Olkapäät ja polvet, minua askarruttaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huumekoira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huumekoira

Vieras
Kuulemma Egyptissä olisi kohteliasta peittää olkapäät ja polvet. Mietin vaan, että mitä niin ihmeellistä jossain olkapäissä on tai kuka kiihoittuu pattipolvista...

Toisaalta vatsan näkymisestä ei mainittu mitään. Se tarkottaa, että se saa siis näkyä tai sitten, että se on itsestäänselvästi pilloitettava alue.

Niin vissiin. Ihmetyttää vaan, että jos on lämmin, niin inhottavia vaatteet, joissa on hihat. Ne on sitten kainalosta ihan hikisiä.

Toki mä hihat pistän, jos kerta täytyy, en oo tyhmä, mutta ihmetyttää vaan.

Et joku sais polvista kiksit.

Et voi olla noin tyhmä. Et voi. Totta hitossa ne olettaa itsestäänselvästi, että vatsa ei näy sen enempää kuin römpsäkään.

Ja kun nyt olet ilmeisen tietämätön, niin kerron, että on todellakin kohteliasta noudattaa tuota peittämissääntöä. Vaikka sinä et näe polvissa tai olkapäissä mitään kiihottavaa, ei ole kohteliasta saattaa isäntämaan asukkaita kiusallisiin tilanteisiin toimimalla toisin. Jos et pysty toimimaan maassa maan tavalla, matkusta jonnekin muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Et voi olla noin tyhmä. Et voi. Totta hitossa ne olettaa itsestäänselvästi, että vatsa ei näy sen enempää kuin römpsäkään.

Ja kun nyt olet ilmeisen tietämätön, niin kerron, että on todellakin kohteliasta noudattaa tuota peittämissääntöä. Vaikka sinä et näe polvissa tai olkapäissä mitään kiihottavaa, ei ole kohteliasta saattaa isäntämaan asukkaita kiusallisiin tilanteisiin toimimalla toisin. Jos et pysty toimimaan maassa maan tavalla, matkusta jonnekin muualle.

Oi voi, alkoko sua hengästyttämään, kun ton kirjotit? :D Ei tarkotus ole nyt riitaa haastaa. En ajatellut, että joku ottaa ihan tosissaan pultit.

Ja onhan noita kaikenmaailman fetissejä muutenkin- ja ne taas ei ole millään tavalla sidoksissa kulttuuriin....

Kyllä joklu oikeasti saa kiksejä polvista, ehkä vähän varmenmmin siellä missä niitä ei tavallisesti sallita näkyvän, vrt naisten nilkat vuonna nakki ja nolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:

Oi voi, alkoko sua hengästyttämään, kun ton kirjotit? :D Ei tarkotus ole nyt riitaa haastaa. En ajatellut, että joku ottaa ihan tosissaan pultit.

Alkaa hengästyttää, ei hengästyttämään. Ja ei, ei alkanut.

Me mentiin latinistien retkelle Roomaan vuonna 1999 ja silloin opettaja ohjeisti et olkapäät ja polvet ei saa näkyä. Mut en enää muista syytä. Kuitenkin esim. kappeleihin ei päässyt sisälle jos oli liian paljastavasti pukeutunut.

Monissa maissa uskonnon mukaan pyhiin paikkoihin ei pääse, jos ei ole olkapäät ja polvet peitossa. Koskee sekä kristinuskoa, juutalaisuutta että islamia. Tämä on siis yleinen sääntö.

Egyptissä ranta-alueella ei ole mitään ongelmaa kulkea vaikka bikineissä, jos siltä tuntuu. Kyseinen pukeutuminen ei kuitenkaan kuulu kaupunkikuvaan (harvemmin Suomessakaan ihmiset bikineissä käy kaupassa!). On kohteliasta pukeutua hieman peittävämmin, mutta turistialueilla on varmasti totuttu asuun kuin asuun.

Lisäyksenä vielä, että mitä kauemmas menee turistialueelta, niin sitä peittävämmin suositellaan pukeutumaan. Tämä johtuu siitä, että monilla alueilla on aika vanhoillista väkeä, joka kokee loukkaavana liian niukan pukeutumisen.

Alkuperäinen kirjoittaja masuasukki2010:
Monissa maissa uskonnon mukaan pyhiin paikkoihin ei pääse, jos ei ole olkapäät ja polvet peitossa. Koskee sekä kristinuskoa, juutalaisuutta että islamia. Tämä on siis yleinen sääntö.

Egyptissä ranta-alueella ei ole mitään ongelmaa kulkea vaikka bikineissä, jos siltä tuntuu. Kyseinen pukeutuminen ei kuitenkaan kuulu kaupunkikuvaan (harvemmin Suomessakaan ihmiset bikineissä käy kaupassa!). On kohteliasta pukeutua hieman peittävämmin, mutta turistialueilla on varmasti totuttu asuun kuin asuun.

Luin jostain, että turisteja näkee temppelialueillakin "väärin" pukeutuneina, eikä siitä varsinaisesti seuraa mitään. Tietty itse meen mieluummin silleen, ettei katota pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja LOL:
Onhan se kova paikka Huumikselle joutua pukeutumaan peittävästi, kun on tottunut esittelemään paikkojaan julkisesti.

No ei se ole kova paikka, mulla vaan ei ole hihallisia kesävaatteita, joten joudun hankkimaan.

Enkä minä mitään paikkojani ole julkisesti esitellyt missään vaiheessa.

Luin jostain, että turisteja näkee temppelialueillakin "väärin" pukeutuneina, eikä siitä varsinaisesti seuraa mitään. Tietty itse meen mieluummin silleen, ettei katota pahasti.

En ole tällaiseen törmännyt, mutta kaikilla "pyhillä alueilla", joilla olen vieraillut, on ollut ovensuussa ihmisiä, jotka pyytävät peittämään kyseiset alueet. Heillä on myös kankaita, joilla peittäminen onnistuu. Ilman peittämistä ei ole sisälle ollut asiaa.

En ole tällaiseen törmännyt, mutta kaikilla "pyhillä alueilla", joilla olen vieraillut, on ollut ovensuussa ihmisiä, jotka pyytävät peittämään kyseiset alueet. Heillä on myös kankaita, joilla peittäminen onnistuu. Ilman peittämistä ei ole sisälle ollut asiaa.

Okei, tiedät luultavasti premmin, jos olet itse käynyt siellä. Siksi just etukäteen mietin, koska kauheinta olis mun mielestä, että käskettäis peittää, tai siis, että en olisi itse etukäteen ymmärtänyt asiaa.

Onhan se kova paikka Huumikselle joutua pukeutumaan peittävästi, kun on tottunut esittelemään paikkojaan julkisesti.

No ei se ole kova paikka, mulla vaan ei ole hihallisia kesävaatteita, joten joudun hankkimaan.

Hanki jokin kevyt huivi ym, jonka saat harteille olkapäiden ja mahdollisesti rinnuksen peittämiseksi, kun kuljet rannan ulkopuolella.

Hanki jokin kevyt huivi ym, jonka saat harteille olkapäiden ja mahdollisesti rinnuksen peittämiseksi, kun kuljet rannan ulkopuolella.

No, mä hankin kyllä niitä hihallisia. Rinnuksia ei ole.

No, mä hankin kyllä niitä hihallisia. Rinnuksia ei ole.

No onhan, ellet ole huijannut täällä ja ole mies.

Yhteistyössä