Oltiin laivalla ja oli ihan pakko kytätä ihmisiä kun huomasin, että suurin osa

  • Viestiketjun aloittaja kyttääjä
  • Ensimmäinen viesti
Båten Anna
12 vuotta laivatyötä tehneenä (myös buffassa) voin sanoa, että arvostan enemmän niitä ihmisiä, jotka osaa ottaa kohtuullisen määrän ruokaa lautaselle, ts. syö lautasen tyhjäksi tai lähes tyhjäksi. Ihan liikaa näkee näitä "pitää kasata ruokaa hemmetisti lautaselle ja ottaa 8 lasia juotavaa, kaikki aina puhtaaseen uuteen lasiin ja jättä 3/4 ruoasta"-tyyppejä. Inhottaa heittää kauheita määriä ahnehdittua ruokaa roskiin.

Näin työntekijän näkökulmasta on AIVAN YKS JA HAILEE kasaako alku-, pää- ja jälkiruoat samalle lautaselle. Enemmän huvittaa ne muka hienot, jotka kokoaa 7 ruokalajin illallisen tarjolla olevista ruoista ja purjehtii velourimekossa pöytään syömään ja viereisessä pöydässä räkättävä kännipporukka sikailee ja heittelee ruokaa. Jos haluu olla fiinimpi, niin a la carte on parempi paikka.
 
se rahvas
nää etiketti-ihmisethän on just niitä kaikkein ei-vihreimpiä, puhdasta vettä tuhlataan aivan sairaasti kun niitä lautasia vaihdetaan kuus kertaa yhden ruokailun aikana, vaikka lautanen on likainen omilta jäljiltä...

mutta me muut vaan syödään kuin siat, kaikki ruuat samalta lautaselta haarukalla ja veitsellä eikä pöydän allekaan tipu mitään..:D
 
Inka
Ap:n kanssa samaa mieltä. Junttia. Ja junttius vaan vahvistuu kun ette ymmärrä olevanne juntteja. Ja joku "no ku en tykkääää niistä ruuista" ei pelasta mitään vaan tekee teista veläkin enemmän juntteja.

Mitä järkeä maksaa se buffetti jos ei tykkää niistä ruuista?
 
:p
Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
Ap:n kanssa samaa mieltä. Junttia. Ja junttius vaan vahvistuu kun ette ymmärrä olevanne juntteja. Ja joku "no ku en tykkääää niistä ruuista" ei pelasta mitään vaan tekee teista veläkin enemmän juntteja.

Mitä järkeä maksaa se buffetti jos ei tykkää niistä ruuista?
Mä maksan sen sen takia että mä tykkään ihan kamalasti niistä kaloista ja muista alkuruoista :p Musta aika usein laivalla on aika mitäänsanomattomat pääruoat ja ennemmin karsii niistä ja herkuttelee niillä alkupaloilla ja jälkkäreillä :p
 
miu
Alkuperäinen kirjoittaja kylläkyllä:
Tämäkin ketju jo kertoo, että tuollainen käytös on enemmän normi ku se et söis alkuruoat, pääruoat ja jälkiruoat erikseen niinku tarkoitus olis. Ja sit vielä vedetään herne nenään ku joku kehtaa asiasta kommentoida. Mulla ainakin on tapana syödä laivalla ajan kanssa ja kyl sit kans kattelen niitä jotka vetää suunnilleen ne lihapullat ja nakit ja röyhtäsee ja lähtee kävelee. Uskomatonta!
miten teillä on energiaa vielä katella miten muut syö?

mä keskityn ihan vaan siihen omaan lautaseen ja pöytäkaveriin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Båten Anna:
12 vuotta laivatyötä tehneenä (myös buffassa) voin sanoa, että arvostan enemmän niitä ihmisiä, jotka osaa ottaa kohtuullisen määrän ruokaa lautaselle, ts. syö lautasen tyhjäksi tai lähes tyhjäksi. Ihan liikaa näkee näitä "pitää kasata ruokaa hemmetisti lautaselle ja ottaa 8 lasia juotavaa, kaikki aina puhtaaseen uuteen lasiin ja jättä 3/4 ruoasta"-tyyppejä. Inhottaa heittää kauheita määriä ahnehdittua ruokaa roskiin.

Näin työntekijän näkökulmasta on AIVAN YKS JA HAILEE kasaako alku-, pää- ja jälkiruoat samalle lautaselle. Enemmän huvittaa ne muka hienot, jotka kokoaa 7 ruokalajin illallisen tarjolla olevista ruoista ja purjehtii velourimekossa pöytään syömään ja viereisessä pöydässä räkättävä kännipporukka sikailee ja heittelee ruokaa. Jos haluu olla fiinimpi, niin a la carte on parempi paikka.

