olkanivelen sijoiltaanmeno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua...

Vieras
Meni olkapää sijoiltaan viime perjantaina. Päivystyksessä se saatiin paikoilleen kahden todella kivuliaan tunnin jälkeen. Viikonlopun käsi oli aika arka enkä sillä oikein mitään uskaltanut tehdä. Sairaslomaa oli tiistaihin asti, tänään menin sitten iltavuoroon kun kädessä ei tuntunut enää oikein kipua ja sillä pystyi tekemäänkin jo kaikkea. Hetken töissä oltuani (olen lähihoitaja, melko fyysinen työ vanhusten parissa) käsi rupesi tuntumaan oudolta, ei varsinaista kipua mutta tuntui että jokin siellä nyt on jumissa.. En uskaltanut mitään raskasta sillä tehdä ja työkaverit suosittelivat lähtemään kotiin. No kuinka ollakkaan, kotiin päästyäni nyt kättä sitten rupesi särkemään.
Onkohan paikalla muita kenellä olisi mennyt olkapää sijoiltaan? Onkohan tämä särky jotenkin normaalia vai pitääkö kovin huolestua? Lääkäri-aikaa soittelen heti aamulla tietysti.

mulla on mennyt joskus lapsena. Kivuliashan se oli ja tosiaan, särki vielä aikojen päästäkin. Mulla tosin nasahti niskatkin lukkoon, joten meni ainakin viikko että pää taas kääntyi sijoiltaan menneen käden suuntaan. mua ei kyllä edes viety lääkäriin. :(

itse sain suoraan vähintään kahden viikon sairasloman, kannattaa todella käydä lääkärissä. Usein olasta irtoaa rengasrustoa joka täytyy leikkaamalla korjata. nim. viisi vuotta ja edelleen kipeä.

itse sain suoraan vähintään kahden viikon sairasloman, kannattaa todella käydä lääkärissä. Usein olasta irtoaa rengasrustoa joka täytyy leikkaamalla korjata. nim. viisi vuotta ja edelleen kipeä.

Hyi kamala.. :( joo tosiaan aamulla soitan heti lääkäriin, pakko tuo käsi on tutkia! En kyllä työkykyinen ole tän kanssa.. Tää on mulla nyt kolmas kerta kun menee sijoiltaan. Ensimmäisen kerran lapsena, seuraavan kerran n. 5 vuotta sitten ja nyt sitten. Netistä kun lueskelin niin siellä jo puhutaan leikkauksesta jos monta kertaa mennyt.

et ole kyllä työkykyinen noin raskaaseen työhön mitenkään. Yritä ujuttaa itsellesi magneettikuva, on lähes ainoa tapa saada selville että mitä tarvitsee. Ja nuo kaksi tuntia sijoiltaan kuulostaa aika pahalta, kyllähän siinä venyy verisuonet ja lihakset ja hermot ja kaikki...

Uusimmat

Yhteistyössä