemään toimisto hommia ja laskutusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
eli hänelle tuosta jää se 15? miinus omat verot. ei kallista

Ok... meidän jälkeen tuli kyllä samantien seuraava kuvattava ovesta sisään. Mutta kait se rippuu paikasta. Ja mulle se kyllä oli kallista, koska omista tuloistani saan tehdä 8 tuntisen työpäivän, että saan sen maksettua :whistle: Jos ymmärrät :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Kannattaa muuten kysellä useammasta paikasta.

Me mennään puolvuotiskuvaan kohta ja ekaan paikkaan ku soitin, ni kuulu hintaan yksi kuva (18x24) ja hinta olis ollu 79?.

Sitten soitin vielä toiseen paikkaan (joka on mun mielestä tän kaupungin toiseksi/kolmanneksi paras kuvaaja) ja hintaan kuului 2 kpl 12x15 kuvia ja yksi suurennos. Hintaa 60?.

Että arvatkaa vaan kumpaan mennään?

Näin juuri, kannattaa soitella ja kysellä, me käytettiin pojua kesällä 1v kuvauksessa, maksoi 59e johon 3 kuvaa mukaan, koevedosten lisäksi. Lisäkuvat 5.90e....
 
Ilmainen oli kuvaus (tosin vasta lapsikuvaus), pelkän teetätyksen maksoin. Tuttavuus suhteet kunniaan :kieh:. Muuten pelkkä kuvaus ja koevedokset 60?, nyt jäi maksettavaa enään 100? niistä varsinaisista kuvista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
eli hänelle tuosta jää se 15? miinus omat verot. ei kallista

Ok... meidän jälkeen tuli kyllä samantien seuraava kuvattava ovesta sisään. Mutta kait se rippuu paikasta. Ja mulle se kyllä oli kallista, koska omista tuloistani saan tehdä 8 tuntisen työpäivän, että saan sen maksettua :whistle: Jos ymmärrät :wave:

joo kyl mä ymmärrän et tuntui kalliilta. mut tosiaan kun on niitäkin aikoja ettei moneen päivään käy ketään. jostain se leipä silti pitää pöytään saada. täällä kuitenkin ihan ilomielin maksetaan jostain made in kiina tavarasta ja vaatteesta saman verran.
 
jos oletetaan, että ammattilaisella on edes suunnilleen tuoreet kameravehkeet:

- kameran runko: 2000e-6000e (todellisuudessa katto ei ole vielä tuossa kuudessa tonnissa)
- inssit eli objektiivit: n. 500e-2000e kpl. riippuen vähän missä olosuhteissa kuvataan ja minkälaista kuvaa halutaan. näitä kuitenkin ammattikuvaajalla on kameraansa useita.
- + muu mahdollinen kuvausmateriaali, heijastimet, salamat yms
- tietokone + kuvankäsittelyohjelmisto: maksaa
- tietty muu materiaali, mikäli kuvat halutaan muuhunkin kuin digitaaliseen muotoon

ja sitten:

kaverin koulutuksesta ja kokemuksesta joutuu maksamaan. vaikka kotikuvaajasta saattaa tuntua siltä, että eihän se ole kuin nappia painaa, niin ei se ihan sitä ole. eikä kuvaaja ole valmis siinä vartissa, vaan kuvankäsittelyyn oikeasti käytetään aikaa - AINA. en tarkoita että sitä äidin pikku palleroa laihdutettaisiin photoshopilla, vaan kuvaan tehdään yleiset väri- ja terävöityssäädöt yms you name it. tämä ei ole mikään nykyajan hömpötys, vaan käsittelyä on ennen digiaikaa työstetty pimiöissä.

tuloksena olevat, toivottavasti hyvät, kuvat ovat ainoat käteenjäävät asiat siitä rippijuhlasta. onko se 79e todella kova hinta?

en muuten ole ammattikuvaaja :)
 
No kaikenkin huomioontottaen, 79 euroa on iso raha.

MUTTA kuvista tulee varmasti hyvät, ammattikuvaajat osaa asiansa ja koevedoksiahan tuossa on aimo kasa, mistä sitten valita lopulliset kuvat.

Eikö muka koskaan saisi moittia mitään tyyriiksi?
Aina pitäis pohjamutia myöten kaivella ennenkuin sanoo mitään?

Äläkääs nyt.
 
joo tokihan 79 eurolla saa esimerkiksi ruokaa aika paljon. palvelu silti maksaa, ja hyvä palvelu enemmän. rippijuhlamuiston takia sinne kuvaamoon kai mennään, ja ainakin itse mielelläni maksan hyvästä tuloksesta.

tarkoitan vaan, että ei noita kuvaamokeikkoja loppujen lopuksi niin älyttömän montaa kertaa elämän aikana tehdä. kysehän on priorisoinnista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hah hah:
joo tokihan 79 eurolla saa esimerkiksi ruokaa aika paljon. palvelu silti maksaa, ja hyvä palvelu enemmän. rippijuhlamuiston takia sinne kuvaamoon kai mennään, ja ainakin itse mielelläni maksan hyvästä tuloksesta.

tarkoitan vaan, että ei noita kuvaamokeikkoja loppujen lopuksi niin älyttömän montaa kertaa elämän aikana tehdä. kysehän on priorisoinnista.

Juu, vaikka tuo oli minulle kallis... en toki olisi jättänyt kuvia kuvaamossa ottamatta, vaikka olisi maksanut 279 e, niin olisin toki otattanut kuvat... ja otatan kaikista tulevista rippilapsistanikin, niin ku tähän astikin.

Se vaan, että vuodeosastolla kun itse vaihtelee noit vaippoja ja tuntipalkka on mitä on... niin kyllä se kalliilta tuntuu vartin homma, jossa saa sitten tulostimella paperille tulostetut vedokset ja kolmen kuvan kansion :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
[
joo kyl mä ymmärrän et tuntui kalliilta. mut tosiaan kun on niitäkin aikoja ettei moneen päivään käy ketään. jostain se leipä silti pitää pöytään saada. täällä kuitenkin ihan ilomielin maksetaan jostain made in kiina tavarasta ja vaatteesta saman verran.

Et kai vaan tarkoita partylitejä ja meandia? :whistle:
 
jos laatu on paskaa, niin se on kyllä jo eri asia. kannattaa valittaa, noille asioille kuitenkin voi tehdä aina jotain. järjestää jopa (ilmainen) uusintakuvaus.

siksi vaan tuon erittelyn tein, että ei se valokuvaajan palkka oikeasti välttämättä ole sen suurempi kuin sinunkaan. noihin aiempiin kun vielä lisää yksityisyrittäjänä kaikki studiovuokramaksut ym mitä vaan keksii.

kyllä se vuodeosastokin veloittaa asiakkaalta (potilas/kaupunki/kela) enemmän kuin yhden työntekijän tuntipalkan :)
 

Similar threads

Yhteistyössä