Ja minkä ihmeen takia joku "työntekijän näkökulma" olisi painavampi kuin kenenkään muunkaan?
Ja tuskin tässä nyt tarkoitetaan tuota mitä ensimmäisessa kappaleessa kuvailet. Kysehän oli alku- ja pääruokien erottelusta (ja vähän siitäkin, että aikuisen ihmisen ruokavalioon tulisi kuulua muutakin kuin nakkeja ja lihapullia). No se nyt onkin megajunttia kasata lautaselle ruokaa ja jättää se syömättä, mutta kun ei liity.

 
miu
Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
Ap:n kanssa samaa mieltä. Junttia. Ja junttius vaan vahvistuu kun ette ymmärrä olevanne juntteja. Ja joku "no ku en tykkääää niistä ruuista" ei pelasta mitään vaan tekee teista veläkin enemmän juntteja.

Mitä järkeä maksaa se buffetti jos ei tykkää niistä ruuista?
mitä järkeä on mennä sinne buffaan syömään ja kyttäämään muiden lautasia?

aika junttimaista tuijottaa toisen lautasta, niin pissis touhua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
Ap:n kanssa samaa mieltä. Junttia. Ja junttius vaan vahvistuu kun ette ymmärrä olevanne juntteja. Ja joku "no ku en tykkääää niistä ruuista" ei pelasta mitään vaan tekee teista veläkin enemmän juntteja.

Mitä järkeä maksaa se buffetti jos ei tykkää niistä ruuista?
Hienostelun voi säästää sellaiseen paikkaan johon se sopii, jossain hikisellä Ruotsin/Tallinnan laivalla se on turhaa, kiva tietenkin kännisten katsella.

Joo, en ole matkustanut laivalla kohta 30 vuoteen. Vatsa ei kestä pienintäkään keinumista.

 
Inka
Alkuperäinen kirjoittaja :p:
Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
Ap:n kanssa samaa mieltä. Junttia. Ja junttius vaan vahvistuu kun ette ymmärrä olevanne juntteja. Ja joku "no ku en tykkääää niistä ruuista" ei pelasta mitään vaan tekee teista veläkin enemmän juntteja.

Mitä järkeä maksaa se buffetti jos ei tykkää niistä ruuista?
Mä maksan sen sen takia että mä tykkään ihan kamalasti niistä kaloista ja muista alkuruoista :p Musta aika usein laivalla on aika mitäänsanomattomat pääruoat ja ennemmin karsii niistä ja herkuttelee niillä alkupaloilla ja jälkkäreillä :p

Ok, mutta tuohan on ihan eri asia. Haet vaikka 3 lautasellista niitä alkupaloja ja jätät pääruuat kokonaan syömättä, ei siinä mitään väärää ole kun kerran buffetista kysymys.
 
Båten Anna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Båten Anna:
12 vuotta laivatyötä tehneenä (myös buffassa) voin sanoa, että arvostan enemmän niitä ihmisiä, jotka osaa ottaa kohtuullisen määrän ruokaa lautaselle, ts. syö lautasen tyhjäksi tai lähes tyhjäksi. Ihan liikaa näkee näitä "pitää kasata ruokaa hemmetisti lautaselle ja ottaa 8 lasia juotavaa, kaikki aina puhtaaseen uuteen lasiin ja jättä 3/4 ruoasta"-tyyppejä. Inhottaa heittää kauheita määriä ahnehdittua ruokaa roskiin.

Näin työntekijän näkökulmasta on AIVAN YKS JA HAILEE kasaako alku-, pää- ja jälkiruoat samalle lautaselle. Enemmän huvittaa ne muka hienot, jotka kokoaa 7 ruokalajin illallisen tarjolla olevista ruoista ja purjehtii velourimekossa pöytään syömään ja viereisessä pöydässä räkättävä kännipporukka sikailee ja heittelee ruokaa. Jos haluu olla fiinimpi, niin a la carte on parempi paikka.

Ja minkä ihmeen takia joku "työntekijän näkökulma" olisi painavampi kuin kenenkään muunkaan?
Ja tuskin tässä nyt tarkoitetaan tuota mitä ensimmäisessa kappaleessa kuvailet. Kysehän oli alku- ja pääruokien erottelusta (ja vähän siitäkin, että aikuisen ihmisen ruokavalioon tulisi kuulua muutakin kuin nakkeja ja lihapullia). No se nyt onkin megajunttia kasata lautaselle ruokaa ja jättää se syömättä, mutta kun ei liity.
En ole sanallakaan sanonut, että työntekijän näkökulma ois painavampi! Opettele lukemaan JUNTTI!
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
Ap:n kanssa samaa mieltä. Junttia. Ja junttius vaan vahvistuu kun ette ymmärrä olevanne juntteja. Ja joku "no ku en tykkääää niistä ruuista" ei pelasta mitään vaan tekee teista veläkin enemmän juntteja.

