Olisko pipanoille nyt kaikki lahjat ostettu, sai niihin taas rahaa kulumaan, mites teillä?

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelija:
Kun te laitatte noin paljon rahaa lastenne leluihin niin eikö lapsenne saa sukulaisilta lisäksi paketteja?? Kun itse olen ostanut lego poliisiaseman ja sen lisäksi ajattelin jonkin pienen paketin ostaa eli yht. max 100?.. mulla on 4-vuotias poika.. Mutta silti hän tulee saamaan n. 7 pakettia, eikö se ole riittävä? ku nyt jotenki tuntuu että pitäiskö niitä paketteja olla sitten 20??
lapsille voi ostaa lahjaksi mutakikuin leluja.esimkirjoja,lehtiä, sukkia ymym. meillä arvostetaan kyllä pehmeitäki paketteja htäpaljon. Ajatella 14v pojan toivelistassa luki: vilasukat, huppari ja farkut, suklaata.myös dsi.konsoli oli toivena mutta sitä ei me vanhemmat pojalle hankittu

v
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Summia en ole laskenut, muttalahjoja lapsilla on. Pieniä paketteja aika paljon. ja en ikinä laske että lapsille tulsi edes suunnileen yhtä monta pakettia tai yhtä kallista vaan sen mukaan mitä kukakin tarvitsee/haluaa
Esim tänä vuonna tyttö saa halvimmat lahjat,koska sai keväällä mopon
sä kyllä muistat "rangaista" tuota tyttöä varmaan lopunikää tuolla "koska sai mopon"-jutulla vaikka tyttöhän osti sen lähes kokonaan omilla rahoillaan! :eek: aina silti tulee esiin tuo "tyttö ei saa mitään koska sai mopon".

essi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Summia en ole laskenut, muttalahjoja lapsilla on. Pieniä paketteja aika paljon. ja en ikinä laske että lapsille tulsi edes suunnileen yhtä monta pakettia tai yhtä kallista vaan sen mukaan mitä kukakin tarvitsee/haluaa
Miten tyttö saa halvimmat lahjat, jos et edes laske ?? Ihmeellinen logiigga :)
No taitaa sun oma logiikka olla hakusessa... Kaipa sen nyt tietää mikä on hintavampi, ja mikä edullisempi, vaikkei hintoja ja loppusummia laskisikaan :eek:
Siis esim jos tytölle on paketissa nilkkasukat, ja pojalle vastailmestynyt dvd-leffa, niin eikö sen nyt aika helposti voi sanoa, että tytöllä on halvempi lahja... vaikkei tarkkaan muista mitä ne maksoivat?!

Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
Hitsi, mä en ole vielä ostanut mitään! Olen aina myöhässä... :D Tämä on lapseni eka joulu, hän on 7 kk ikäinen poika. :) Mitä ostaisin lahjaksi, vinkkiä...?
Meillä oli ihan hitti tuon ikäisenä Fisher Price- maalaistalo eläimineen. 3-v. leikkii sillä vieläkin melkein joka päivä ja nyt pikkusisko melkein tuon 7kk viihtyisi sen kanssa vaikka kuinka kauan. Emme itse ostaneet kuitenkaan joululahjaksi vaan löysimme sattumalta kirpputorilta 10e kun poika oli puolivuotias. Tätä lelua voin kyllä suositella!

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja v:
sä kyllä muistat "rangaista" tuota tyttöä varmaan lopunikää tuolla "koska sai mopon"-jutulla vaikka tyttöhän osti sen lähes kokonaan omilla rahoillaan! :eek: aina silti tulee esiin tuo "tyttö ei saa mitään koska sai mopon".
Lähes kokonaan? itse maksoi VAJAAN puolet mopostaan ja puolet siitä omasta puolikkaastaan oli itse säätänyt ja käytännössä mekasettiine enmmän kuinpuolet, kosaka hänkeräsi loput rahta mopoonsa kotiöitä tekemällä.Myös vakuutuksen ja korti me vanhemmat maksoimme,joten kyllä tyttä on saanut hyvin kalliin lahjan. poikien lajhjat ei yhteensäkään maksa samaa mitä tytän mopo on maksanut. Eikä tyttö edes halunut nyt mitää kallista, vaan niitä meikkejä, tuoksuja ym

