olkanivelen sijoiltaanmeno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Mulla meni eilen olkapää pois sijoiltaan kun nousin sängystä jotenkin kummallisessa asennossa. Se on mennyt ennenkin, muutama vuosi sitten ja silloin olen saanut sen itse jollain lailla väännettyä takaisin paikoilleen. Nyt en kuitenkaan saanut vaan lähdettiin poikaystävän kanssa suorinta tietä terveyskeskukseen ensiapuun. Siellä mut laitettiin makaamaan sängylle mahalleen ja paino ranteeseen. kipulääkettä sitä ennen tietty. Vasta kahden tunnin kuluttua käsi meni takaisin paikoilleen itsekseen kun oli siis se paino ranteessa. Sairaanhoitaja joka mua kävi kurkkaamassa välillä sanoi hoidoksi vain kolmioliina loppupäivän kädessä ja lepoa muutenkin. Lääkäri kirjoitti 5päivää sairaslomaa ja burana-reseptin. Nyt eilen illalla kolmioliinaa pois ottaessani huomasin että olkavarressa ei ole suurehkolla alueella tuntoa ollenkaan, siis ihossa. Pitäisikö huolestua? Käsi on edelleen tosi arka, ilman liinaa en uskalla olla. Kättä ei myöskään kuvattu, pitäisiköhän mun soittaa ma aamulla työterveyteen jos ne laittais lähetteen röntgeniin? Sama käsi on mennyt siis ennenkin pois sijoiltaan mutta näin arka ja outo ei käsi ole ennen ollut...

mulla on mennyt kymmeniä kertoja ja leikattu 3 kertaa. joka kerta 1kk sairaslomaa ja samanverran kantositeessä. ihan joka kerta kun on mennyt paikaltaan! ei ole normaalia, siel puristaa nyt joku hermo tai jotain, suosittelen käymään käsikirurgin juttusilla.

Joo no sitä mä ihmettenkin kun eilen netistä lueskelin tietoa tästä, niin ohjeina on ollut monta viikkoa kantositeessä, ja mulla vain loppupäivä?! Käsi ei ole kipeä kun se on paikallaan mutta kun liikuttelee niin kipua on. Ja tosiaan tunto on kadonnut olkavarresta n10cm alueelta... Pitää vissiin soitella lekuriin.

mulla on mennyt kymmeniä kertoja ja leikattu 3 kertaa. joka kerta 1kk sairaslomaa ja samanverran kantositeessä. ihan joka kerta kun on mennyt paikaltaan! ei ole normaalia, siel puristaa nyt joku hermo tai jotain, suosittelen käymään käsikirurgin juttusilla.

paras nyt olis kun pitäisit ihan omatoimisesti vaan sitä kantosidettä viikonlopun yli etkä tee sillä mitään. et nosta etkä laske. yölläkin! ja maanantaina aikaa lääkärille joka olis vähän pätevämpi kun tuo millä kävit. suosittelen kyllä ortopediä/käsikirurgia!

Minäkin kävisin uudelleen lääkärissä, en tiedä onko tuo tunnottomuus ihan normaalia.

Minulla meni olkanivel sijoiltaan kun kohelsin mopon kanssa, ja se saatiin päivystyksessä paikallaan samalla tavalla riiputtamalla, meni kyllä paljon nopeammin. Silloin opiskelin ja tein siivoushommia, ja sain kyllä saikkua pitkään (koulussa toki kävin, mutta töihin en pystynyt). Käsi oli kantositeessä useamman viikon, sillä olkapää oli todella kipeä - ei puhettakaan että olisin esim. harjannut hiuksiani sillä kädellä pitkiin aikoihin. Ja öisinkin piti käsi tukea tyynyn avulla hyvää asentoon että sai nukuttua.

Itse sijoiltaanmeno ei siis minulla ollut ollenkaan kivuliasta, mutta jälkikivut olivat kovat ja kestivät pitkään. Niin ja olkapään kuvaamista ei lääkäri pitänyt tarpeellisena, mutta se kuvattiin silti koska niin halusin. Kuvasta ei ilmennyt muuta kuin että minulla on olkanivelessä sen maljan reunat jotenkin tavallista loivemmat, eli olkapää saattaa mennä helpommin sijoiltaan.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Yhteistyössä