Mitä järkeä maksaa se buffetti jos ei tykkää niistä ruuista?
Hienostelun voi säästää sellaiseen paikkaan johon se sopii, jossain hikisellä Ruotsin/Tallinnan laivalla se on turhaa, kiva tietenkin kännisten katsella.

Joo, en ole matkustanut laivalla kohta 30 vuoteen. Vatsa ei kestä pienintäkään keinumista.
Hienostelu ja hyvät käytöstavat ei ole synonyymi..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Mä olen sitä mieltä, että ihmisellä joko on käytöstavat tai ei.

Ja ne joilla ne on niin noudattaa niitä ihan automaattisesti, oltiin sitten missä tahansa. Vaikka sillä junttien laivalla.
Peesi!
Minä olen ymmärtänyt, että käytöstavat ovat sitä varten, että kaikilla olisi mukavampaa ja helpompaa toimia. Jonottaminen yhden kerran sijasta kolme kertaa ei mielestäni sitä ole. Miten se vaikuttaa teidän ruokailuunne haitallisesti, jos joku mättää koko satsin heti lautaselle? Eri asia on sitten, miten se syödään ja miten muuten käyttäydytään.
 
lll
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
Ap:n kanssa samaa mieltä. Junttia. Ja junttius vaan vahvistuu kun ette ymmärrä olevanne juntteja. Ja joku "no ku en tykkääää niistä ruuista" ei pelasta mitään vaan tekee teista veläkin enemmän juntteja.

Mitä järkeä maksaa se buffetti jos ei tykkää niistä ruuista?
Hienostelun voi säästää sellaiseen paikkaan johon se sopii, jossain hikisellä Ruotsin/Tallinnan laivalla se on turhaa, kiva tietenkin kännisten katsella.

Joo, en ole matkustanut laivalla kohta 30 vuoteen. Vatsa ei kestä pienintäkään keinumista.
Ahaa, käytöstavat on siis hienostelua. Okei =D
 
Båten Anna
JA AINIIN! Ne lihapullat ja nakit on siksi sijoitettu sinne hassuun polvenkorkuiseen pöytään, kun se on LASTENPÖYTÄ! Ne on siis tarkoitettu lapsille! Samoin ne ranskikset siinä samassa hassussa pöydässä. Ja miksikö siellä on niitä lihapullia ja nakkeja lapsille? No kun meidän "Panu-Petteri ja Lissu-Leena ei syö mitään muuta"!!!
 
älytön
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
ja laivan seisovapöytä o sit tarkotettu paremille ihmisille? ne juntithan siellä laivalla käy buffetissa...
äly hoi, ala carte buffet on myös olemassa ;)
Aijaa, tuo oli minulle uutta, minusta nimittäin "à la carte" ja "seisova pöytä"/"buffet" ovat toistensa vastakohdat. Näin minä olen "à la carte" -termin ymmärtänyt (tämä lause tosin muualta kopioitu): Nimen perimmäinen tarkoitus on, että vieraan odottaessa ruoka valmistetaan ja asetellaan tarjolle hänen haluamallaan tavalla.

Mikä siis on ap:n "ala carte buffet"? Googlettamallakin yritin hakea, mutta lähinnä löytyi kaukaa idästä (Singapore, Japani) tällaisia sekasikiöitä. Olisiko niin, että jotkut sotkevat käsitteitä ja käyttävät "à la carte" -termiä synonyymina "hienolle" ravintolalle?
 
Inka
Ei mitään järkeä mennä kyttäämään toisten lautasia, (tosin siinä jonotellessa ruokalajeja erikseen on siihenkin aikaa...) ihmisten asenteet tässä ketjussa lähinnä pisti silmään.

Mielestäni alku- ja pääruokien syöminen eri lautasilta ei ole "hienostelua" vaan ihan perus tapa.

Junttudessa ei ole mitään pahaa jos ei se itseä häiritse. Mikäs siinä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Mä olen sitä mieltä, että ihmisellä joko on käytöstavat tai ei.

Ja ne joilla ne on niin noudattaa niitä ihan automaattisesti, oltiin sitten missä tahansa. Vaikka sillä junttien laivalla.
Kaikki taas eivät välitä käytöstavoista, jos niillä ei ole pohjaa. Tapa pelkästään tavan vuoksi on järjetön. Tavat joilla on syvempi merkitys, kuten terveyden ylläpito, ovat jo loogisia.

