Ollaanko me ainoa perhe jossa uhmikset käyttäytyy hyvin?

• Viestiketjun aloittaja yksi vain
  • Ensimmäinen viesti
yksi vain
Siis että todellakaan ei 3v. uskaltaisi kaupassa mennä karkkia rohmimaan tai saada mitään raivaria ylipäätään.

Meillä siis kasvatetaan lapsia, on säännöt, on kuria, se taitaa olla aika harvinaista nykyään?

vieras
"Siis että todellakaan ei 3v. uskaltaisi kaupassa mennä karkkia rohmimaan tai saada mitään raivaria ylipäätään."

Ei uskaltaisi??Kasvattaminen ja ties millä uhkailu ja pelottelu on kaksi eri asiaa

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
aika kauheeta jos lapsi ei USKALLA saada raivaria... kenelle se sitten uskaltaa uhmata ja näyttää kaikki tunteensa jos ei vanhemmilleen? :(
mun esikoinen ei varmaan uhmiksena uskaltanut saada raivaria esim päiväkodissa tai kaupassa, mutta ei minun takii vaan esim.kaupantätien tai hoitotätien takii... ääh, vaikee selittää..mut kyl siis minulle ja miehelle tuli oikeen olantakaa ties mitä, mutta kaikkialla muualla lapsi oli kuin herranterttu.

aika kauheeta jos lapsi ei USKALLA saada raivaria... kenelle se sitten uskaltaa uhmata ja näyttää kaikki tunteensa jos ei vanhemmilleen? :(
Entäs jos lapsi on oppinut, että raivoamalla ei saa tahtoa läpi? Jos ei kaahaa pitkin kauppaa ja riehu niin että tavarat lentelee, saattaa saadakin jotain..?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja yksi vain:
Siis että todellakaan ei 3v. uskaltaisi kaupassa mennä karkkia rohmimaan tai saada mitään raivaria ylipäätään.

Meillä siis kasvatetaan lapsia, on säännöt, on kuria, se taitaa olla aika harvinaista nykyään?
aika harvinaista joo. kuka tahansa pystyy alistamaan lapsensa, muttei usea sitä halua.onneksi olkoon kasvatatte pelolla ja alistamisella!!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mun esikoinen ei varmaan uhmiksena uskaltanut saada raivaria esim päiväkodissa tai kaupassa, mutta ei minun takii vaan esim.kaupantätien tai hoitotätien takii... ääh, vaikee selittää..mut kyl siis minulle ja miehelle tuli oikeen olantakaa ties mitä, mutta kaikkialla muualla lapsi oli kuin herranterttu.
näinhän se kuuluu ollakkin.kotona päästetään höyryt ulos.muualla käyttäydytään kunnolla

Meillä ei uhmakohtaukset iske kaupassa, koska tirppa on niin vieraskoree ja utelias. Kotona yms paikossa kyl sit koetellaan.
Joku kerta mummeli tuli kaupassa kehumaan kuinka kiltti ja hyvin kasvatettu tirppa on - mulla oli ihan tuskaa kiittää kohteliaisuudesta naama peruslukemilla ku koko automatka kauppaa oli yhtä kiukkuhuutoo :D

Päiväkodissakin todettiin ihan loppukeväästä et ihan ku olis uhma tulossa ja mä katoin suu auki et tulossa vai? Musta se on ollu jo pitkään

Yhteistyössä