Me ostimme pojalle ja tytölle vain yhden lahjan kummallekin. Poika 3v saa ison Cars-helikopterin jossa on Martti sisällä n.24e ja tyttö 7kk saa Duplon pienen pakkauksen tuota eläintarhasarjaa n.14e, ei viitsitty ostaa mitään perinteisiä vauvan leluja, kun eivät enää montaa kuukautta kiinnosta. Meille ei mummit tai muutkaan ostele kuin jotain pientä ainoastaan. Meistä ihan riittävää, että lapsi saa sen yhden lahjan joka on varmasti mieluisa ja jolla tulee leikittyä, koska yleensä sen yhden mieleisimmän jälkeen niitä muita leluja ei edes huomata.

Kun te laitatte noin paljon rahaa lastenne leluihin niin eikö lapsenne saa sukulaisilta lisäksi paketteja?? Kun itse olen ostanut lego poliisiaseman ja sen lisäksi ajattelin jonkin pienen paketin ostaa eli yht. max 100?.. mulla on 4-vuotias poika.. Mutta silti hän tulee saamaan n. 7 pakettia, eikö se ole riittävä? ku nyt jotenki tuntuu että pitäiskö niitä paketteja olla sitten 20??
Meillä ei sukulaiset osta meille mitään. Ei se ole mikään itsestäänselvyys.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
näin mys meillä, ei musita kummit eikä sukulaiset :(

anna
En ole vielä ostanut pojalle(1.5v) yhtään lahjaa,velipojille joita 2 kpl olen ostanut vaatteita niihin on menny n.350 e. Vielä pojalle käydään miehen kansa kun keretään ja jaksetaan mennä kauppoihin. :)

vieras
On ostettu, 2,5v pojalle legoa, fisher pricen kassakone, kirja ja vuoden ikäiselle tytölle hello kittyä, pehmo, kirja sekä jotain palikkaleluja. Sukulaisilta saavat vielä kymmenkunta pakettia.
Lasten lahjoihin ei mennyt paljoa rahaa, yhteensä 80e:lla selvisin. Mutta jos aletaan laskea summia mitä on kaikenkaikkiaan sukulaisille ja miehen lahjoihin uponnut... Varmaan 300euroa, mutta onhan noita lahjottaviakin kolme perhettä ja kummit.

ei
itsekään en osta paljon, mutta vastaus kysymykseesi. ei. meillä ei tule sukulaisilta kuin max 1lahja.kummeilta. isovanhemmat eivät ostaneet lahjoja.

eee
Omien lasten (kolme koululaista) lahjat alkaa olla ostettu. En ole ostanut mitään kovin kallista. Ostettuna on kirjoja, dvd-elokuva, cd-levy, yöpaita, sukat, sarjakuvapiirrustuslehtiö, Moxi Girlz-nukke, päiväkirja, DS-peli jne. Olen ostanut lähes kaikki lahjat syksyn aikana aleista, joten rahaa on mennyt noihin max 100 euroa. Aion ostaa vielä yhden PSP-pelin ja seinäkalenterin vuodelle 2010 ja tietysti suklaata kaikille.

vieras
Eipä ole tullut laskettua paljon mennyt. Ei vielä hirveitä summia.. Tänä jouluna ei osteta montaa lahjaa per lapsi. Max. 5. Liikaa lelua kerralla niin ei lapset jaksa keskittyä kuin siihen yhteen mieluisimpaan.