Kuten huomaatte, en juurikaan välitä tavoista. Silti ihmiset sanovat minua hyvätapaiseksi, mutta se johtuu ainoastaan siitä että olen kohtelias ja muut huomioonottava.
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Mä olen sitä mieltä, että ihmisellä joko on käytöstavat tai ei.

Ja ne joilla ne on niin noudattaa niitä ihan automaattisesti, oltiin sitten missä tahansa. Vaikka sillä junttien laivalla.
Peesi!
entäpä sitten se nenänvartta pitkin mulkoilu toisten lautasille? sekö on hyvää käytöstä?

entä se, että kiilataan siinä jonossa? tätä harrastaa ne harmaapäiset kanssamatkustajat todella törkeästi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Båten Anna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Båten Anna:
12 vuotta laivatyötä tehneenä (myös buffassa) voin sanoa, että arvostan enemmän niitä ihmisiä, jotka osaa ottaa kohtuullisen määrän ruokaa lautaselle, ts. syö lautasen tyhjäksi tai lähes tyhjäksi. Ihan liikaa näkee näitä "pitää kasata ruokaa hemmetisti lautaselle ja ottaa 8 lasia juotavaa, kaikki aina puhtaaseen uuteen lasiin ja jättä 3/4 ruoasta"-tyyppejä. Inhottaa heittää kauheita määriä ahnehdittua ruokaa roskiin.

Näin työntekijän näkökulmasta on AIVAN YKS JA HAILEE kasaako alku-, pää- ja jälkiruoat samalle lautaselle. Enemmän huvittaa ne muka hienot, jotka kokoaa 7 ruokalajin illallisen tarjolla olevista ruoista ja purjehtii velourimekossa pöytään syömään ja viereisessä pöydässä räkättävä kännipporukka sikailee ja heittelee ruokaa. Jos haluu olla fiinimpi, niin a la carte on parempi paikka.

Ja minkä ihmeen takia joku "työntekijän näkökulma" olisi painavampi kuin kenenkään muunkaan?
Ja tuskin tässä nyt tarkoitetaan tuota mitä ensimmäisessa kappaleessa kuvailet. Kysehän oli alku- ja pääruokien erottelusta (ja vähän siitäkin, että aikuisen ihmisen ruokavalioon tulisi kuulua muutakin kuin nakkeja ja lihapullia). No se nyt onkin megajunttia kasata lautaselle ruokaa ja jättää se syömättä, mutta kun ei liity.
En ole sanallakaan sanonut, että työntekijän näkökulma ois painavampi! Opettele lukemaan JUNTTI!
Et ole, mutta niin annat ymmärtää kun oikein moneen kertaan mainitset, miten olet laivalla töissä, ollut oikein 12 vuotta. Täysin epärelevanttia. JUNTTI.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja älytön:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
ja laivan seisovapöytä o sit tarkotettu paremille ihmisille? ne juntithan siellä laivalla käy buffetissa...
äly hoi, ala carte buffet on myös olemassa ;)
Aijaa, tuo oli minulle uutta, minusta nimittäin "à la carte" ja "seisova pöytä"/"buffet" ovat toistensa vastakohdat. Näin minä olen "à la carte" -termin ymmärtänyt (tämä lause tosin muualta kopioitu): Nimen perimmäinen tarkoitus on, että vieraan odottaessa ruoka valmistetaan ja asetellaan tarjolle hänen haluamallaan tavalla.

Mikä siis on ap:n "ala carte buffet"? Googlettamallakin yritin hakea, mutta lähinnä löytyi kaukaa idästä (Singapore, Japani) tällaisia sekasikiöitä. Olisiko niin, että jotkut sotkevat käsitteitä ja käyttävät "à la carte" -termiä synonyymina "hienolle" ravintolalle?
Viking mariellalla on A la carte Food Garden sen nimi :)
 
Inka
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Mä olen sitä mieltä, että ihmisellä joko on käytöstavat tai ei.

Ja ne joilla ne on niin noudattaa niitä ihan automaattisesti, oltiin sitten missä tahansa. Vaikka sillä junttien laivalla.
Peesi!
entäpä sitten se nenänvartta pitkin mulkoilu toisten lautasille? sekö on hyvää käytöstä?

entä se, että kiilataan siinä jonossa? tätä harrastaa ne harmaapäiset kanssamatkustajat todella törkeästi.

Ei nuo olekaan hyviä käytöstapoja, kuka muka niin on sanonut?
 

Yhteistyössä