Olkaapa oikeasti varovaisia siellä ulkona (trampoillanne)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkupiikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pikkupiikkis

Aktiivinen jäsen
29.11.2009
1 457
0
36
pk-seutu
Olin tänään terveyskeskuksessa (mulla on korväkäytävän tulehdus).

Ja siinä parin tunnin aikana, mitä siellä vietin, 5 päiväkoti-ikäistä lasta kipsattiin tai laitettiin joku tuki (en tarkkaan tiedä millainen se on, kipsiltä näytti?), trampoliinissa itsensä loukanneita... Juttelin siis muiden äitien kanssa joutessani.

Eli olkaapa varovaisia!

Voi olla toki vuosikausia vahingoittakin, mutta mietin vaan, että kuinkahan paljon noita juttuja sattuu... kun lyhyessä ajassa noin moni oli siellä. Olivat noin 5-6-vuotiaita.

Ystäväni naapurin tyttö tuli alas huonosti alkukesästä ja käden luu meni jotenkin pieneksi murskaksi ja sitä on kuulemma vaikeaa korjata :(. En oo nyt kuullut kun on ollut lomia, että miten siinä kävi. Ei turvaverkkoa heillä, 7- ja 5-v tyttölapset. Ei ollut muita hyppimässä ja yksin hyppi.

Mä juur ostin meidän pojille semmoisen jättitrampoliinin. Tähän asti olen keksinyt milloin mitäkin tekosyitä, mutta nyt lopulta annoin periksi. Kovasti onnessaan poikaset trampoliinistaan kyllä ovat :)

Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Voi olla toki vuosikausia vahingoittakin, mutta mietin vaan, että kuinkahan paljon noita juttuja sattuu... kun lyhyessä ajassa noin moni oli siellä. Olivat noin 5-6-vuotiaita.

Ystäväni naapurin tyttö tuli alas huonosti alkukesästä ja käden luu meni jotenkin pieneksi murskaksi ja sitä on kuulemma vaikeaa korjata :(. En oo nyt kuullut kun on ollut lomia, että miten siinä kävi. Ei turvaverkkoa heillä, 7- ja 5-v tyttölapset. Ei ollut muita hyppimässä ja yksin hyppi.

Kuulostaa hurjalta! :|

Me ostettiin alkukesästä trampoliini. Vuosia minua ensin pehmitettiin, viimein sitten suostuin moiseen hankintaan.
On tuossa päät kolisseet, kun pomppijoita on ollut useampi. :/

Ollaan aina oltu varovaisia, ja tullaan tietysti olemaankin. Trampoliini on ollut meillä jo monta vuotta, eikä kenellekään ole sattunut mitään. Koputan nyt toki myös puuta, ettei sattuisikaan. Säännöt ovat pitäneet, ja niistä on välillä myös muistutettu.

Alkuperäinen kirjoittaja torture:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:

Kuulostaa hurjalta! :|

Me ostettiin alkukesästä trampoliini. Vuosia minua ensin pehmitettiin, viimein sitten suostuin moiseen hankintaan.
On tuossa päät kolisseet, kun pomppijoita on ollut useampi. :/

Tärkein sääntö meillä on ollut, että vain korkeintaan kaksi samankokoista hyppijää kerrallaan (iso trampoliini... suositus toki vain yksi kerrallaan, mutta kun se ei ole yksin niin hauskaa). Useampikin trampoliinilla on saanut olla, mutta sitten ei ole saanut hyppiä, vaan siinä istuskellaan ja jutellaan.

Meillä on hajonnut yksi kyynärpää totaalisesti trampalla. Epäonninen alastulo verkollisessa trampassa. Kyynärpää on vaikea korjattava ja hoito on pitkä. Saas nähdä, tuleeko tuosta koskaan kunnollista kättä.

Naapurissa murtui reisiluu ja kohta murtui käsivarren molemmat luut toiselta lapselta. Heilläkin verkko, säännöt ja kunnon rajat, jotka pitää. Ikävin juttu on kuitenkin pitkään tutun tutun koomassa ollut 12-v lapsi, joka mursi niskansa. Näkyy kuitenkin onneksi toipuvan.

Tuo on ihan oikeasti vaarallinen.

Yhteistyössä