Meillä tähän mennessä ostettu:

6v. tyttö
*Barbie Peukalo-Liisa keiju (oli toiveena)
*Barbie timanttilinna- dvd (tai sinne päin)
*Kirja maailman kartoista

4v. tyttö
*Barbien lapsi + 3 kissaa setti
*Mikki Hiiren joulutarinoita- dvd
* 101 Dalmatialais kirja

yhteiseksi tytöille Hello Kitty- läppäri

2v11kk poika
*Autot sarjan rekka+ 3 pikkuautoo (mm. salamaMcQueen)
*Legoboxi
*Tomi traktori Dvd
* Veluuripusero

Voi olla et tuo legoboxi menee 4v. tytölle ja 6v. tytölle tuo läppäri ja pojalle tilalle lisää osia junarataan..

rattikelkka kaikille yhteiseksi ostamme vielä ja 6v. tarvis sukset..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
ainoat joilta lapsemme saa lahjoja olemme me
13veen lahjoihin menee n. 300-400 (vaatetta, kännykkä, pleikkapeli, 2 lahjakorttia, lehtitilaus),´

5veen n. 150e (make-rekka, automatto, pleikkapeli, kirja, pehmolelu).

Yhteisiä lahjoja 2 n. 50e (lautapelejä)

Meillä ei liiemmin olla lapsille ostettu lahjoja, vaikka mieli tekisi, ukko toppuuttelee :whistle:

Ei sillä, oikeassahan tuo on, ovat vielä niin pieniä etteivät osaa itse pyytää tai haluta ja hyvä niin. Minä sen sijaan päätin heidän puolestaan että

Poika 1,5v haluaa

Ikean puisen nosturin ja palikoita
Pinottavia purkkeja
Pitkän oranssin pehmokäärmeen
Pitkä rivi puisia norsuja, joita kuuluu laittaa "palapelimäisesti" peräkkäin
Vaatetta (tilasin me&i:lta)

Tytölle 3kk olin ajatellut me&i:n vaaleanpunaisia potkuhousuja mutta veljen vaimo halusikin sitten ostaa ne joululahjaksi...

Taitaa nyt käydä sillä tavalla että tyttö saakoon joululahjaksi uuden pinnasängyn kun vaavisänky pitää palauttaa. Tuskin valittaa :)

Niin ja meillä sukulaiset ja kummit ovat ostaneet lapsille joululahjoja joten eiköhän tuossa ole ihan tarpeeksi. Kaupan perhanat ja mainokset vaan tahtovat luoda sellaisia tarpeita joita ei ole olemassakaan ja tämä menee joka kerta halpaan... tai kalliiseen |O

Meillä pojan lahjaan meni 15e (lelu jota metsästettiin kissojen ja koirien kanssa :D ja varmasti mieleinen) tytölle on ostettua vähän enemmän (ei kyllä pitäny :ashamed:, mut kun aina löytyy jotain kivaa... ) my little pony joka oli toivelistan kärjessä, Sleich muovi hevosia 3kpl, ja hello kitty pyjma eli varmaan 40e ja lisäksi molemmille on parin euron kirjat kirppikseltä. teini saa tänä vuonna huomattavasti enemmän ku yleensä, on niin paljon vahtinut pienempiä. n. 150e menee hänen lahjoihin. toivelistassa ei ollu ku 1 dvd ja hiuspompuloita.

Meillä sukulaisilta tulee niin paljon paketteja että jos ite ostettais kauheesti niin lapset hukkuis niihin. Ennemmin ostetaan joskus ihan ilman mitään "syytä" jotain mieluista.

++
meillä on kolme lasta joille ei muuten vuoden aikana ostella uusia leluja,kirppikseltä kyllä tarttuu joitakin mukaan joten jouluna he saavat aikamoisen kasan paketteja koska mielestäni ne vaan kuuluvat jouluun.on yhteisiä lahjoja esim.pelikone ja sitten omia paketteja myöskin.me ollaan ostettu n.10 pakettia per nenä.ja rahaa kulunu ehkä 200-300e.lisäksi lapset saa mummeilta ja kummeilta jotakin.lahjoihin kuuluu myös vaatetta et ei kaikki oo pelkkää lelua..mutta toki sitäkin löytyy,brion junarataa ym.ym.

Yhteistyössä