V
vieras
Vieras
Meillä vaihtelee paljon. Ihan mielialasta ja päivästä riippuen joko perinteistä tai sitten jotain erikoisempaa. 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:Suomalasiten on ihkun oikeesti parempi syödä suomalaista makkaraa joka tehdään ruhon osista joita ei muutoin syötäs kun tuotattaa kaiken maailman kallitt systeemit ulkomailta. Kuluttajina voidaan vaatia että panostaisvat siihen että se olis edes vähän "terveellisempää". kaiken karmeus on "paremmat ihmiset" ketkä syö ei sesongissa olevia luomu kasviksia mitkä lennätetään tänne esim. Afrikasta. Luomun tuottaminen vie min. 3kertaa enemmän maata tuottaa sama satsi syötävää. Mites se vaikuttaa köyhiin sielä? Sitten kuulutaan amnestyyn ja irvistellään sika-naudalle kun olaan muita parempia,,,,
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:Sushia ja shamppanjaa on varmaan ap:n listalla :saint:
Ja me muut veetään HK:n Blåta ja kaljaa
:kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kastanja:Kyllä se perusruokakin on ihan yhtä maukasta kuin erikoisempikin ruoka. Ihan turha aloitus koko aiheesta.
Meillä on lupa syödä Suomessa ihan tavallista suomalaista perusruokaa ja ostaa kaupasta sitä mitä varallisuus antaa periksi. Turha on mollata.
Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärrän:Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:Sivuhuomautuksena että siinä kohtaa kun me täälä skandinaviassa edes tuplaamme kampasimpukan ja tuore tonnikalan syönnin niin ruuan keskiverto hiilijalan jälki moninkertaistuu. Hienoa ja laadukasta eikä edes gourmee tarkota sitä että ruoka on tuotava kaukaa ja sillä on oltava hienompi nimi kun vaikka lammaspata.
Mutta kun markettien kalatiskejä katsoo, niin välillä miettii, miten ihmiset sitten kalaa syövät.
Kalapuikkoja ja tarjouskirjolohta. Seitiä pakkasesta?
Tosin täytyy antaa pojot meidän Prismalle, sillä siellä on vaikkapa silakkaa, muikkua, ahventa, kuhaa ihan säännöllisesti. Tonnikalaakin tuoreena. Savukaloja montaa sorttia. Itse en eksottisista kaloista perusta, vaan suosin suomalaisempaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton:Enemmän kasvista pöytään, lihaa ei tarvitse syödä joka päivä eikä varsinkaan joka aterialla.
Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton:Hei äidit. Olisin vain kysynyt, että onko teillä tuo kilpavarustelun tarve synnynnäistä, vai tuleeko se lapsen myötä? Tämäkin ketju on pelkkää kilpailua. Ap heitti syötin ja mammat menee kuin pässit narussa. Eläisitte omaa elämäänne ettekä vertailisi niin julmetusti, niin kaikki olisi rennompaa. "Mulla on isompi, parempi, kalliimpi, hienompi", huoh... "Mutta meilläpä", huoooh.
Ei elämää tarvitse ottaa niin vakavasti eikä kaikessa olla paras.
Se on tosin pakko mainita että todella lihapainotteista on tuo arkiruoka: Makaronilaatikko, lihakeitto, jauhelihakastike, jauhelihapihvit, perunasoselaatikko. Enemmän kasvista pöytään, lihaa ei tarvitse syödä joka päivä eikä varsinkaan joka aterialla.
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton:Enemmän kasvista pöytään, lihaa ei tarvitse syödä joka päivä eikä varsinkaan joka aterialla.
Hehee, just sain noottia ravitsemusterapeutilta, että pitäis antaa lapsille kaksi liha-ateriaa päivässä, ja kun annan kasvisruokaa niin reilusti jotain leikkelettä leivän päälle :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:Minulle kerran on sanottu, että vakuumiin pakattu tonnikala ei olisi ollut pakastettua. Siinä silmieni edessä pakkaus avattiin ja leikattiin haluamani pala. Kysyin asiaa ja olisi kyllä ikävää, jos kirkkain silmin valehdeltaisiin. Kysyin vielä niin, että ai tuo lienee pakastettua, johon vastattiin että ei ole.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Laitatteko te muut viikottain jotain tyypillistä suomalaista kotiruokaa kuten makaronilaatikkoa, perunoita ja jauhelihakastiketta, lihapullia tai nakkikastiketta, jauhelihakeittoa, riisiä ja broilerikastiketta, kinkkukiusausta jne.?
Mä en muista, koska olisin tehnyt mitään noista. Olen aina tykännyt laittaa hyvää ruokaa ja kokeilla uusia juttuja ja moni pelotteli, että sitten kun tulee lapsia, niin ruokalistalle täytyy vaihtaa nää perinteiset kotiruoat. Noh, ihan hyvin on lapset kasvaneet laadukkaammallakin pöperöllä, onneksi!
Eli: Mitä te syötte?
Minulla omatunto soimaa, kun ostan tonnikalaa, olipa se pakastettua tai vakuumiin pakattua. Joskus kuitenkin ostan sushia varten.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:Minulle kerran on sanottu, että vakuumiin pakattu tonnikala ei olisi ollut pakastettua. Siinä silmieni edessä pakkaus avattiin ja leikattiin haluamani pala. Kysyin asiaa ja olisi kyllä ikävää, jos kirkkain silmin valehdeltaisiin. Kysyin vielä niin, että ai tuo lienee pakastettua, johon vastattiin että ei ole.
täällä ei prismassa myydä kun pakasteena tullutta. kysyin ja näin vastattiin.
stockmannilta sitten olen ostanut vakuumipakattua tonnikalaa kylläkin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:Minulle kerran on sanottu, että vakuumiin pakattu tonnikala ei olisi ollut pakastettua. Siinä silmieni edessä pakkaus avattiin ja leikattiin haluamani pala. Kysyin asiaa ja olisi kyllä ikävää, jos kirkkain silmin valehdeltaisiin. Kysyin vielä niin, että ai tuo lienee pakastettua, johon vastattiin että ei ole.
täällä ei prismassa myydä kun pakasteena tullutta. kysyin ja näin vastattiin.
stockmannilta sitten olen ostanut vakuumipakattua tonnikalaa kylläkin.
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:Vaikka aloitus olikin muita väheksyvä ja koppava, niin vastaampa kuitenkin.
Meillä ei syödä mitään aloituksessa mainituista ruuista. Se ei johdu siitä että ne olisivat ehdottomasti vaarallisia terveydelle, vaan ne eivät maistu (erityisesti miehelle, mutta ei oikein minullekaan).
Syömme mm.thai, intia, pohjois-afrikka, välimeri tyylisiä ruokia. Käytämme paljon mausteita, tuoreita yrttejä, chiliä, soijakastikeltta, limeä, sitruunaa jne. Emme syö juurikaan makaronia tai perunaa (minä itse en ollenkaan), riisiä vähän enemmän. Syömme usein mm.lammasta, mustekalaa ja katkarapuja. Simpukoita emme syö, sillä ne toimivat meressä samanlaisina saasteenkerääjinä kuin sienet metsissä.
Kasviksia syömme paljon ja otamme huomioon kasvukaudet, ja käytämme mielellämme lähellä tuotettua/kasvanutta aineksia ja ruokaa.